«سانسور قسمتی از مراسم اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون اتفاق عجیب نیست و مردم هم به این ماجرا عادت کردهاند.»
به گزارش سینماسینما، مهرداد خوشبخت، کارگردان سینما و تلویزیون جمله بالا را بیان میکند و درباره نحوه پوشش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون میگوید: تعدادی از مردم بینندهی ثابت تلویزیون هستند. این افراد برنامههای تلویزیون خودمان را میبینند، تعدادی از مخاطبان هم مراسم مختلف و اتفاقاتی که در آن در حال جریان است را از فضای مجازی تماشا میکنند. تلویزیون ما برنامههایی که دوست دارد را پخش میکند؛ بنابراین در مراسم اختتامیه فیلم فجر هم تصمیم گرفته شد که قسمتی از مراسم را پخش نکند. افرادی هم که دوست دارند قسمت حذف شده مراسم را ببینند در فضای مجازی تماشا میکنند. به نظرم سانسور قسمتی از مراسم اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون عجیب نیست و مردم هم به این ماجرا عادت کردهاند.
او ادامه میدهد: به نظرم برای مردم جا افتاده که تلویزیون خط قرمزهایی دارد؛ برای مثال ما شبکه ورزشی داریم که فقط برنامههای ورزشی پخش میکند و اگر فردی بخواهد برنامه سیاسی ببیند، آن را تماشا نمیکند. مردم ما هم برای اینکه ببینند واقعیت امر چیست، قاعدتاً تلویزیون ما را نگاه نمیکنند بلکه ماهواره و فضای مجازی را میبینند.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره پوشش زنده مراسم اختتامیه فیلم فجر از شبکه نمایش اظهار میکند: مراسمی که به شکل زنده از تلویزیون پخش میشود مانند مسابقات فوتبال با تأخیر است. اگر مردم بخواهند گزارش درستی از یک مسابقه فوتبال را ببینند، آن را از تلویزیون تماشا نمیکنند بلکه به فضای مجازی یا شبکههای خارجی مراجعه میکنند و به این وضع هم عادت کردهاند.
این کارگردان تصریح میکند: تلویزیون تلاش بیهودهای برای جذب مخاطب انجام میدهد زیرا مخاطبان خود را دارد. ما به عنوان کارگردان در تلویزیون خط قرمزها را رعایت میکنیم و مردمی هم که میخواهند صداوسیما را نگاه کنند، وضعیت را میدانند بنابراین مردم انتخاب خود را انجام دادهاند.
خوشبخت در ادامه بیان میکند: مدیران تلویزیون از تعداد بینندگانشان آمار دارند و میگویند تلویزیون ۹۶ درصد بیننده دارد؛ بنابراین وقتی یک رسانه این آمار را دارد، به نظرتان لزومی دارد که در شیوه خود تغییری اعمال کند؟ تلویزیون هم برای پخش، نحوه پخش و ممیزیهای تلویزیون آمار گرفته و ملاک خود قرار داده است.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره سانسور صحبتهای یکی از کارگردان برگزیده در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم میگوید: سانسور به جز آبروریزی برای تلویزیون چیزی در بر ندارد. زمانی بود که مردم به اطلاعات دسترسی نداشتند اما در حال حاضر اطلاعات آزاد است و همه میبینند چه اتفاقاتی در جریان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر
- «زهرمار» از چهارشنبه روی پرده سینماها میرود
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- سوئیچ پن/ فُرم، دانش فیلمساز از مِدیای سینما است
- گلایه سردار ایوب سلیمانی از عوامل «متری شیش و نیم»
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- «قسم»، «جاندار» و «متری شیش و نیم» برگزیده قوه قضائیه شدند
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- ناگفتههای محمود کلاری از داوری فیلم فجر/ «از برخی اظهارنظرها متعجب شدم»
- از کاهش هزینهها تا واکنش به حواشی/ سخنان دبیر جشنواره فیلم فجر در برنامه «هفت»
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران