جشنواره جهانی فیلم «ریگارد» فیلم های کوتاه قصیده گلمکانی را مرور می کند.
به گزارش سینماسینما، بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم «ریگارد» کانادا، از جشنوارههای مورد تایید آکادمی اسکار و یکی از معتبرترین جشنوارههای فیلم کوتاه در آمریکای شمالی، در این دوره بخشی را به مرور فیلمهای کوتاه قصیده گلمکانی اختصاص داده است.

در این بخش از میان هفت فیلم کارنامه وی فیلمهای «برزخ»، «آگهی فروش» و «بوق ممتد» با حضور کارگردان به نمایش در میآیند. جلسه نقد و بررسی آثار گلمکانی با حضور منون دومه، منتقد و روزنامهنگار کانادایی که مسئول بخشهای سینمایی در روزنامهها و مجلههایی از جمله «ووآر/ Voir دیدن»، «مدیا فیلم» و «پرس» است برگزار میشود و گلمکانی به سوالات حاضران درباره فیلمهایش پاسخ خواهد داد.
قصیده گلمکانی فارغالتحصیل در سه فوقلیسانس «بازرگانی هنری»، «مطالعات فرهنگی» و «مدیریت فرهنگی» از فرانسه است. او همچنین از دانشجویان آزاد رشته سینما در دانشگاه سوربن بوده و موضوع رساله دکترایش در رشته «مطالعات فرهنگی»، منابع تاثیرپذیری فیلمسازان جوان ایرانی در دهه اخیر است.
وی حدود ۲ سال است که به طور جدی به فیلمسازی پرداخته و از جمله جایزههایی که گرفته سیمرغ بهترین فیلم کوتاه سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر برای «آگهی فروش» و جایزه ویژه بخش دانشجویی دومین جشنواره فیلم «سلامت» برای «برزخ» و … بوده است.
گلمکانی در جشنوارههایی از جمله «سینهکوئست» و «سانتاباربارای» آمریکا و «دراما» یونان با فیلمهایش حضور داشته است. در برنامه مرور آثار به خواسته دبیر جشنواره ملیسا بوشار به انتخاب قصیده گلمکانی، یکی از فیلمهای کوتاه مورد علاقهاش همراه با فیلمهای خودش برای خریداران، منتقدان و علاقهمندان فیلم کوتاه نمایش داده خواهد شد. گلمکانی فیلم «حیوان» ساخته برادران ارک را به دلیل نوآوری و خاص بودن آن به جشنواره برای این نمایش معرفی کرده است.
نمایش فیلمها روز شانزدهم مارس ساعت ۱۹ خواهد بود.
بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم «ریگارد» از ۱۴ تا ۱۸ مارس در شهر ساگنه ایالت کبک کانادا برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- قصیده گلمکانی عضو هیأت انتخاب جشنواره واجد شرایط اسکار شد
- «باغی در شورهزار» باز هم از اسپانیا جایزه گرفت
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- فیلم «باغی در شورهزار» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- ۱۲ فیلم بلند و نه فیلم کوتاه در ششمین جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- نمایش آنلاین فیلمهای کوتاه کارگردانان زن ایرانی در نیوزیلند
- نمایش آثار کارگردانهای زن ایرانی در استرازبورگ فرانسه
- مروری بر سینمای ایران در جشنواره فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه
- جایزهای برای «بازگشت به کازان» گلمکانی از روسیه
- قصیده گلمکانی داور چهاردهمین دوره جشنواره باتومی شد
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- فستیوال فیلمهای ایرانی در شهر کلن، برگزار میشود؛ نمایش فیلم و معرفی کتاب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





