
محمد تاجیک :
علی سرتیپی تهیه کننده سینما و مدیرعامل فیلمیران و فیلم نت ، به تازگی گفت وگویی با خبرگزاری ایرنا کرده واز تولید ۴ سریال جدید از این پلتفرم خبر داده که قرار است توسط کارگردانان شناخته شده ساخته شود.
صفحات مجازی پربیننده نیز که عموما با این پلتفرم ها قرار داد دارند با آب و تاب نسبت به پوشش این خبر پرداخته اند .
دراین باره چند نکته را باید یاد آوری کرد:
۱. احتمال اینکه این سریالها در جذب مخاطب موفق بشوند چه قدر است ؟ عموم سریالهای شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر ،سریالهای متوسط وضعیفی بوده اند و سریالهایی که توانسته باشند بخش اعظمی از رضایت مخاطب را برآورده کنند بسیار کم بوده است .
۲.اتفاقا تماشاگران سریالهای شبکه نمایش خانگی از تماشاگران تلویزیون و حتی سینما ، سخت گیر تر وبی رحم تر هستند .آنها هم پول اشتراک می دهند و هم حجم اینترت شان به فنا می رود و هم باید آگهی های بین سریالها را تماشا کنند وهم باید وقت بیشتری نسبت به یک فیلم ، صرف تماشای یک سریال کنند .
اگر تعداد سریالهای ضعیف شبکه نمایش خانگی زیاد شود در دراز مدت باعث بی اعتمادی شدید مخاطبان به سریالها خواهد شد .
۳.از سویی دیگر در سالهای اخیر سریالهایی تولید شده اند که گویی جزو سینمای هنروتجربه محسوب می شود!برخلاف سینما ، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون اصلا جای این تجربه گرایی نیست .نمی دانم با چه منطقی چنین سریالهای بی سروته و حوصله سر بری ساخته می شود .اتفاقا فیلمهای هنروتجربه فیلمهای بسیار ارزشمندی اند ولی ساخت سریال هنروتجربه آن هم برای نمایش خانگی ، با هیچ منطقی جور در نمی آید!
۴. این که صفحات اینستاگرامی پر بیننده با آب و تاب به انعکاس آخرین مصاحبه آقای سرتیپی می پذیرند لزوما دارای نشانه های امیدوار کننده ای نیست .باید منتظر گذشت زمان ماند و دید این سریالها چه سرنوشتی پیدا می کنند …سازندگان این سریالها هم باید به شدت این تماشاگران سخت گیر و بی رحم را جدی بگیرند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- حاج کاظم و عباس و حزب اللهی واقعی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





