مصطفی حضرتی، عکاس و فیلمبردار قدیمی و پیشکسوت سینما و تلویزیون براثر ابتلا به کرونا درگذشت.
به گزارش سینماسینما، مصطفی حضرتی صبح امروز، ۱۵ اردیبهشتماه براثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت.
مراسم خاکسپاری این هنرمند فردا پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.
حضرتی متولد سال ۱۳۲۶ در شهر بم و دانش آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینما بوده که سالها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.
وی پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیهکنندگی پدرام اکبری) ساخته شد نیز عکاس و دستیار فیلمبردار بود.
از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند باغ سنگی ساخته پرویز کیمیاوی، زنده باد ساخته خسرو سینایی و هیروگلیف که سال ۱۳۵۹ ساخته شد میتوان اشاره کرد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از نسخه ترمیمشدهی «تپههای قیطریه» اثر پرویز کیمیاوی
- مروری بر کارنامه چهار فیلمساز مطرح سینمای ایران در برنامه سینماتک خانه هنرمندان/ چگونه دوربین به خانقاه دراویش راه یافت
- نمایش «مستندهای کمیاب» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- حیف که نمیشود این سریال را دید!/ معرفی سریال «آتش بدون دود» ساخته نادر ابراهیمی + ویدئو
- پرویز کیمیاوی و تدوین یک پروژه قدیمی/ موسیقی محلی – نوازندگان بومی
- گام های معلق لک لک های مهاجر/ درباره سینمای مهاجرت و سینماگران مهاجر ایرانی
- تقدیر از پرویز کیمیاوی در پروژه فرهنگی، هنری ایران – ایران
- چهار فیلم ایرانی در بخش «بازسازی کلاسیکها» جشنواره جهانی فیلم فجر
- تهیهکنندگان فیلمفارسی از کدام کار گردانها میترسیدند
- یادداشت پرویز کیمیاوی/ آنها که میگویند جایزه فرهادی سیاسی است اشتباه میکنند
- کاریکاتوری قدیمی در شوخی با فیلم مغولها ساخته پرویز کیمیاوی
- نگاهی به فیلم «ایران سرای من است»، ساخته پرویز کیمیاوی/ امیدِ رستگاری نیست
- به بهانه اکران ایران سرای من است: کیمیاوی به روایت تقوایی، داود نژاد، پور احمد و ….
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





