در جلسهای که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعضای شورای فیلمهای سینمایی تجربی این مرکز معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، در جلسهای که عصر دیروز یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعضای شورای فیلمهای سینمایی تجربی این «مرکز» معرفی شدند.
در این جلسه که با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد مدیرعامل، مرتضی رزاقکریمی قائممقام، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی و محمدرضا بهشتی مدیر امور مجامع و جشنوارهها برگزار شد، طباطبایینژاد طی حکمی بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی را به عنوان اعضای شورای فیلمهای سینمایی تجربی این مرکز منصوب و معرفی کرد.
به این ترتیب شورای فیلمهای سینمایی تجربی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد، مرتضی رزاقکریمی، بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی، نسبت به بررسی و تصویب فیلمنامههای سینمایی تجربی ارائه شده به این مرکز برای مشارکت در تولید اقدام خواهند کرد. دبیر شورا هم محمدرضا بهشتی است.
فرآیند بررسی و تولید آثار سینمایی تجربی در این مرکز نیز با ارائه درخواست تهیهکننده به همراه پروانه ساخت از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، طرح ۷ تا ۱۰ صفحهای به همراه سیناپس و نسخه کامل فیلمنامه و نمونه کار برای متقاضیان فیلم اول سینمایی امکانپذیر خواهد بود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از چند سال با تصمیم سازمان امور سینمایی عهدهدار مسئولیت حمایت و مشارکت در تولید فیلمهای بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.
فیلم تجربی به عنوان نوعی از فیلمسازی که با ساختارشکنی در قواعد رایج سینما و کشف شیوههای نوین فنی و روایی، سعی در گسترش مرزهای بیانی این هنر و ارائه تجربهای نو و خلاقانه دارد، میتواند عامل پویایی و جذابیت آثار و ارتقاء سلیقه فرهنگی مخاطبان سینما شود. لذا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مجموعهای که از بدو تأسیس، متولی حمایت و تولید فیلمهای تجربی بوده و طی دورههای مختلف فعالیت، آثار متعددی را با این رویکرد تهیه کرده است، با تصمیم رئیس سازمان سینمایی و در راستای اهمیت و توجه هر چه بیشتر به فیلم تجربی به عنوان سینمایی که معانی و اندیشههای بدیع را در قالبی تازه و متفاوت بیان میکند، عهدهدار مسئولیت حمایت از تولید فیلمهای بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.
حمایت مرکز گسترش در تولید این آثار به صورت مشارکت در ساخت بوده و حداکثر زمان بررسی فیلمنامه تا اعلام نتیجه قطعی ۲ ماه خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- جشنواره سینما حقیقت؛ اثرگذاری اجتماعی و آگاهیبخشی
- رضا تیموری: سهم فیلمبردار در فیلمهای مستند بسیار بیشتر از سینمای داستانیست
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- مهلت ارسال اثر به جشنواره سینماحقیقت پایان یافت
- «دوربین شخصی، سینمای ذهنی و فیلم جستار» منتشر شد
- تمدید مهلت ارسال اثر برای حضور در پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»
- پیامهای تسلیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور
- راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
- آغاز رسمی طرح «اکران حقیقت»/ برگشت سرمایه در سینمای مستند را جدی بگیریم
- آغاز به کار «شبکه تخصصی اکران فیلمهای مستند»/ پنج فیلم در «اکران حقیقت» نمایش داده میشوند
- «سینمای ورنر هرتزوگ» به روایت مستندساز بریتانیایی/ تقصیر ایرانیها بود!
- جایزه جشنواره روسی به «ستارگان زیر باران» رسید
- با داگ بلاک رازهای مستندهای شخصی را بدانید
- «سینماحقیقت» در سیما/ تازههای سینمای مستند را در «سینماحقیقت» ببینید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





