در مراسم اهدای جوایز گویا ۲۰۲۱ فیلم «دختران» ساخته پیلار پالومرو به عنوان بهترین فیلم اسپانیایی زبان برنده جایزه گویا شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «دختران» ساخته پیلار پالومرو درباره مسایل نسلی از دختران اسپانیایی که امروز باید چهل و چند ساله باشند جوایز سیو پنجمین دوره جوایز گویا را از آن خود کرد.
در مراسمی که شب پیش به میزبانی آنتونیو باندراس برگزار شد این فیلم موفق شد تا جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان جدید، فیلمنامه اوریجینال و فیلمبرداری را از آن خود کند.
جایزه بهترین کارگردانی به سالوادور کالوو برای درام سه قسمتی «آدو» رسید. این فیلم که داستانش در آفریقا میگذرد سال پیش پرفروشترین فیلم اسپانیا بود و ۷.۶ میلیون دلار در گیشه فروش کرد.
ماریو کاساس نیز به عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «شما نمیکشید» انتخاب شد و پاتریشیا لوپز آرنائز برای بازی در «آن گم شده» جایزه بهترین بازیگر زن را برد. او در نقش مادری بازی کرد که در جستجوی دختر نوجوانش است که گم شده است.
مراسم اهدای جوایز گویا در مراسمی مجازی بدون حضور هیچ مهمانی برگزار و به صورت مستقیم از تلویزیون و سایت هم پخش شد.
چهرههای مشهوری از سینمای اسپانیا از پدور آلمادوار تا پنه لوپه کروز و آلخاندرو آمنهبار از این مراسم حمایت کردند و یادآوری کردند که سینما باید از مردم حمایت کند.
رابرت دنیرو، آل پاچینو، داستین هافمن، هلن میرن، شارلیز ترون، ایزابل هوپر، مونیکا بلوچی، سلما هایک، سیلوستر استالونه، بنسیو دل تورو، اما تامپسون، ریکاردو دارین و لورا درن نیز دیگر چهرههایی بودند که از برگزاری مراسم به این شکل پشتیبانی خود را اعلام کردند.
دانیلا کاخیاس به عنوان نخستین زنی که تاکنون جایزه فیلمبرداری گویا را دریافت میکند، این جایزه را برای فیلمبرداری «دختران» گرفت.
جایزه گویا افتخاری ۲۰۲۱ نیز به آنخلا مولینا از بازیگران آخرین فیلم لوییس بونوئل یعنی «میل مبهم هوس» اهدا شد.
«سال کشف» ساخته لوییس لوپز کاراسکو به عنوان بهترین مستند سال انتخاب شد و جایزه بهترین مستند کوتاه نیز به مابل لوزانو برای «بیوگرافی جسد یک زن» رسید.
ناتالی پوزا برای «عروسی رزا» به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل انتخاب شد و آلبرتو سان خوان برای «سانتی مانتال» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به خانه برد.
جایزه بهترین فیملنامه اقتباسی نیز به دیوید پرز سانودو و مارینا پرز پولیدو برای «آن» رسید. «پدر» ساخته فلورین زلر از بریتانیا هم جایزه بهترین فیلم اروپایی سال را از آن خود کرد.
در طول مراسم نامزدها از منزل خود و توسط ویدیو زوم شاهد اجرای مراسم بودند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز گویا اهدا شد؛ اسکار سینمای اسپانیا به ۲ فیلم رسید
- معرفی برندگان جوایز گویا/ «جامعه برف» بهترین فیلم شد
- خرس پدینگتون با آنتونیو باندراس به پرو میرود/ کولمن راهبه میشود
- برگزیدگان گویا معرفی شدند/ بیشترین جایزه برای «جانوران»
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- «داُبر» جایزه اسکار اسپانیایی را بهدست آورد
- اسکار سینمای اسپانیا به «رئیس خوب» رسید
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- «آنتونیو باندراس» به «ایندیانا جونز ۵» پیوست
- آنتونیو باندراس در نقش یک روزنامهنگار جنایی
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
- فیلمهایی که احتمالاً به کن ۲۰۲۱ میروند/ حضور «قهرمان» فرهادی در فهرست ورایتی
- نامزدهای اسکار سینمای اسپانیا معرفی شدند
- ابتلای آنتونیو باندراس به کووید-۱۹
- خاطرات پدرو آلمادوار از قرنطینه/ قسمت دوم: وارن بیتی، مدونا و من
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





