تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۱۷:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 152141

هیات داوران هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین شامل شش برنده پیشین خرس طلا جایزه خرس طلایی بهترین فیلم این دوره را به فیلم  «جنجال بداقبال یا پورن دیوانه» به کارگردانی رادو جود از رومانی اهدا کردند.

به گزارش سینماسینما، نسخه آنلاین و مجازی جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱ امروز جمعه با معرفی برگزیدگان به پایان رسید و البته دست نماینده ایران از جوایز کوتاه ماند. «قصیده گاو سفید» به کارگردانی مشترک بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم یکی از ۱۵ فیلم حاضر در بخش مسابقه رسمی برلیناله بود و با وجود نقدهای مثبت که از منتقدان گرفت و البته حضور محمد رسول‌اف در هیات داوران، جایی در فهرست برگزیدگان و برندگان نداشت.

فیلم تازه جود در حالی جایزه خرس طلایی این دوره را برد که منتقدان را به دو گروه کاملا مخالف تقسیم کرده بود. هیات داوران برلین که در دوره‌های گذشته هم انتخاب‌های بحث‌انگیز کم نداشته‌اند، امسال باز هم یک فیلم تجربی را شایسته گرفتن جایزه اول دانستند. فیلم «جنجال بداقبال یا پورن دیوانه» تابستان امسال در شرایط قرنطینه کرونا ساخته شده و تمام بازیگران و عوامل پشت دوربین آن ماسک بهداشتی بر چهره دارند.

«نور طبیعی» دینش نای از مجارستان درباره سربازان مجاری در جنگ جهانی دوم جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را برد و «چرخ ثروت و خیالپردازی» ساخته ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن جایزه بزرگ هیات داوران را به دست آورد. جایزه ویژه داوران به ماریا اشپیت، مستندساز آلمانی برای «آقای باخمان و کلاس او» رسید و امسال داوران در بخش بازیگری دو جایزه بدون توجه به زن یا مرد بودن برگزیدگان دادند؛ بهترین بازیگر برای خانم مارن اگرت در «من مرد تو هستم» و بهترین بازیگر مکمل برای لیلا کیزلینگر در «جنگل – همه جا تو را می‌بینم».

هونگ سانگسو برای درام مینی‌مالیستی «مقدمه» جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را از برلیناله ۲۰۲۱ گرفت تا پس از جایزه بهترین کارگردان سال گذشته با «زنی که فرار کرد»، باز هم در برلین بدرخشد. خرس نقره‌ای دستاور شگفت هنری هم به ییبران آسواد، تدوینگر فیلم مکزیکی «یک فیلم پلیسی» رسید.

نسخه مجازی جشنواره برلین هفتاد و یکم روز جمعه ۱۵ اسفند با معرفی برگزیدگان پایان یافت و قرار است اگر ویروس کرونا تا آن زمان مهار شده باشد، نسخه واقعی جشنواره ۹ تا ۲۰ ژوئن با نمایش فیلم‌ها در حضور مهمانان و سینماگران و اهدای جایزه به برنده‌ها برگزار شود.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها