سه فیلم دیگر از آثاری که در بخش مروری بر آثار سینمای آلمان سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در میآیند، معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، سه فیلم «الهه دریا»، «مرد یخی» و «آنچه ما را نابود نمی کند» از آثار متفاوت سینمای آلمان در بخش مروری بر آثار سینمای آلمان در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در میآیند. تعداد فیلمهای آلمانی جشنواره جهانی فیلم فجر شش اثر است.
«الهه دریا» (Styx) ساخته ولفگانگ فیشر (Wolfgang Fischer) تصویرگر زنی تنها است که در قایق کوچک خود و در میان آبهای آزاد مشغول سفر است اما در این سفر او به گروهی پناهنده برخورد میکند که برای کمک رسانی به آنها با مقامات درگیر میشود. نام فیلم برگرفته از نام الههای در اساطیر یونان است که به یاری زئوس برخاست تا خدایان را مجبور کنند که به نام او قسم بخورند. در حقیقت کمک زن قهرمان فیلم به پناهجویان، او را به الههای در آبهای بیکران تبدیل میکند.
«الهه دریا» در بخش رقابتی جشنوارههای متعددی چون هنگ کنگ، استانبول و استکهلم شرکت کرده و برنده جوایز کلیساهای جهانی، هاینر کارو و لیبل سینمای اروپا از جشنواره فیلم برلین، جایزه ویژه هیات داوران باتومی، بهترین فیلم جشنواره لوبلیانا، جایزه بهترین فیلمبرداری جوایز باواریا و سه جایزه فیلم اتریش بوده است. این فیلم نامزد دریافت شش جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن یعنی سوزانه وولف (Susanne Wolff) از جوایز فیلم آلمان (لولا) شده است.
فیلم سینمایی «مرد یخی» (Iceman) ساخته فلیکس راندائو (Felix Randau) روایتگر زندگی قدیمیترین مومیایی یافت شده در اروپا است که قدمت آن به پنج هزار و سیصد سال پیش میرسد.
این مومیایی در سال ۱۹۹۱ در اوتزتال در رشته کوههای آلپ یافت شد و اوتزی نام گرفت. ماجرای «مرد یخی» به نوعی داستان اولین پرونده قتل حل نشده در تاریخ بشریت است. فیلم در جشنواره لوکارنو و هامبورگ شرکت داشته و نامزد دو جایزه از جوایز فیلم آلمان (لولا) بوده است.
«آنچه ما را نابود نمیکند» (What Doesn’t Kill Us) روایتگر روابط روانپزشکی با بیماران خود است؛ روانپزشکی که به غیر از مشغولیاتی که با بیماران دارد خود نیز در مسایل شخصی و روابط خانوادگی محتاج مشاوره است. فیلم ساخته ساندرا نتلبک (Sandra Nettelbeck)، کارگردان آثاری به یاد ماندنی چون «اغلب مارتا» (۲۰۰۱) و «آخرین عشق آقای مورگان» (۲۰۱۳) است. این فیلم در جشنواره های کلن، هامبورگ و لوکارنو شرکت کرده است.
سه فیلم «بیست و پنج کیلومتر بر ساعت»، «از این سبزتر نمیشد، باغبان این را گفت و پرواز کرد» و «دروازه بان» دیگر آثار بخش مروری بر آثار سینمای آلمان است که پیش از این معرفی شدهاند.
سیوهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در غیاب فیلمهای پرفروش و رویدادهای ورزشی؛ کاهش فروش سینماهای آلمان در برابر تثبیت فروش در اروپای سال ۲۰۲۴
- ولفگانگ بکر درگذشت
- یا بروید یا با صداقت بمانید!
- درخشش «ضدسیستم» در اسکار آلمانی/ بازیگر یازده سالهای که رقبا را از میدان به در کرد
- مراسم اسکار سینمای آلمان به صورت آنلاین برگزار میشود
- آهنگ جدیدِ سَم/ نگاهی به فیلم «انتقال»
- سینماسینما / پل شریدر در صفحه شخصیاش درباره ایران چه نوشت؟ / ایرانیها مردمی سخاوتمند و بافرهنگ هستند
- «تنهایی یک دونده سینما»/ نگاهی به یک فیلم واقعی نه آدامس نه چیزبرگر!
- نگاهی به فیلم «الهه دریا» به مناسبت اکران در جشنواره جهانی فیلم فجر/ «ارزش های از دست رفته»
- یک سانس به نمایش نسخه مرمتشده فیلم «جادههای سرد» اضافه شد
- برنامههای «گذر سینما» در جشنواره جهانی فیلم فجر/ بهاره رهنما «سونات پاییزی» را میخواند
- رونمایی از پوستر «بیحسی موضعی» در جشنواره جهانی فیلم فجر
- اعلام اسامی فیلمهای غرفه فارابی در جشنواره جهانی فیلم فجر
- پوستر فیلم «وا کس چه» رونمایی شد
- جزییاتی از برنامههای گذر سینما/ فرصتی برای پیوند جشنواره جهانی فیلم فجر با مردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





