سینماسینما، علی پاکزاد – مهناز افشار بازیگر مطرح سینما و تئاتر گفت: «نمایش «الیور توئیست» به حدی برای من جذاب بوده است که گاهی در خواب هم میزانسنهای مربوط به این نمایش را مرور میکنم. بیش از اندازهای که در توانم بوده، برای این نمایش انرژی گذاشتهام.»
به گزارش سینماسینما، مهناز افشار از امشب در تالار وحدت در نمایش «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی حضور خواهد داشت و نقش آفرینی خواهد کرد.
مهناز افشار بازیگر نمایش «الیور توئیست» درباره حضور در این اثر گفت: «زمانی که ما نمایش «زنان شکسپیر» را کار میکردیم آقای پارسایی هم بعد از ما در همان سالن اجرا داشتند. بهاره رهنما نیز بعد از کارگردانی و بازی در نمایش ما می رفت و آنجا اجرا داشت. همین باعث شد که با آقای پارسایی آشنا شوم. بعد از آن هم در جریان پخش سریال «عاشقانه» بیش از قبل اقای پارسایی را شناختم. آقای پارسایی برای ساخت «الیور توئیست» از من خواستند که حضور پیدا کنم. من نیز به دلیل اینکه فیلم «الیور توئیست» را دیده بودم در ابتدا شوکه شدم . به هر حال کاری شبیه به «الیور توئیست» که اقتباسی از یک فیلم خارجی است به هر حال دلهره هایی را به وجود میآورد. اما جذابیت این اثر به حدی زیاد بود که تصمیم گرفتم این ریسک را قبول کنم و حضور پیدا کنم. روزهای اول تمرین در بخش آواز و بدن و بسیاری از چیزهای دیگر شامل سختیهایی بود که باعث میشد متوجه شویم که این کار بسیار جدی و سخت است.»
او ادامه داد: «اکنون که در آستانه اجرا هستیم باید بگویم کار سختی در پیش داریم. به حدی اینجا اشتیاق زیاد است که کار هر روز جذابتر از قبل میشود. اگر من به عنوان یک عضو کم کاری کنم قطعا به خودم ضربه زدهام. یکی از علتهای علاقه من به این اثر این است که فضایی متفاوت را تجربه میکنم. زیرا ما همواره در سینما کار کردهایم و چنین تجربههای فوقالعاده است. اینجا هیچ فرصت اشتباهی وجود ندارد در صورتی که در سینما فرصت جبران وجود دارد. اینجا باید با تمام وجودم حاضر شوم و کار کنم. یکی از دلایل دیگر این است که همه اینجا عاشقانه کار میکنند.»
افشار درباره حضور محمدزاده و تبلیغات ویژهای که برای این نمایش صورت گرفته، گفت: «همین توجه و نگاه مردم به ما قطعا باعث می شود که کار ما سختتر شود. اکنون معتقدم در سالهای اخیر و به خصوص در این زمان ما میتوانیم برای یک بار مخاطب را جذب کنیم. اما اگر ما در آن فیلم یا تئاتر عملکرد خوبی نداشته باشیم فقط و فقط برای همان بار اول مخاطب جذب میشود. برای همین خطر ریسک این کار بیشتر است. امروز افرادی از شهرهای دور آمده بودند که فقط عکسی با من به یادگار بگیرند و من هم بعد از عکس گرفتن داشتم با خودم فکر می کردم که تا چه حد مسئولیت ما اینجا سنگین است و باید به نحو احسن برای این اجرا آماده شویم. گاهی با خودم میگویم مهناز افشار باید بهترین عملکردت را داشته باشی. اکنون پر از استرس و دلهره هستم. نزدیک به سه ماه است که برای نمایش «الیور توئیست» تمرین میکنم.»
افشار درباره جشنواره سی و ششم گفت: «احتمالا برای جشنواره سه فیلم خواهم داشت؛ در سالهای اخیر هیچگاه دو فیلم یا سه فیلم را همزمان نداشتهام. یک فیلم فعلی من همزمان شد با نمایش «الیور توئیست» که خیلی سخت است که این دو را همزمان با هم جلو ببرید. اما الویت این نمایش بیش از هر چیز دیگری برایم است. امسال شنیدم که برای دریافت فیلم جشنواره محدودیت دارد. اما سئوالی که دارم چرا زمانی که «برف روی کاجها » بود برایش سیمرغ در نظر نگرفته بودند؟ یکی از مشکلات جشنواره ما این است که یک پارچه نیست. چرا قوانین ما ثابت نیستند و هر سال باید تغییر کنند؟ این همه پروانه ساخت و نمایش صادر میشود، اما این فیلمها در جشنواره نمایش داده نمیشوند واقعا دلیل آن چیست. می توانم بگویم که روند برگزاری جشنواره فجر میتواند خیلی بهتر شود.»
مهناز افشار درباره برگزار نشدن جشنواره در برج میلاد گفت: «چرا هنرمندان جدا از روزنامهنگاران و منتقدان فیلم ببینند؟ این تغییرات افراد را غافلگیر میکند پارسال یک جو آرام وجود داشت. اما دوستان سعی کردند همه چیز را تغییر دهند آیا برای جبران یک خسارت باید کل ساختار عوض شود؟»
بازیگر نمایش «الیور توئیست» درباره فعالیت های اجتماعی که انجام میدهد گفت: «از گذشته سعی میکردم که در کمپینهای مختلف حضور پیدا کنم، اما این پراکندگی باعث میشد که عموما نتیجه خوبی کسب نشود. اما از جایی که با کمپین «بدسرپرست تنها نیست» آشنا شدم بسیاری از موضوعات تغییر کرد و اکنون تمرکز من بر روی این کمپین است. برای من الویت همین کمپین است. کمپین ما حمایت مالی ندارد. ما هیچ کمک مردمی دریافت نمیکنیم. ما فقط برای تصویب لایحه حقوق کودکان که در مجلس در نوبت رسیدگی است فعالیت می کنیم و نمی دانم که چرا به این موضوع توجه نمیکنند. با هر مسئولی که صحبت میکنیم به ما قول میدهد و بعد دوباره هیچ . اصلیترین هدف ما تصویب این لایحه است. من مادر هستم. نمی توانم ببینم کودکان از سوی پدر و مادرشان آسیب ببینند یا در جامعه به آنها تجاوز شود. اگر صحبت کنیم میگویند چرا حرف میزنید و گاهی نیز دغدغه ما را به سمتی میبرند که اصلا ربطی به ما ندارد. به من میگویند شما که تخصص ندارید چرا دخالت میکنید. درست است که من تخصص ندارم، اما میتوانم صدای مردم باشم. آنهایی که تخصص دارند هم باشند این کار برای من یک تفریح نیست. اگر تفریح بود که از کار و خانوادهام به خاطر آن نمیزدم. همه آن کسانی که منتقد و مشوق من هستند، مانع من نخواهند شد.»
افشار درباره حضور در فیلمهایی که دارد گفت: «من سه فیلم دارم، اما نمیدانم کدام یک از فیلمها به جشنواره برسد. یک فیلم آقای شعیبی به نام «دارکوب» است. فیلم «لس آنجلس تهران» است که کار خانم پاکروان است. یک فیلم هم متعلق به آقای امیرخانی است. کاملا سه ژانر متفاوت است. «دارکوب» ژانر اجتماعی است، «لس انجلس تهران» کمدی است و فیلم آقای امیرخانی نیز بسیار سخت است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «قرار نوامبر»؛ جزئیاتی از فیلم جدید مهناز افشار
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- باری به هر جهت/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- کجا بروم با اسبی که جایی نمی رود؟!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- مردی که هر کاری میکند که هیچ کاری نکند!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- گفتوگو با صفی یزدانیان/ «ناگهان درخت» از مخاطبش میخواهد آسانگیر نباشد
- در ستایش فرم/ نگاهی به فیلم «گیلدا»
- اعتراض عبدالرضا کاهانی به حذف تصاویر مهناز افشار در تبلیغات فیلمها
- ماجرای عجیب خود آزاری مدیران تلویزیون
- اکران آنلاین «مهمانخانه ماه نو» با بازی مهناز افشار
- یک توئیت عجیب از مهناز افشار/ اعتراف و عذرخواهی
- هدیه مهناز افشار به پاکبانان
- سفیر چین در ایران مهناز افشار را در توئیتر بلاک کرد
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۳)/ الهام کردا، مهناز افشار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





