سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» در جشن حراج نقاشیهای کودکان کار گفت: کار خیر تاثیر خود را خواهد گذاشت، حتی اگر به آن شو و نمایش بگویند.
به گزارش سینماسینما، همزمان با افتتاح نمایشگاه «هوای شهرم را آبی کشیدم» جشن حراج نقاشیهای کودکان کار شب گذشته یکشنبه ۳ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
مهناز افشار سخنگوی پویش بدسرپرست تنهاتر است؛ با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از آتشنشانان عزیز کشورمان گفت: متاسفانه روزهای تلخی را را پشت سر میگذاریم و امیدوارم این روزهای غمبار به زودی به پایان برسد.
او افزود: اگر ما امروز در این محل جمع شدهایم، برای این است که بچهها انگیزه و امید خود را از دست ندهند و به وجدانمان تلنگری بزنیم تا انسانیت را فراموش نکنیم.
این بازیگر سینما با بیان اینکه کار خیر حتی اگر شو و نمایش هم اطلاق شود، تأثیر خود را خواهد داشت، بیان کرد: حتی اگر به ما بگویند که با این کار یک نمایش و شو اجرا میکنید، بازهم من حاضر هستم در این فضا حضور داشته باشم تا حداقل به یک نفر هم که شده بگوییم کودکان این سرزمین آیندهسازان کشورمان هستند و باید مورد توجه و محبت قرار بگیرند.
حسین رفیعی نیز طی سخنانی گفت: در ابتدای دهه ۴۰ خود من جزو کودکان کار بودم. چراکه همزمان با تحصیل کار هم میکردم. به نظرم نذر فرهنگی همین کمکها را شامل میشود و همه آدمها در هر مقطع تحصیلی و شرایط اجتماعی میتوانند کار کنند و این اصلاً یک عیب حساب نمیشود.
وی افزود: اتفاقاً تنها دنیایی که در آن بد اخلاقی نیست، دنیای کودکان است و آنها که بداخلاق هستند، حتماً کودک درونشان به خواب رفته است. کودکان کار بسیار ارزشمندند. آنها کار میکنند تا در مقابل کسی کمر خم نکنند.
خشایار اعتمادی نیز بعد از اجرای قطعهای گفت: کودک کار واژه قشنگی است و اتفاقاً کودک بیکار واژه مناسبی نیست. گفته شده است تا سال ۱۴۰۰ در ایران هیچ کودک کاری وجود نخواهد داشت. اما من میگویم خدا کند در کشورمان همیشه کار باشد.
در بخشهای مختلف این مراسم تعدادی از نقاشیهای کودکان کار به فروش رفت که در مجموع ۸ تابلو به رقمی معادل ۱۰ میلیون تومان فروخته شد.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «قرار نوامبر»؛ جزئیاتی از فیلم جدید مهناز افشار
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- باری به هر جهت/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- کجا بروم با اسبی که جایی نمی رود؟!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- مردی که هر کاری میکند که هیچ کاری نکند!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- گفتوگو با صفی یزدانیان/ «ناگهان درخت» از مخاطبش میخواهد آسانگیر نباشد
- در ستایش فرم/ نگاهی به فیلم «گیلدا»
- اعتراض عبدالرضا کاهانی به حذف تصاویر مهناز افشار در تبلیغات فیلمها
- ماجرای عجیب خود آزاری مدیران تلویزیون
- اکران آنلاین «مهمانخانه ماه نو» با بازی مهناز افشار
- یک توئیت عجیب از مهناز افشار/ اعتراف و عذرخواهی
- هدیه مهناز افشار به پاکبانان
- سفیر چین در ایران مهناز افشار را در توئیتر بلاک کرد
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۳)/ الهام کردا، مهناز افشار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





