آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» درباره سازهای به کار رفته در این فیلم و اکران آن در هنروتجربه گفت.
به گزارش سینماسینما، مهدی نادری آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است درباره همکاری با رسول کاهانی کارگردان اثر گفت: قبل از فیلم «منگی» همکاری مشترکی با کاهانی نداشتم اما با صحبتهای اولیهای که درباره فیلم شد، اشتراک نظر زیادی داشتیم که به سابقه تئاتری ما برمیگشت، در نتیجه آهنگسازی فیلم را قبول کردم.
وی که موسیقی دراماتیک را با تئاتر شروع کرده و بعد در سینما ادامه داده است درباره سبک موسیقی و سازهایی که در فیلم «منگی» استفاده شده است، عنوان کرد: ساز اصلی گیتار الکتریک و پیانو است که سازهای الکترونیک با صداهایی که با سازهای دیگر طراحی کرده بودم، همراهی میکردند. درکل موسیقی فیلم «منگی» به موسیقی تجربی نزدیکتر است.
نادری در پاسخ به اینکه چطور موسیقی را در خدمت فیلم درآورده است، گفت: فکر میکنم مخاطب فیلم باید به این پرسش پاسخ دهد اما باتوجه به فرم این فیلم و عنصر تکراری که میبینیم، سعی کردم از ملودیهای ساده و کوتاهتر و یا حتی تک نتها استفاده کنم که در نهایت فضاسازیای متناسب با زمانهای مختلف که عنصر کلیدی در فیلم «منگی» بود، داشته باشم.
این آهنگساز درباره ارتباطی که با فیلم «منگی» برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: من شخصا با فیلم «منگی» ارتباط برقرار کردم و همین باعث همکاری ما شد. تا جایی که با فیلم در ارتباط بودم و ارتباط خوبی به من منتقل شده است. همین جا از عوامل موسیقی هم تشکر میکنم که با توجه زمان و بودجه کمی که داشتیم، با ما همراه بودند.
وی درباره اکران در «هنروتجربه» تاکید کرد: «هنروتجربه» زمینه مناسبی برای اکران فیلمهایی است که برای سینمای بدنه ساخته نشدهاند، اما فکر میکنم با شیوع ویروس کرونا باید سازوکار مناسب و حمایت بیشتری از این موسسه صورت گیرد تا این مسیر ادامهدار باشد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- از لوطیگری به لاتبازی رسیدیم؛ گفتوگو با مهدی نادری فیلمنامهنویس درباره فیلم «زودپز» و طبقه فرودست در سینما
- نگاهی به نمایش «شکستن خط فرضی»/ فهم همگانی از مفهوم گروتسک
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما
- پیام تبریک مهدی نادری به مناسبت موفقیت فیلمسازان ایرانی در ونیز
- گفتوگو با کارگردان «منگی»/ یک شیوه تمرینی و یک شیوه تولیدی دارم که مخصوص خودم است
- سانسهای فوقالعاده فیلم «منگی» در روزهای کمرونق سینما/ چهارمین سانس فوقالعاده در مشهد
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- شاهکار جدید سایتهای دانلود نسخه قاچاق فیلمهای ایرانی
- مهدی نادری دندان گرگ را می سازد
- نمایش «اَتِینا» از نهم مرداد ماه روی صحنه میرود
- لعیا زنگنه با «اَتِینا» به تئاتر باز میگردد
- «سینماسینماست»/ نقدی بر فیلم «سامورایی در برلین»؛ ویرانهای به نام فیلم
- مهدی نادری: سینمای اجتماعی به کاسبی افتاده است/ ادای مسئولیت با ساخت کمدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





