آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» درباره سازهای به کار رفته در این فیلم و اکران آن در هنروتجربه گفت.
به گزارش سینماسینما، مهدی نادری آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است درباره همکاری با رسول کاهانی کارگردان اثر گفت: قبل از فیلم «منگی» همکاری مشترکی با کاهانی نداشتم اما با صحبتهای اولیهای که درباره فیلم شد، اشتراک نظر زیادی داشتیم که به سابقه تئاتری ما برمیگشت، در نتیجه آهنگسازی فیلم را قبول کردم.
وی که موسیقی دراماتیک را با تئاتر شروع کرده و بعد در سینما ادامه داده است درباره سبک موسیقی و سازهایی که در فیلم «منگی» استفاده شده است، عنوان کرد: ساز اصلی گیتار الکتریک و پیانو است که سازهای الکترونیک با صداهایی که با سازهای دیگر طراحی کرده بودم، همراهی میکردند. درکل موسیقی فیلم «منگی» به موسیقی تجربی نزدیکتر است.
نادری در پاسخ به اینکه چطور موسیقی را در خدمت فیلم درآورده است، گفت: فکر میکنم مخاطب فیلم باید به این پرسش پاسخ دهد اما باتوجه به فرم این فیلم و عنصر تکراری که میبینیم، سعی کردم از ملودیهای ساده و کوتاهتر و یا حتی تک نتها استفاده کنم که در نهایت فضاسازیای متناسب با زمانهای مختلف که عنصر کلیدی در فیلم «منگی» بود، داشته باشم.
این آهنگساز درباره ارتباطی که با فیلم «منگی» برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: من شخصا با فیلم «منگی» ارتباط برقرار کردم و همین باعث همکاری ما شد. تا جایی که با فیلم در ارتباط بودم و ارتباط خوبی به من منتقل شده است. همین جا از عوامل موسیقی هم تشکر میکنم که با توجه زمان و بودجه کمی که داشتیم، با ما همراه بودند.
وی درباره اکران در «هنروتجربه» تاکید کرد: «هنروتجربه» زمینه مناسبی برای اکران فیلمهایی است که برای سینمای بدنه ساخته نشدهاند، اما فکر میکنم با شیوع ویروس کرونا باید سازوکار مناسب و حمایت بیشتری از این موسسه صورت گیرد تا این مسیر ادامهدار باشد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- از لوطیگری به لاتبازی رسیدیم؛ گفتوگو با مهدی نادری فیلمنامهنویس درباره فیلم «زودپز» و طبقه فرودست در سینما
- نگاهی به نمایش «شکستن خط فرضی»/ فهم همگانی از مفهوم گروتسک
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما
- پیام تبریک مهدی نادری به مناسبت موفقیت فیلمسازان ایرانی در ونیز
- گفتوگو با کارگردان «منگی»/ یک شیوه تمرینی و یک شیوه تولیدی دارم که مخصوص خودم است
- سانسهای فوقالعاده فیلم «منگی» در روزهای کمرونق سینما/ چهارمین سانس فوقالعاده در مشهد
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- شاهکار جدید سایتهای دانلود نسخه قاچاق فیلمهای ایرانی
- مهدی نادری دندان گرگ را می سازد
- نمایش «اَتِینا» از نهم مرداد ماه روی صحنه میرود
- لعیا زنگنه با «اَتِینا» به تئاتر باز میگردد
- «سینماسینماست»/ نقدی بر فیلم «سامورایی در برلین»؛ ویرانهای به نام فیلم
- مهدی نادری: سینمای اجتماعی به کاسبی افتاده است/ ادای مسئولیت با ساخت کمدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





