یک آهنگساز با اشاره به سختی همکاری با صداوسیما از پرداخت نشدن دستمزدها به شکل منظم در این سازمان گلایه کرد.
به گزارش سینماسینما، آرمان موسیپور آهنگساز درباره ساخت قطعات موسیقایی برای سریالها گفت: در این چند ماه گذشته با همه پروژه های تلویزیونی به مشکل خورده ایم زیرا هزینه ها پرداخت نمی شود و با این شرایط کار کردن با صداوسیما بسیار سخت شده است.

وی ادامه داد: من چند ماه پیش مدتی را وقت صرف کردم و موسیقی سریالی را ساختم که حتی برای ساخت آن از جیب خودم هم هزینه کردم ولی هنوز بعد از چند ماه نتوانسته ام دستمزد آن را دریافت کنم. با این روند ما دیگر می ترسیم با صداوسیما کار کنیم و حتی نگرانی داریم با تهیه کننده ای که ممکن است دوست و آشنا باشند کار کنیم چراکه وقتی بودجه ای نمی گیرند، نمی توانند پرداختی هم نسبت به عوامل داشته باشند.
موسی پور یادآور شد: زندگی من و بسیاری از هم صنف های من از راه آهنگسازی می گذرد و این شغل ماست اما شرایط خوبی برای آهنگسازان در تلویزیون وجود ندارد. از زمانیکه بخش تولید آثار نمایشی به سیمافیلم سپرده شده روند تسویه حساب ها نامشخص است و کسی جوابگو نیست. طبیعتا سرمایه را تهیه کننده از سازمان صداوسیما دریافت می کند اما من نمی دانم این بودجه ها و دستمزدها درنهایت با چه حساب و کتابی پرداخته می شود که به ما نمی رسد.
آهنگساز سریال «فاصله ها» با اشاره به سختی شرایط کار در تلویزیون عنوان کرد: کار در تلویزیون خیلی مشکل شده است و اگر با این شرایط پیش رود نمی دانم فعالیت در این مدیوم رسانه ای چگونه خواهد بود. گویی ما در صداوسیما در یک نقطه مانده ایم و در این چند سال پیشرفتی نداشته ایم که قطعا این روند خوب نیست.
وی اضافه کرد: به طور مثال دایم گفته می شود سریال های زیادی در دست تولید است اما مگر بودجه همه این آثار فراهم شده است؟ معمولا یک قسط از کار را همان اوایل به تهیه کننده پرداخت می کنند که البته آهنگسازان جزو آخرین افرادی هستند که دستمزد می گیرند و شاید بازیگرها راحت تر دستمزد خود را می گیرند و حتی اولین تسویه حساب ها با آنها انجام می شود.
آهنگساز سریال «دلنوازان» در پایان اظهار کرد: دستمزد آهنگسازان در چند سال اخیر چندان تغییری نکرده است درصورتیکه در بسیاری از صنف ها تغییرات زیادی را شاهد بوده ایم. اکنون هم اگر این سخنان را می گویم به عنوان انتقاد مطرحشان نمی کنم چراکه خود من از تلویزیون شروع کردم و کار تلویزیون و سینما خیلی فرقی برایم ندارد اما احساس می کنم در این ماه ها کار با این رسانه سختتر شده است.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





