یک آهنگساز با اشاره به سختی همکاری با صداوسیما از پرداخت نشدن دستمزدها به شکل منظم در این سازمان گلایه کرد.
به گزارش سینماسینما، آرمان موسیپور آهنگساز درباره ساخت قطعات موسیقایی برای سریالها گفت: در این چند ماه گذشته با همه پروژه های تلویزیونی به مشکل خورده ایم زیرا هزینه ها پرداخت نمی شود و با این شرایط کار کردن با صداوسیما بسیار سخت شده است.
وی ادامه داد: من چند ماه پیش مدتی را وقت صرف کردم و موسیقی سریالی را ساختم که حتی برای ساخت آن از جیب خودم هم هزینه کردم ولی هنوز بعد از چند ماه نتوانسته ام دستمزد آن را دریافت کنم. با این روند ما دیگر می ترسیم با صداوسیما کار کنیم و حتی نگرانی داریم با تهیه کننده ای که ممکن است دوست و آشنا باشند کار کنیم چراکه وقتی بودجه ای نمی گیرند، نمی توانند پرداختی هم نسبت به عوامل داشته باشند.
موسی پور یادآور شد: زندگی من و بسیاری از هم صنف های من از راه آهنگسازی می گذرد و این شغل ماست اما شرایط خوبی برای آهنگسازان در تلویزیون وجود ندارد. از زمانیکه بخش تولید آثار نمایشی به سیمافیلم سپرده شده روند تسویه حساب ها نامشخص است و کسی جوابگو نیست. طبیعتا سرمایه را تهیه کننده از سازمان صداوسیما دریافت می کند اما من نمی دانم این بودجه ها و دستمزدها درنهایت با چه حساب و کتابی پرداخته می شود که به ما نمی رسد.
آهنگساز سریال «فاصله ها» با اشاره به سختی شرایط کار در تلویزیون عنوان کرد: کار در تلویزیون خیلی مشکل شده است و اگر با این شرایط پیش رود نمی دانم فعالیت در این مدیوم رسانه ای چگونه خواهد بود. گویی ما در صداوسیما در یک نقطه مانده ایم و در این چند سال پیشرفتی نداشته ایم که قطعا این روند خوب نیست.
وی اضافه کرد: به طور مثال دایم گفته می شود سریال های زیادی در دست تولید است اما مگر بودجه همه این آثار فراهم شده است؟ معمولا یک قسط از کار را همان اوایل به تهیه کننده پرداخت می کنند که البته آهنگسازان جزو آخرین افرادی هستند که دستمزد می گیرند و شاید بازیگرها راحت تر دستمزد خود را می گیرند و حتی اولین تسویه حساب ها با آنها انجام می شود.
آهنگساز سریال «دلنوازان» در پایان اظهار کرد: دستمزد آهنگسازان در چند سال اخیر چندان تغییری نکرده است درصورتیکه در بسیاری از صنف ها تغییرات زیادی را شاهد بوده ایم. اکنون هم اگر این سخنان را می گویم به عنوان انتقاد مطرحشان نمی کنم چراکه خود من از تلویزیون شروع کردم و کار تلویزیون و سینما خیلی فرقی برایم ندارد اما احساس می کنم در این ماه ها کار با این رسانه سختتر شده است.
منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم