یک آهنگساز با اشاره به سختی همکاری با صداوسیما از پرداخت نشدن دستمزدها به شکل منظم در این سازمان گلایه کرد.
به گزارش سینماسینما، آرمان موسیپور آهنگساز درباره ساخت قطعات موسیقایی برای سریالها گفت: در این چند ماه گذشته با همه پروژه های تلویزیونی به مشکل خورده ایم زیرا هزینه ها پرداخت نمی شود و با این شرایط کار کردن با صداوسیما بسیار سخت شده است.
وی ادامه داد: من چند ماه پیش مدتی را وقت صرف کردم و موسیقی سریالی را ساختم که حتی برای ساخت آن از جیب خودم هم هزینه کردم ولی هنوز بعد از چند ماه نتوانسته ام دستمزد آن را دریافت کنم. با این روند ما دیگر می ترسیم با صداوسیما کار کنیم و حتی نگرانی داریم با تهیه کننده ای که ممکن است دوست و آشنا باشند کار کنیم چراکه وقتی بودجه ای نمی گیرند، نمی توانند پرداختی هم نسبت به عوامل داشته باشند.
موسی پور یادآور شد: زندگی من و بسیاری از هم صنف های من از راه آهنگسازی می گذرد و این شغل ماست اما شرایط خوبی برای آهنگسازان در تلویزیون وجود ندارد. از زمانیکه بخش تولید آثار نمایشی به سیمافیلم سپرده شده روند تسویه حساب ها نامشخص است و کسی جوابگو نیست. طبیعتا سرمایه را تهیه کننده از سازمان صداوسیما دریافت می کند اما من نمی دانم این بودجه ها و دستمزدها درنهایت با چه حساب و کتابی پرداخته می شود که به ما نمی رسد.
آهنگساز سریال «فاصله ها» با اشاره به سختی شرایط کار در تلویزیون عنوان کرد: کار در تلویزیون خیلی مشکل شده است و اگر با این شرایط پیش رود نمی دانم فعالیت در این مدیوم رسانه ای چگونه خواهد بود. گویی ما در صداوسیما در یک نقطه مانده ایم و در این چند سال پیشرفتی نداشته ایم که قطعا این روند خوب نیست.
وی اضافه کرد: به طور مثال دایم گفته می شود سریال های زیادی در دست تولید است اما مگر بودجه همه این آثار فراهم شده است؟ معمولا یک قسط از کار را همان اوایل به تهیه کننده پرداخت می کنند که البته آهنگسازان جزو آخرین افرادی هستند که دستمزد می گیرند و شاید بازیگرها راحت تر دستمزد خود را می گیرند و حتی اولین تسویه حساب ها با آنها انجام می شود.
آهنگساز سریال «دلنوازان» در پایان اظهار کرد: دستمزد آهنگسازان در چند سال اخیر چندان تغییری نکرده است درصورتیکه در بسیاری از صنف ها تغییرات زیادی را شاهد بوده ایم. اکنون هم اگر این سخنان را می گویم به عنوان انتقاد مطرحشان نمی کنم چراکه خود من از تلویزیون شروع کردم و کار تلویزیون و سینما خیلی فرقی برایم ندارد اما احساس می کنم در این ماه ها کار با این رسانه سختتر شده است.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما