داوران بخش سینمایی نخستین جشنواره سلامت معرفی شدند و آثار این بخش را ارزیابی می کنند.
به گزارش سینماسینما اولین جشنواره فیلم سلامت، سید رضا میرکریمی، فرشته طائر پور، فریدون جیرانی، علی معلم و دکتر شهرام رفیعی فر به عنوان اعضای هیات داوران آثار بلند سینمایی نخستین جشنواره فیلم سلامت انتخاب شدند و آثار برتر این بخش از جشنواره را بر می گزینند.
علیرضا رضاداد مدیریت این بخش را برعهده دارد.
دکتر شهرام رفیعی فر پزشک است و هم اکنون سرپرستی دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت و درمان را عهده دار است.
سیدرضا میرکریمی فارغ التحصیل گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۶ با فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری برای اوآغاز کرد.
کودک و سرباز، زیر نور ماه، اینجا چراغی روشن است، خیلی دور خیلی نزدیک، به همین سادگی، امروز و دختر از جمله آثار این فیلمساز است. میرکریمی جوایز متعددی را بدست آورده که از جمله آن می توان به بالن نقرهای جشنواره سه قاره نانت – فرانسه و کفش طلایی فستیوال کودکان و نوجوانان زلین ( کودک و سرباز)، سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر( خیلی دور خیلی نزدیک و زیر نورماه) و جایزه بهترین فیلم هفته منتقدین جشنواره کن ( زیر نور ماه) اشاره کرد.
فریدون جیرانی کارگردان و تهیه کننده سینما است. وی علاوه بر فعالیت در عرصه کارگردانی و تهیه کنندگی سال ها در زمینه مطبوعات سینمایی فعالیت داشته که از جمله آن می توان به سردبیری مجله سینما اشاره کرد.
من مادرش هستم، قصه پریا، مرگ تدریجی یک رویا، پارک و سالاد فصل از جمله آثار این کارگردان سینما است.
فرشته طائرپور از تهیه کنندگان سینمای ایران است و در ادوار مختلف جشنواره فجر و جشنواره های بین المللی به عنوان داور حضور داشته است.
آینه های روبرو، نخودی، زن دوم، مدرسه پیرمردها، پاتال و آرزوهای کوچک و گلنارازجمله آثاری است که توسط طائرپور تهیه شده است.
علی معلم نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و منتقد سینما صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه دنیای تصویر است. وی همچنین ریاست انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را نیز برعهده داشته و در چند دوره داور جشنواره فیلم فجر بوده است.
شوکران، گاوخونی، ازدواج به سبک ایرانی و فیلم آل از جمله آثاری است که از سوی معلم تهیه شده است.
نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از ۱ تا ۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
- چهار فیلم جدید در راه اکران/ «نگهبان شب» رضا میرکریمی روی پرده میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





