فیلم «یه وا» نخستین ساخته آناهید آباد در دوازدهمین جشنواره فیلم «انار» به عنوان فیلم اختتامیه این رویداد سینمایی به روی پرده میرود.
به گزارش سینماسینما، «یه وا» نماینده سینمای ارمنستان در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان است که تاکنون به همت معاونت بینالملل بنیاد سینمایی فارابی در جشنوارههای معتبری چون مونترال، میل ولی و جهان آسیای لس آنجلس حضور یافته و به بخش مسابقه جوایز سینمایی آسیا – اقیانوسیه راه پیدا کرده است.

جشنواره فیلم «انار» رویدادی است که برای آشنایی با سینما و فرهنگ ارمنی پایه گذاری شده است.
دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی از ۲۴ تا ۲۸ آبان سال جاری در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار میشود.
«یه وا» فیلمی ارمنی زبان به تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده است و با مشارکت مرکز سینمایی ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی ایران است تولید شده و نارینه گریگوریان، شانت هوانیسیان، مارجان آودیسیان، روزی آودیسوا، سرگی توماسیان، ورژ کاسونی، دیگران داوتیان، نانور پطروسیان، النا آدامیان، مارات داوتیان در آن نقش آفرینی کرده اند.
این اثر سینمایی درباره مادری است که سعی می کند گذشته پر فراز و نشیب را به فراموشی بسپارد. «یه وا» همراه با دختر خردسالش از ایروان فرار کرده به نقطه دوردستی پناه می برد، اما مسائل ناتمام گذشته او را رها نمی کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۳ فیلم و یک داور ایرانی در جشنواره ارمنستان
- «یه وا» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره ایتالیایی شد
- آناهید آباد: سینمای هنروتجربه نیاز به حمایت صددرصدی دارد/ حتی یک سالن اختصاصی نداریم
- جنگ، فرار و باز هم جنگ/ نگاهی به فیلم «یهوا»
- «یهوا» بهترین فیلم خارجی جشنواره آمریکایی شد
- یک زن، یک راز/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- یک درام زنانه، آرام و عمیق/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- این دروغ نیست، یه رازه!/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- «یه وا» در آمریکا اکران میشود
- جایزه بنیاد بلونلیج ایتالیا برای همایون ارشادی و آناهید آباد
- نمایش «یه وا» در جشنواره فیلم ونیز
- زن مقتدر/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- گفتوگو با آناهید آباد، کارگردان فیلم «یه وا»/ فیلمی زنانه و ضد جنگ
- مادرانگی با طعم شکلات/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- مام میهن/ نگاهی به فیلم «یه وا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





