گلدن گلوب فرانسوی با عنوان آکادمی لومیرها، امروز نامزدهای جوایزخود را در ۱۳ رشته اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، این جایزه از سوی ۹۵ منتقد خارجی مقیم پاریس هرساله به بهترین های سینمای فرانسه که درطول سال به نمایش عمومی درآمدهاند، داده میشود. منتقدین از ۳۶ کشور حضور دارند که از ایران، محمد حقیقت طی چند سال اخیر عضو این آکادمی بوده است.
بیستوهفتمین دوره این مراسم روز دوشنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) به شکل فیزیکی با حضور خانواده بزرگ سینمای فرانسه برگزار خواهد شد و از کانال پلاس که همواره مراسم جشنواره کن را هم پوشش میدهد، پخش خواهد شد. نامزدهای انتخابی سال ۲۰۲۱ آکادمی عبارتند از:
بهترین فیلم: آنت (لئوس کاراکس) تا زنده است (امانوئل برکو)، حادثه (آدری دیوان)، توهمات از دست رفته (اگزاویه جیانولی)،اونادا، ده هزار شب در جنگل(آرتور حراری).
بهترین کارگردان: ژاک اودیار، لئوس کاراکس، آدری دیوان، اگزاویه جیانولی، آرتور حریری.
بهترین سناریو: آنتوان بارو برای مادلن کولین، لیلا بوزید برای یک داستان عشقی و هوس انگیز، کاترین کورسینی برای شکاف، اگزاویه جیانولی برای توهمات از دست رفته، آرتور حراری برای اونادا، ده هزار شب در جنگل.
بهترین فیلم اول: گاگارین (فانی لیاتارد، جرمی تورت)، ابراهیم ( سمیر قسمی)، فوق العاده ها (ونسان مایل کوردونا)، ابر ( ژوین فیلیپو)، زیر آسمان پاریس (کلویه مازلو ).
سایر رشته ها عبارتند از: بهترین فیلمهای مستند، بهترین فیلم کارتون، بهترین هنرپیشه مرد و زن، بهترین هنرپیشه جوان دارای امید بازیگر زن و مرد، بهترین محصول مشترک (که البته محصول مشترک فرانسه و ایران، قهرمان ساخته اصغر فرهادی نیز رای کافی نیاورد)، بهترین مونتاژ، بهترین موسیقی.
اسپانسر های بسیاری از این جایزه گلدن گلوب فرانسوی حمایت میکنند از جمله کانال پلاس، مرکز ملی سینما، شهرداری پاریس، اونی فرانس، اکران توتال و واریتی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- «آلفا»؛ استحاله انسان مریض به سنگ!
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت





