تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۴:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73164

در نامه‌ای سرگشاده، ۷۹ کارگردان از جمله مارن آده سازنده «تونی اردمان» و فاتح آکین سازنده «محو شدن» می‌گویند فستیوال فیلم آلمان نیاز به پوست انداختن دارد.

به گزارش سینماسینما، چندین تن از کارگردانان شاخص آلمان از جمله مارن آده نامزد اسکار و فاتح آکین با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار تغییرات اساسی در جشنواره فیلم برلین شدند.

در این نامه که نخستین بار به صورت ویژه در اشپیگل آنلاین منتشر شد، یک پوست اندازی کامل در فستیوال شماره یک آلمان پس از اتمام دوره ریاست دیتر کاسلیک خواسته شده است. کاسلیک که از سال ۲۰۰۱ تاکنون جشنواره فیلم برلین را اداره کرده، تا سال ۲۰۱۹ برای این کار قرارداد دارد.

در این نامه کارگردان‌های مطرحی چون کریستین پتسولد، آندرآس درسن، فولکر اشلوندورف و مارگاریت فون تورتا می‌گویند نزدیک شدن به پایان دوران کاسلیک فرصتی برای تازه شدن و تجدید حیات برلیناله است. آنها خواستار فراخوانی برای تشکیل یک کمیته انتخاب شده‌اند که از شمار برابر اعضای زن و مرد تشکیل شده باشد و مدیریت فستیوال را کاملا زیر نظر بگیرد. تام تیکوِر یکی از معدود نام‌هایی است که امضایش در این نامه جایی ندارد. او از حامیان طولانی مدت کاسلیک و رییس داوران بخش بین‌المللی برلیناله ۲۰۱۸ است.

در دوران مدیریت کاسلیک، برلیناله از نظر بعد و اهمیت رشد کرد و به بزرگ‌ترین فستیوال فیلم از نظر توجه عموم بدل شد و در بازار فیلم اروپایی یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به صنعت سینماست. با این حال در سالیان اخیر این فستیوال به شدت زیر نقد رفته و در حالی که فستیوال کن موقعیت خودش را به عنوان جشنواره‌ای تعیین کننده برای سینمای جهان تغییر داده و ونیز خودش را به عنوان شروع تقویم اسکار شناسانده است، برلین راه خودش را گم کرده است.

کاسلیک در پاسخ به این نامه، نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده و در آن اعلام کرده است: «می‌توانم کارگردان‌ها را درک کنم که خواستار روندی شفاف برای بازسازی برلیناله هستند؛ آینده برلیناله برای همه ما مهم است.»

وی افزود به پیشنهاد برای بازسازی برلیناله ترتیب اثر می‌دهد، اما تصمیم‌گیری نهایی با هیات عالی فستیوال و وزیر فرهنگ آلمان مونیکا گروترز است.

۳۱ ماه می ۲۰۱۹ دوران مدیریت کاسلیک بر برلیناله به اتمام می‌رسد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها