نشست خبری فیلم «نگار» به تهیه کنندگی و کارگردان رامبد جواد در بامداد چهارشنبه در برج میلاد برگزار شد
به گزارش سینما سینما، در بامداد چهارشنبه (۱۳ بهمنماه) نشست مطبوعاتی فیلم نگار به تهیهکنندگی و کارگردانی رامبد جوان در برج میلاد برگزار شد که البته این نشست با توجه به حضور مانی حقیقی که در چند ماه گذشته چالشی را با خبرنگاران داشت، با حاشیههایی همراه بود. این حاشیهها و اشاره چند خبرنگار به اینکه به دلیل حضور مانی حقیقی در نشست ترجیح میدهند سوالات خود را از رامبد جوان در زمان دیگری بپرسند باعث شد مانی حقیقی بگوید: با کمال میل حاضرم درباره این موضوع با شما (اهالی رسانه) در اینجا یا هرجای دیگر بحث را ادامه دهم اما چون امشب برای فیلم رامبد جوان به اینجا آمدهام باید زمان آن را به وقت دیگری موکول کرد. با این حال معتقدم اگر این اتفاق بیفتد و شرایطی برای این گفتوگو به وجود آید هم سوءتفاهمها برطرف میشود و هم طرفین حرفهای خود را خواهند زد.
در ادامه رامبد جوان درباره چگونگی ساخت فیلم نگار که اثری متفاوت در کارنامه او محسوب میشود گفت: حدود سه چهار سال قبل موقعیتی در ذهنمان شکل گرفت و آن هم این بود که یک دختر در این دوره و زمانه حقش خورده شده و از آنجا که نمیتواند کاری از پیش ببرد و مدام بیتوجهی میبیند، کاری میکند که بتواند حقش را پس بگیرد. بر اساس این داستان و از آنجایی که عاشق سینمای اکشن هستم و لذت میبرم که روی پردهی سینما اتفاقات هیجانانگیز رخ دهد تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.
وی ادامه داد: احسان گودرزی فیلمنامهنویس این اثر که خیلی هم سینمایی نیست کمک و همراهم بود تا با کمک نگار جواهریان چند بار قصه این فیلم را نوشتیم و در نهایت به جایی رسید که از همکارانی که دوست داشتیم برای کار دعوت کنیم.
او همچنین در پاسخ به اینکه چرا فیلمش در گروه هنر و تجربه قرار گرفته است توضیح داد: شاید به این دلیل که کمی عجیب و غریب باشد در آن گروه انتخاب شده وگرنه خودم دلیل آن را نمیدانم.
جوان همچنین با خنده و شیطنت درباره پیشبینیاش برای جوایز جشنواره و نظر هیئت داوران گفت: داوران اگر باحال باشند یقیناً به این فیلم توجه خواهند کرد و اگر باحال نباشند کمتر توجه میکنند اما این داورانی که من دیدم خیلی باحال هستند.
کارگردان فیلم نگار همچنین درباره انتظاری که از بازخورد تماشاگران در سینمای رسانهها و منتقدان داشت بگوید و این که بر اساس این بازخوردها چه تصمیمی برای اکران و نحوه فیلمش دارد اظهار کرد: هنوز به طور دقیق نمیدانم چون این اولین باری بود که فیلم را با کسانی میدیدم که هیچچیز از آن نمیدانستند. البته چند سال پیش برای تست تصویر فیلم را در سینما کوروش دیدیم و چند نفری که همراهم بودند بدون اطلاع از داستان با فیلم ارتباط برقرار کردند.
او ادامه داد: البته برایم نظر اهالی رسانه اهمیت زیادی دارد و هنوز باید ببینم بازخوردها چگونه خواهد بود.
در این نشست نگار جواهریان و مانی حقیقی (بازیگر)، بهرام بدخشانی (مدیر فیلمبرداری)، وحید مقدسی (طراح صحنه) و احسان گودرزی (فیلمنامهنویس) هم حضور داشتند و رامبد جوان هم در ابتدای این نشست برای کم کردن حاشیهها به خبرنگاران گفت: نمیدانم بین شما و مانی چه اتفاقی افتاده و ترجیح میدهم که ندانم اما الان به عنوان کارگردان و تهیهکننده نگار اینجا هستم و میخواهم فقط در اینباره صحبت کنیم.
جوان بیان کرد: من خیلی سال است که در سینما هستم و همه را در سینما میشناسم و بیشتر آن چیزی را که بسیاری فکر میکنند میشود را انجام میدهند. عرشا اقدسی اجرای بدلکاری این فیلم را انجام داد و پیش از این هم با او همکاری کرده بودهام و حتی برای آنکه از این جنس در فیلم بعدی استفاده کنیم، صحبت کردیم.
او ادامه داد: ما در برخی از بخشها طراحی صحنه کردیم و دکور زدیم. برای مثال در بخشهایی از فیلم که نگار جواهریان دو بار در یک وضعیت دیده میشود صحنههایی هستند که کارگردانان دیگر فکر میکنند اگر آن را انجام بدهند باید به CGI بروند پس از کنار آن میگذرند اما به عقیده من سینما بدون این اتفاقات دچار یکنواختی میشود.
مانی حقیقی نیز درباره اینکه چطور تصمیم گرفت که در این فیلم ایفای نقش کند توضیح داد: وقتی که فیلمنامه را خواندم داشتم به این فکر میکردم کسی که بخواهد در سینمای ایران چنین ریسکی را کند عجیب است. به همین دلیل باورم نمیشد که کسی بخواهد این کار را انجام دهد. من نیز حاضر بودم در یک فیلم بد بازی کنم اما در چنین فیلمی نیز باشم. من هرچه بیشتر فیلم نگار را میبینم بیشتر متوجه استحکام استخوانبندی آن میشوم.
در بخش پایانی این نشست سوالی از نگار جواهریان درباره بازی در نقشهای اکشن که در سینمای ایران برای زنان مرسوم نیست پرسیده شد گفت که او با اشاره به رویا نونهالی و نقشهای قبلی او در این باره گفت: بازی در چنین نقشهایی بسیار لذتبخش است.
البته این پاسخ جواهریان با حرفهای رامبد جوان نیمهکاره ماند که گفت با اشاره به صحنههای پرت شدن جواهریان در بخش اکشن فیلم (با خنده و شوخی) گفت: خیلی لذت دارد که همسر آدم اینطور به گوشهای پرت شود و این تخیل سینما خیلی جذاب است.
جوان همچنین درباره پیشبینیاش درباره فروش این فیلم در اکران عمومی گفت: من تاکنون سه فیلم ساختهام که هرسه برای دیگران بوده و خیلی هم فروخته است. این یکی را برای خودم ساختم که احتمالاً فروشی نخواهد داشت اما با وجود اینکه از صفر تا صد را خودم هزینه کردهام خوشحالم کاری را کردم که دلم میخواست.
منبع : ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- یادی از داریوش مهرجویی در بیستوپنجمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- گزارشی از موقعیت سینمای ایران در فرانسه به مناسبت اکران فیلم «تفریق»
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- نامه تند یک فیلمساز به محمد خزاعی/ مانى حقیقی: اصلاحیههای شما نامشروع است
- سازمان سینمایی حضور «تفریق» در جشنوارههای خارجی را بلامانع اعلام کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم