کارگردان فیلم «پدران» با اشاره به جزئیات این فیلم سینمایی، گفت: به واسطه پدران، پسران شناخته می شوند.
به گزارش سینماسینما، سالم صلواتی شنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «پدران» در پردیس سینمایی ملت با اشاره به روند ساخت این فیلم سینمایی و انتخاب و معرفی عوامل آن، گفت: این فیلم داستان سر راستی دارد که البته اصرار داشتیم این فیلمنامه این گونه باشد.
وی با بیان این که پیش از این فیلم کُردی می ساختم، افزود: از این به بعد نیز فیلم کُردی می سازم.
عذرخواهی کارگردان بخاطر ناتوانی اجرای لهجه همدانی
کارگردان فیلم پدران در پاسخ به پرسشی درباره لهجه همدانی که نامناسب درآمده است، افزود: بنده خودم چون ساکن سنندج هستم تسلط بر زبان کُردی دارم اما شاید توانمندی ام برای درآوردن لهجه همدانی کم بوده است که عذر خواهی می کنم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر به تصویر نکشیدن شهر همدان، اظهار داشت: نگاه توریستی نداشتم چون ممکن بود این داستان در هر استانی اتفاق بیافتد.
انتخاب بازیگر خوب مدنظرم بود
صلواتی درخصوص انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی هم توضیح داد: برای ما اهمیت داشت به جز مولفه چهره بودن، بازیگران خوبی نیز باشند.
وی با بیان اینکه شاید فیلم در گیشه استقبال زیادی نداشته باشد، افزود: اما برای ما مهم بود فیلم محترم و شریف باشد.
کارگردان فیلم «پدران» در ادامه با بیان این که نمی خواستم در کارگردانی این فیلم ادا در بیارم، تا دیده شوم، اضافه کرد: تلاش کردم تا جایی که امکان دارد کارگردان دیده نشود.
فیلم ارائه شده پدران نسخه نهایی نیست
صلواتی افزود: فیلم ارایه شده، نسخه نهایی نیست و بعد از جشنواره تدوین نهایی خواهد شد از این رو تلاش داریم برخی مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کرده و سپس آماده اکران کنیم.
وی اضافه کرد: علاقه دارم نقدهای متعددی بشنوم چون معتقدم این نقدها به ما کمک زیادی می کند تا بتوانیم در ادامه راه و مسیر حرکت به اهداف ترسیم شده پیش رو هرچه کامل تر و بهتر دست پیدا کنیم بنابراین به نقد آنهم سازنده و منصفانه احترام می گذارم.
ساخت زندگی روزمره مردم برایم ملاک بود
وی در ادامه در پاسخ به داستان تک خطی این فیلم هم اظهار داشت: علاقه به هیجان در فیلم نداشتم و می خواستم زندگی روزمره مردمان کشورم را بسازم.
این کارگردان، گفت: انتظاری ندارم برای فیلم کاندیدای جشنواره شوم. فیلم های گذشته ام در جشنواره های مطرح بین المللی دیده شده است. در نظر داشتم فیلمی ساده و استاندارد بسازم.
کار با تیمی که با عشق کار می کنند برایم جذاب است
گلاره عباسی بازیگر فیلم پدران در پاسخ به قبول کردن بازی در این فیلم، گفت: هنوز برایم جذاب است در کنار تیمی کار کنم که با عشق فیلم می سازند. البته ایرادهایی وجود دارد.
وی افزود: ما برای ساخت این فیلم خیلی زمان نداشتیم ولی تمام تلاش برای به تصویر کشیدن داستان شد.
برای اجرای لهجه همدانی تلاش کردم
علی ثانی فر هم در این نشست اظهار داشت: در حد توانم برای درآمدن لهجه همدانی در فیلم تلاش کردم البته ما مثل برخی از فیلم های گردن کلفت، پیش تولید ۴, ۵ ماهه نداشتیم.
در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانیفر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده اند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پروانه نمایش سه فیلم صادر شد
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری