کارگردان فیلم «پدران» با اشاره به جزئیات این فیلم سینمایی، گفت: به واسطه پدران، پسران شناخته می شوند.
به گزارش سینماسینما، سالم صلواتی شنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «پدران» در پردیس سینمایی ملت با اشاره به روند ساخت این فیلم سینمایی و انتخاب و معرفی عوامل آن، گفت: این فیلم داستان سر راستی دارد که البته اصرار داشتیم این فیلمنامه این گونه باشد.
وی با بیان این که پیش از این فیلم کُردی می ساختم، افزود: از این به بعد نیز فیلم کُردی می سازم.
عذرخواهی کارگردان بخاطر ناتوانی اجرای لهجه همدانی
کارگردان فیلم پدران در پاسخ به پرسشی درباره لهجه همدانی که نامناسب درآمده است، افزود: بنده خودم چون ساکن سنندج هستم تسلط بر زبان کُردی دارم اما شاید توانمندی ام برای درآوردن لهجه همدانی کم بوده است که عذر خواهی می کنم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر به تصویر نکشیدن شهر همدان، اظهار داشت: نگاه توریستی نداشتم چون ممکن بود این داستان در هر استانی اتفاق بیافتد.
انتخاب بازیگر خوب مدنظرم بود
صلواتی درخصوص انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی هم توضیح داد: برای ما اهمیت داشت به جز مولفه چهره بودن، بازیگران خوبی نیز باشند.
وی با بیان اینکه شاید فیلم در گیشه استقبال زیادی نداشته باشد، افزود: اما برای ما مهم بود فیلم محترم و شریف باشد.
کارگردان فیلم «پدران» در ادامه با بیان این که نمی خواستم در کارگردانی این فیلم ادا در بیارم، تا دیده شوم، اضافه کرد: تلاش کردم تا جایی که امکان دارد کارگردان دیده نشود.
فیلم ارائه شده پدران نسخه نهایی نیست
صلواتی افزود: فیلم ارایه شده، نسخه نهایی نیست و بعد از جشنواره تدوین نهایی خواهد شد از این رو تلاش داریم برخی مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کرده و سپس آماده اکران کنیم.
وی اضافه کرد: علاقه دارم نقدهای متعددی بشنوم چون معتقدم این نقدها به ما کمک زیادی می کند تا بتوانیم در ادامه راه و مسیر حرکت به اهداف ترسیم شده پیش رو هرچه کامل تر و بهتر دست پیدا کنیم بنابراین به نقد آنهم سازنده و منصفانه احترام می گذارم.
ساخت زندگی روزمره مردم برایم ملاک بود
وی در ادامه در پاسخ به داستان تک خطی این فیلم هم اظهار داشت: علاقه به هیجان در فیلم نداشتم و می خواستم زندگی روزمره مردمان کشورم را بسازم.
این کارگردان، گفت: انتظاری ندارم برای فیلم کاندیدای جشنواره شوم. فیلم های گذشته ام در جشنواره های مطرح بین المللی دیده شده است. در نظر داشتم فیلمی ساده و استاندارد بسازم.
کار با تیمی که با عشق کار می کنند برایم جذاب است
گلاره عباسی بازیگر فیلم پدران در پاسخ به قبول کردن بازی در این فیلم، گفت: هنوز برایم جذاب است در کنار تیمی کار کنم که با عشق فیلم می سازند. البته ایرادهایی وجود دارد.
وی افزود: ما برای ساخت این فیلم خیلی زمان نداشتیم ولی تمام تلاش برای به تصویر کشیدن داستان شد.
برای اجرای لهجه همدانی تلاش کردم
علی ثانی فر هم در این نشست اظهار داشت: در حد توانم برای درآمدن لهجه همدانی در فیلم تلاش کردم البته ما مثل برخی از فیلم های گردن کلفت، پیش تولید ۴, ۵ ماهه نداشتیم.
در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانیفر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده اند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پروانه نمایش سه فیلم صادر شد
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود







