کارگردان فیلم «پدران» با اشاره به جزئیات این فیلم سینمایی، گفت: به واسطه پدران، پسران شناخته می شوند.
به گزارش سینماسینما، سالم صلواتی شنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «پدران» در پردیس سینمایی ملت با اشاره به روند ساخت این فیلم سینمایی و انتخاب و معرفی عوامل آن، گفت: این فیلم داستان سر راستی دارد که البته اصرار داشتیم این فیلمنامه این گونه باشد.
وی با بیان این که پیش از این فیلم کُردی می ساختم، افزود: از این به بعد نیز فیلم کُردی می سازم.
عذرخواهی کارگردان بخاطر ناتوانی اجرای لهجه همدانی
کارگردان فیلم پدران در پاسخ به پرسشی درباره لهجه همدانی که نامناسب درآمده است، افزود: بنده خودم چون ساکن سنندج هستم تسلط بر زبان کُردی دارم اما شاید توانمندی ام برای درآوردن لهجه همدانی کم بوده است که عذر خواهی می کنم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر به تصویر نکشیدن شهر همدان، اظهار داشت: نگاه توریستی نداشتم چون ممکن بود این داستان در هر استانی اتفاق بیافتد.
انتخاب بازیگر خوب مدنظرم بود
صلواتی درخصوص انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی هم توضیح داد: برای ما اهمیت داشت به جز مولفه چهره بودن، بازیگران خوبی نیز باشند.
وی با بیان اینکه شاید فیلم در گیشه استقبال زیادی نداشته باشد، افزود: اما برای ما مهم بود فیلم محترم و شریف باشد.
کارگردان فیلم «پدران» در ادامه با بیان این که نمی خواستم در کارگردانی این فیلم ادا در بیارم، تا دیده شوم، اضافه کرد: تلاش کردم تا جایی که امکان دارد کارگردان دیده نشود.
فیلم ارائه شده پدران نسخه نهایی نیست
صلواتی افزود: فیلم ارایه شده، نسخه نهایی نیست و بعد از جشنواره تدوین نهایی خواهد شد از این رو تلاش داریم برخی مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کرده و سپس آماده اکران کنیم.
وی اضافه کرد: علاقه دارم نقدهای متعددی بشنوم چون معتقدم این نقدها به ما کمک زیادی می کند تا بتوانیم در ادامه راه و مسیر حرکت به اهداف ترسیم شده پیش رو هرچه کامل تر و بهتر دست پیدا کنیم بنابراین به نقد آنهم سازنده و منصفانه احترام می گذارم.
ساخت زندگی روزمره مردم برایم ملاک بود
وی در ادامه در پاسخ به داستان تک خطی این فیلم هم اظهار داشت: علاقه به هیجان در فیلم نداشتم و می خواستم زندگی روزمره مردمان کشورم را بسازم.
این کارگردان، گفت: انتظاری ندارم برای فیلم کاندیدای جشنواره شوم. فیلم های گذشته ام در جشنواره های مطرح بین المللی دیده شده است. در نظر داشتم فیلمی ساده و استاندارد بسازم.
کار با تیمی که با عشق کار می کنند برایم جذاب است
گلاره عباسی بازیگر فیلم پدران در پاسخ به قبول کردن بازی در این فیلم، گفت: هنوز برایم جذاب است در کنار تیمی کار کنم که با عشق فیلم می سازند. البته ایرادهایی وجود دارد.
وی افزود: ما برای ساخت این فیلم خیلی زمان نداشتیم ولی تمام تلاش برای به تصویر کشیدن داستان شد.
برای اجرای لهجه همدانی تلاش کردم
علی ثانی فر هم در این نشست اظهار داشت: در حد توانم برای درآمدن لهجه همدانی در فیلم تلاش کردم البته ما مثل برخی از فیلم های گردن کلفت، پیش تولید ۴, ۵ ماهه نداشتیم.
در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانیفر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده اند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پروانه نمایش سه فیلم صادر شد
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت







