نشست پرسش و پاسخ فیلم «مادری» که در آخرین سانس روز پنجم به نمایش در آمد، در سالن سعدی برج میلاد با حضور رقیه توکلی نویسنده و کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد.به گزارش سینما سینما، در این نشست که با حضور سیاوش حقیقی تهیهکننده،هایده صفی یاری تدوینگر، مرتضی قیدی تصویربردار، محمود کشفی پور طراح صحنه و هانیه توسلی، نازنین بیاتی، هومن سیدی بازیگران و آنا زارع و سجاد اسماعیلی بازیگران خردسال برگزار شد، سیاوش حقیقی ضمن تشکر از اهالی رسانه و ادای احترام به آنها گفت: خداقوت میگویم به همکاران رسانهای خودم و از آنها به خاطر پوشش اخبار تا این ساعت تشکر میکنم. آذر ماه سال پیش فیلمنامه «مادری» را خواندم و قرار بود درهمان پیشتولید فیلم را شروع کنیم. برای رسیدن فیلم به جشنواره، فیلمبرداری به سرعت پیش رفت و بعد کار تدوین را به هایده صفییاری سپردیم.
هایده صفییاری فیلم اظهار کرد: زمانی که «مادری» به من پیشنهاد شد، مثل همیشه از کار کردن با یک کارگردان فیلم اولی استقبال کردم.این یک انرژی دوطرفه است، من از کارگردانان جوان و آنها از من انرژی میگیرند.
در ادامه سجاد اسماعیلی بازیگر خردسال فیلم با لهجه یزدی از حاضران تشکر کرد و گفت: خیلی خوشحالم که یک کارگردان یزدی فیلم «مادری» را در شهر مادریاش ساخت.
در ادامه رقیه توکلی گفت: در جایی از فیلم گلنار به خواهرش میگوید که تو مادری را خوب بلدی و در تمام فیلم همه برای یکدیگر مادری میکنند. مادری موضوعی است که در فیلم زیاد میبینیم. بزرگترین خصوصیت و نعمت برای یک زن مادری کردن است و به این دلیل اسم فیلم را «مادری» گذاشتیم.
توکلی ادامه داد: من یزدی هستم و تمام فیلمهای کوتاهم را در شهر یزد ساختم. اگر من در شهرم فیلم نسازم، چه کسی میخواهد فیلم بسازد. در این فیلم درگیر جاذبههای توریستی شهر یزد نشدم و سعی کردم قصه را دنبال کنم. صادقانه میگویم از ساخت فیلم بلند ترس داشتم و همه میگفتند اگر فیلم اولت را خوب نسازی، نگاه سینما به تو عوض خواهد شد و از این مسئله واقعا میترسیدم. فیلم «مادری» فیلمی عاشقانه و زنانه است و فضای احساسی را میطلبید که در فیلم وجود داشته باشد.
هومن سیدی درباره نقشش در این فیلم گفت: همیشه تلاشم بر این بوده که در خدمت قصه و کاراکتر باشم و بخش زیادی از اجرای نقشهایم، به فیلمنامه مربوط است. معمولا وقتی یک نقش را در سینمای ایران خوب بازی کنی، به تکرار نقش میافتی.
در ادامه هانیه توسلی بیان کرد: کاراکتر گلنار در موقعیتی قرار داشت که چارهای جز رفتارهایی که در فیلم دیدیم نداشت. یک زن که آماده میشود برای مرگی که کسی از آن خبر ندارد. این نقش تا حد زیادی خودخواه است.
رقیه توکلی در ادامه و در دفاع از فیلم گفت: من هیچ وقت نگفتم فیلم یزدی ساختهام. فقط دوست داشتم در شهرم یزد فیلم بسازم.
سیاوش حقیقی نیز در پایان اضافه کرد: در این چند روزه فقط فیلم تلخ میبینیم. ژانرهای جدیدی با محتوای تلخ در سینمای ایران بسیار زیاد شده است. ما قرار است در سال آینده با سینمای ایران به کجا برویم؟ قرار است با این وضعیت چه اتفاقی در سینمای ایران بیفتد؟ فیلم هومن سیدی «خشم و هیاهو» در سال گذشته شاید تلخ بود، اما ملودرام را دنبال میکرد. با نگاهی خوشبینانه فیلمهای سینمای ایران در سال آینده می تواند ۵۰ میلیارد تومان بفروشد. سینمای ما در حقیقت با فرار از ملودرام میخواهد بگوید روشنفکر هستیم. اگر درست تبلیغ کنیم میتوانیم برای فیلم «مادری» فروش خوبی داشته باشیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- داوران بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- ادامه فیلمبرداری “مهران” در یزد
- معرفی داوران بخش فیلم جشنواره منطقهای «آگر»
- کارگردان فیلم «مادری»: سینما درمانگر معضلات جامعه است
- آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی
- کارگردان «مادری» در گفت و گو با سینماسینما/ هیچجای دنیا فیلمهای سینمایی را این گونه اکران نمیکنند
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
آخرین ها
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران