نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوپال» ساخته کاظم ملایی با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینما سینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوپال» با حضور کاظم مُلایى، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده، لوون هفتوان، پوریا رحیمی سام، بازیگران، محمد اکبری، مشاور هنری و طراحى صحنه، مجید گرجیان، مدیر فیلمبردارى، حامد صمدزاده، مدیرصدابردارى، بابک میززاخانى، موسیقى متن، با اجرای محمود گبرلو امروز (چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه) در سالن سعدى برج میلاد برگزار شد.
در ابتداى این نشست کاظم مُلایی برخورد با این فیلم را به دلیل فرم خاصش صفر و صدی عنوان کرد و افزود: من برای کار دکوپاژ مشخصى داشتم و هر آنچه که با حقیقت عاطفی شخصیت مطابقت نداشت، کنار گذاشتم.
وی درباره همکاری با فیلمبردار پروژه گفت: فضای کار آقای گرجیان بسیار رئالیستی است و من به این دلیل که دوست داشتم فیلم اولم قصه گو باشد، نیاز به فیلمبردار رئال داشتم. با توجه به فضای آبستره فیلمنامه، بستر اغراق آمیز شدن فیلم وجود داشت.
مُلایی تعدد دوربین ها را مهمترین چالش فیلمبرداری عنوان کرد و ادامه داد: ما به غیر از دوربین اصلی، ۳۳ دوربین مدار بسته و یک دوربین گوپرو داشتیم که کار را مشکل می کرد.
کارگردان «کوپال» درباره حضور تک نقش لوون هفتوان گفت: در ابتدا قرار نبود آقای هفتوان حضور داشته باشند و با انتخاب ایشان دست به بعضی تغییرات بر اساس فیزیک و شیمی بازیگر زدم و گذشته شخصیت را پررنگ تر کردم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا فیلم در حمایت از محیط زیست است یا خیر، گفت: کوپال در ابتدا یک شکارچی بود که به اساسنامه شکار پایبند بود، اما بعد از مرگ فرزندش به شکارکُش تبدیل می شود.
وی حمایت سازمان محیط زیست از این فیلم را محدود به حمایت معنوی عنوان کرد.
در این نشست لوون هفتوان درباره حضور در نقش «کوپال» گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم به وسواس آقای ملایی غبطه خوردم و امیدوارم که ما توانسته باشیم هر آنچه را در فیلمنامه وجود داشت، اجرا کنیم.
وی تجربه حضور در تک نقش را سخت عنوان کرد و افزود: برای من حضور در نقش اول یا مکمل اهمیتی ندارد و ترجیحم حضور در نقش های مکمل است.
وی با بیان اینکه سینمای ما در حال پیدا کردن یک راه جدید است، ادامه داد: اگر فیلمنامه ای را دوست داشته باشم، حتی اگر نقشى کوتاه باشد، قبول می کنم.
در ادامه نشست، پوریا رحیمی سام گفت: کار کردن در پروژه هایی مثل «کوپال» این موقعیت را به بازیگران می دهد که از فضاهای یکنواخت دور شوند. من با فیلم اولى های زیادی کار کردم که الان ستاره هستند و بازی در چنین فیلم هایی را سرمایه گذاری برای آینده می دانم.
رحیمی سام ادامه داد: بهاى فیلم هاى تجربه گرایی مثل «کوپال» ممکن است سنگین باشد. در این فیلم، سازنده برای اینکه فیلمی مستقل بسازد و امضایش پای فیلم باشد، سختی های زیادی را تحمل کرد.
محمد اکبری درباره همکاری با پروژه «کوپال» گفت: من از نگارش فیلمنامه در جریان کلیات کار بودم. پیش تولید این فیلم در اسفند ۹۳ آغاز شد و در آبان ۹۴ فیلم را کلید زدیم و در ۵۳ جلسه کار را فیلمبرداری کردیم.
بابک میرزاخانی این تجربه را دلچسب عنوان کرد و افزود: کارگردان به من گفت هر کاری دوست داری بکن. تنها در جهان فیلم باش! فکرنمی کنم بتوانم به این زودی ها به این نحو در فیلمی حضور داشته باشم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاظم ملایی در گفتوگو با سینماسینما/ امیدوارم در بازار گرم سینما، «کوپال» از یاد نرود
- بزرگداشت لوون هفتوان با نمایش فیلم «کوپال» در کانادا
- «کوپال» بهترین فیلم یک جشنواره آمریکایی شد
- جایزه بزرگ جشنواره مونترال برای «کوپال»
- اهدای جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کلکته به «کوپال»
- «کوپال» بهترین فیلم جشنواره همیلیتون کانادا شد
- «کوپال» به دهلی میرود
- ادامه حضورهای جهانی «کوپال» در جشنوارههای آمریکایی
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- نمایش «کوپال» در دو جشنوارهی امریکایی
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور