«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دلیل اشتباه معرفی کردن برنده تندیس بهترین فیلم را تمرکز زیادی برگزارکنندگان این جوایز بر سیاست دانست.
به گزارش سینماسینما، «گاردین» نوشت: «دونالد ترامپ» که پیش از این اعلام شده بود مراسم اسکار را تماشا نخواهد کرد، پس از یک روز بالاخره درباره این مراسم هنری اظهارنظر کرد.
رئیس جمهور جدید آمریکا که سیاستهای او طی مراسم اسکار ۲۰۱۷ بارها مورد انتقاد قرار گرفت و سوژه شوخیهای طعنهآمیز «جیمی کیمل» شد، معتقد است گاف برگزارکنندگان اسکار از «شکوه این مراسم کاسته است».
بامداد روز دوشنبه در مراسم هشتادونهمین دوره جوایز اسکار، «وارن بیتی» و «فی داناوی» که مسئول معرفی برنده اسکار بهترین فیلم بودند روی سن آمدند و فیلم «لالالند» را به عنوان برنده معرفی کردند.
اما لحظاتی بعد و زمانی که عوامل این فیلم روی سن آمدند و سخنرانی کردند، اعلام شد که اشتباهی رخ داده و «مهتاب» برنده اسکار بهترین فیلم است.
پس از این، کمپانی «پرایس واتر هاوس کوپرز» که برگزارکننده اصلی مراسم اسکار است، با انتشار بیانیهای از سازندگان دو فیلم «مهتاب»، «لالا لند» و همچنین «وارن بیتی» و «فی داناوی» برای اشتباه پیش آمده عذرخواهی کرد.
در طول مراسم «جیمی کیمل» چندبار به «ترامپ» و فعال بودن او در توییتر اشاره کرد و حتی توییتی با این مضمون منتشر کرد: «هی دونالد ترامپ! بیداری؟». با این حال «ترامپ» در اینباره توییتی پست نکرد و نظرات خود را در مصاحبهای اختصاصی منتشر کرد.
او در اینباره گفت: «به نظر من آنها آنقدر روی سیاست تمرکز کرده بودند که سرانجام کارشان خوب از آب درنیامد. کمی غمانگیز بود. این اتفاق شکوه جوایز اسکار را کم کرد. به نظر مراسم باشکوهی نیامد. من به مراسم اسکار رفتهام. در این مراسم یک چیزی کم بود و بعد هم دست آخر این اتفاق غمانگیز افتاد.»
علت این گاف بزرگ، خطای انسانی در تحویل دادن پاکت نامه اشتباهی به «وارن بیتی» و «فی داناوی» اعلام شده است. «برایان کالینان» یکی از شرکای شرکت برگزارکننده این مراسم، از اولین مضنونین این خطا محسوب میشود.
«تیم رایان» مدیر شعبه آمریکای کمپانی «پرایس واتر هاوس کوپرز» در مصاحبه با «ورایتی» اعلام کرد: «کالینان» پاکت نامهای اضافه برای جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن آماده کرده بود تا به «اما استون» بازیگر فیلم «لالالند» داده شود و همین باعث سردرگمی شد.»
«رایان» ادامه داد: «او احساس خیلی خیلی بدی دارد و بابت این اشتباه خیلی ناراحت است. این اشتباه من، اشتباه ما هم بود و ما خیلی حس بدی داریم. ما به وضوح خطا کردیم و وقتی این اشتباه رخ داد، تصحیحاش کردیم و مسئولیتاش را پذیرفتیم.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- مجری اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شد/ جیمی کیمل برای چهارمین بار روی صحنه
- فرش قرمز اسکار امسال، قرمز نیست!
- مجری اسکار معرفی شد
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- انتقاد اولیور استون از بایدن/ اصرار کارگردان بر انتشار اسناد ترور کندی
- خشم هالیوود از تبرئه شدن ترامپ
- خوشحالی چهرههای مطرح هالیوود از رفتن ترامپ و آمدن بایدن
- واکنش سینماگران آمریکایی به حمله هواداران ترامپ به کنگره/ فاکس را تحریم کنید!
- واکنش چهرههای مشهور هالیوود به پیروزی جو بایدن/ ترامپ! تو اخراجی
- میشلین روکبرون، همسر شون کانری: او دیگر قادر به ابراز وجود نبود/ ناگفتههای خانواده کانری
- نسبت ترامپ و سینما/ سطحیسازی و مخاطب حداکثری
- حضور پررنگ بازیگران سیاهپوست در بین نامزدهای جوایز امی/ تبعیض جنسیتی همچنان ادامه دارد!
- جیمی کیمل مجری هفتاد و دومین مراسم جوایز امی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





