تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 139122

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» و مستند «سایه‌های بی خورشید» به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن امسال به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش سینماسینما، جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن که ابتدا به خاطر شیوع کرونا لغو شده بود، حالا از ۶ تا ۲۳ اوت (۱۶ مرداد تا ۲ شهریور ۹۹) به صورت مجازی برگزار می‌شود. در نسخه آنلاین این جشنواره، ۷۴ فیلم بلند و ۴۴ فیلم کوتاه از ۵۶ کشور جهان به نمایش درخواهد آمد.

فیلم سینمایی متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی و مستند سایه‌های بی خورشید ساخته مهرداد اسکویی نیز به نمایندگی از سینمای ایران در این جشنواره مجازی نمایش داده خواهند شد.

فیلم متری شیش و نیم در جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ خوش درخشید و در هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز اکران شد. سایه‌های بدون خورشید اسکویی نیز در نخستین نمایش جهانی خود در افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام به نمایش درآمد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این جشنواره شد.

جشنواره مجازی ملبورن با فیلم فانتزی اولین گاو به کارگردانی کلی رایکارد افتتاح شده و با  اِما ساخته پابلو لارین به کار خود پایان می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر این که ۴۹ درصد از فیلم‌های جشنواره امسال دستکم یک کارگردان خانم در تیم خود دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن یک جشنواره سالانه فیلم است که از سال ۱۹۵۲ هر ساله به مدت سه هفته در ملبورن برگزار می‌شود. این جشنواره که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان است، بیش از ۳۵۰ فیلم از استرالیا و سایر نقاط جهان را در بخش فیلم‌های بلند، مستند و فیلم کوتاه به نمایش می‌گذارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها