سه فیلم از سینمای ایران در جشنواره بیالمللی فیلم توکیو نمایش داده میشوند.
به گزارش سینماسینما، بیستونهمین جشنواره بینالمللی فیلم توکیو که از ۴ تا ۱۳ آبانماه در ژاپن برگزار می شود، فهرست فیلمهای انتخابی خود را اعلام کرده که سه نماینده از سینمای ایران در آن دیده میشود.
جشنواره فیلم توکیو که در میان جشنوارههای به اصطلاح “الف” جهانی قرار دارد، از میان ۱۵۰۲ فیلم دریافتی از ۹۸ کشور جهان، حدود ۲۰۰ فیلم را برای بخشهای مختلف خود و از جمله ۱۶ فیلم را برای بخش مسابقه رسمی خود برگزیده است.
این جشنواره با فیلم “فلورنس فاستر جنکینز” ساخته استفن فریرز افتتاح میشود که مریل استریپ و هیو گرانت در آن بازی دارند.
فیلم سینمایی “به دنیا آمدن” ساخته محسن عبدالوهاب و به تهیهکنندگی محمد احمدی در اولین حضور بینالمللی خود در بخش مسابقه جشنواره توکیو به نمایش درخواهد آمد. در این بخش کارگردانهای سرشناسی مانند میکل هپلاچیدو از ایتالیا با فیلم “هفت دقیقه” و رها اردم ترکیهای با فیلم “دنیای بزرگ بزرگ” که اخیرا در جشنواره ونیز جایزه دریافت کرد، حضور دارند.
هیات داوری پنجنفره جشنواره به ریاست ژان ژاک بنه، سینماگر سرشناس فرانسوی، جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره با ۵۰ هزار دلار جایزه نقدی، جایزه ویژه هیات داوران با ۲۰ هزار دلار جایزه نقدی، جایزه بهترین کارگردانی با ۵ هزار دلار جایزه نقدی، دو جایزه بهترین بازیگر مرد و زن هر یک با ۵ هزار دلار جایزه نقدی و جایزه بهترین مشارکت هنری با ۵ هزار دلار نقدی را اعطا خواهند کرد و جایزه تماشاگران نیز به همراه ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی است. محسن عبدالوهاب و الهام کردا به دعوت این جشنواره به توکیو سفر خواهند کرد.
جشنواره فیلم توکیو در بزرگداشت عباس کیارستمی، فیلم کوتاه “منو ببر خونه” ساخته کارگردان فقید ایرانی و فیلم مستند “۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی” ساخته سیفالله صمدیان را به نمایش خواهد گذاشت. سیفالله صمدیان نیز بدین منظور به جشنواره فیلم توکیو دعوت شده است.
عرضه و پخش بینالمللی هر سه فیلم ایرانی امسال جشنواره توکیو، برعهده محمد اطبایی است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با اعلام برندگان؛ نماینده فلسطین در اسکار جایزه بزرگ توکیو را گرفت
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- «سردباد» به توکیو میرود
- ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- «متری شیش و نیم» بهترین فیلم جشنواره فرانسوی شد
- محسن عبدالوهاب: سینمای مستند نیازمند پژوهشی گسترده در مورد تاریخ خود است
- سه جایزه برای سینمای ایران/ روستایی و محمدزاده برگزیده جشنواره توکیو شدند
- صحبتهای محسن تنابنده در حاشیه اکران «قسم» در جشنواره توکیو
- اولین حضور بینالمللی «پیرمردها نمیمیرند» در سیودومین جشنواره فیلم توکیو
- زایش/ نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن»
- فروپاشی یک تصویر بینقص/ نگاهی به فیلم “به دنیا آمدن”
- روایت حیرانی/ نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن»
- فردای پس از ازدواج فیلمهای فردین
- گفتوگو با محسن عبدالوهاب، کارگردان «به دنیا آمدن»/ شکست آنجایی است که آدم از تجربههایش استفاده نکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





