تهران امروز: شمقدری آدم برفی خود را پیدا کرد.
ابوالحسن داودی در بخشهایی از یادداشت خود در روزنامه فرهیختگان می نویسد: شمقدری تصمیم دارد با حسن نیت با خانواده سینما رفتار کند .رفع توقیف به رنگ ارغوان می تواند روزنه امیدی باشد برای کسانی مثل من که تکلیف فیلمشان مشخص نیست .
فرهاد قائمیان: رفع توقیف به رنگ ارغوان اتفاق خوبی برای سینمای ایران است .
روزنامه اسرار: طلسم به رنگ ارغوان حاتمی کیا می شکند؟
ایران: چهره خبرساز حاتمی کیا
فرهنگ آشتی: جشنواره فیلم فجر امسال به رنگ ارغوانی می شود
اسرار: اکران به رنگ ارغوان بعداز جشنواره قطعی شد
اعتماد: اکران به رنگ ارغوان پس از جشنواره درگروه آفریقا
همشهری: حضور قطعی فیلم حاتمی کیا در جشنواره
آرمان: اکران به رنگ ارغوان بعد از جشنواره
وطن امروز: ساداتیان: توقیف در دولت هشتم، اکران در دولت دهم
امتیاز: در نخستین روز حضور شمقدری در معاونت سینمایی به رنگ ارغوان رفع توقیف شد
بخشهایی ازیادداشت میثم اسماعیلی در جام جم: هر قدر حاتمی کیا به خرافات اعتقادی نداشته باشد سیزدهمین ساخته او انگار دچار نحسی شده بود و شش سال طول کشید تااین فیلم رنگ پرده به خود بگیرد
ابرار: بازگشت حاتمی کیا پس از چهارسال به جشنواره
بخشهایی ازیادداشت نگار مفید درروزنامه فرهیختگان با عنوان :به رنگ جادوی سینما: سینما همچنان سینمااست با همان جادو و معجزه ای که انتظارش را داریم فرقی هم نمی کن که رنگ توقیف به پیکره اش پاشیده باشند یا عطرو بوی تسویه حسابهای مقطعی از آن به مشام برسد .
همشهری : روایت فرزند بدقلق سینمای ایران از نسل جدید
وطن امروز : احمدی نژاد پس از تماشای به رنگ ارغوان :باید به جامعه اجازه رشد بدهیم
ایران: تجلیل احمدی نژاد از به رنگ ارغوان
همشهری: همان حاتمی کیایی که دوست داشتیم
همشهری: خاکستری که سبز نشد
علی عمادی در بخشی از یادداشتش در همشهری می نویسد: حاتمی کیا رفته رفته پس از آژانس شیشه ای رفته رفته با آرمانگرایی فاصله گرفته ،دراین فیلم خود همپای شخصیت اصلی اش گرفتار تردید شده است حاتمی کیا همچون خیلی از هم نسلهایش اورکت سبز آرمانگرایی او مدتهاست بر سر رخت آویز زندگی گذاشته است ……تردیدهای سینماگر آرمانگرای دهه هفتاد حالا تبدیل به راز سر به مهری شده است .
افروز عیوض خانی نیز درروزنامه ایران با تمجید از بازیهای فرخ نژاد ورضا بابک می نویسد: بازیهای به یاد ماندنی فرخ نژاد و رضابابک را هم نباید فراموش کرد .
تیترهای یادداشتهای نویسندگان امتیاز :
ناصر سهرابی: به رنگ ارغوان فیلمی که تاریخ مصرف ندارد
محسن سلیمانی فاخر: به رنگ ارغوان روایت واماندگی در جنگ میان تعقل واحساس
بخشهایی از یادداشتهای نویسندگان هفته نامه سینما
علی اکبر صدیقی: کار گردان دراین فیلم یک کار گردانی حساب شده را به اجرا می گذارد و دربطن یک ساختار دراماتیک و با نهادن نقاط عطف به جا وجذاب وگل درشت مخاطب را میخکوب می کند
مهدی کشاورز: گلی خار دار در ویترین جشنواره …گلی به نام ارغوان ….فصلهای ماندگار بسیارند….به رنگ ارغوان تعلیقهایی مخصوص به خوددارد که حتی قوی تر از آژانس شیشه ای در آمده است .
روزنامه پول: حسینیان : به رنگ ارغوان مثبت بود
هفته نامه جهان سینما: درزمان جشنواره در سانسهای نیمه شب ۴۰۰تماشاچی داشتیم
محسن آزرم در چلچراغ: اگر به رنگ ارغوان شش سال پیش اکران می شد آن وقت شاید حاتمی کیا به فیلمهای به نام پدر و دعوت نمی رسید ولی کاش مدیران به این فکر می کردند که بین این همه فیلم مبتذل چند فیلم فرهنگی آبرومند را نباید قربانی کرد .
کوروش تهامی نیز در همشهری جوان می نویسد: این ۵سال تاخیر تاثیر معکوس روی همه گذاشته و اگر همان موقع اکران می شد بازخوردش می توانست روی تک تک اعضا تاثیر بگذارد . سن همه ما ۵سال بالاتر رفته ،پنج سال کم انرژی تر شده ایم با همه اینها به رنگ ارغوان یک کار تاثیر گذار در کارنامه همه مان است .
روزنامه بهار: حمید فرخ نژاد بازیگر اول فیلم است که هوش وتردیدهای یک مامور اطلاعاتی را به خوبی نشان داده است . بازی او قوی و تاثیر گذار است و باطنز تلخی که همیشه در کاراکتر شخصی او وجوددارد انگیزه تماشای فیلم را در تماشاگر ایجاد می کند .
به رنگ ارغوان فیلمی است جریان ساز که سازنده اش به دست و تسبیح قهرمان زن آن ،دستبند فلزی معناداری می زند .
جواد طوسی درایران دخت بااشاره به فیلمهایی چون بن بست (پرویز صیاد )خط قرمز (مسعود کیمیایی )و نقطه ضعف (محمد رضا اعلامی )که درباره ماموران امنیتی ساخته شده اند می نویسد :به رنگ ارغوان می تواند الگوی مناسبی برای آسیب شناسی جامعه باشد .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- یادداشت ابراهیم حاتمیکیا برای صادق صفایی/ راز ماندگاری نقش نوذر در «از کرخه تا راین»
- پایان فیلمبرداری فیلم «شمش طلا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد