تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۲۱:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38729
به رنگ ارغوانسینماسینما، محمد تاجیک – شبکه آی فیلم پنج‌شنبه شانزدهم دی ماه فیلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را پخش کرد . فیلمی که ۵ سال توقیف بود و در سال ۸۸ رفع توقیف شد.

به گزارش سینماسینما، در مطلب زیر به تیترها و مطالب مطبوعات از ابتدای رفع توقیف شدن «به رنگ ارغوان« تا اکران آن در جشنواره فجر در سال ۸۸ پرداخته‌ایم .

تهران امروز: شمقدری آدم برفی خود را پیدا کرد.

ابوالحسن داودی در بخش‌هایی از یادداشت خود در روزنامه فرهیختگان می نویسد: شمقدری تصمیم دارد با حسن نیت با خانواده سینما رفتار کند .رفع توقیف به رنگ ارغوان می تواند روزنه امیدی باشد برای کسانی مثل من که تکلیف فیلمشان مشخص نیست .

فرهاد قائمیان: رفع توقیف به رنگ ارغوان اتفاق خوبی برای سینمای ایران است .

روزنامه اسرار: طلسم به رنگ ارغوان حاتمی کیا می شکند؟

ایران: چهره خبرساز حاتمی کیا

فرهنگ آشتی: جشنواره فیلم فجر امسال به رنگ ارغوانی می شود

اسرار: اکران به رنگ ارغوان بعداز جشنواره قطعی شد

اعتماد: اکران به رنگ ارغوان پس از جشنواره درگروه آفریقا

همشهری: حضور قطعی فیلم حاتمی کیا در جشنواره

آرمان: اکران به رنگ ارغوان بعد از جشنواره

وطن امروز: ساداتیان: توقیف در دولت هشتم، اکران در دولت دهم

امتیاز: در نخستین روز حضور شمقدری در معاونت سینمایی به رنگ ارغوان رفع توقیف شد

بخشهایی ازیادداشت میثم اسماعیلی در جام جم: هر قدر حاتمی کیا به خرافات اعتقادی نداشته باشد سیزدهمین ساخته او انگار دچار نحسی شده بود و شش سال طول کشید تااین فیلم رنگ پرده به خود بگیرد

ابرار: بازگشت حاتمی کیا پس از چهارسال به جشنواره

بخشهایی ازیادداشت نگار مفید درروزنامه فرهیختگان با عنوان :به رنگ جادوی سینما: سینما همچنان سینمااست با همان جادو و معجزه ای که انتظارش را داریم فرقی هم نمی کن که رنگ توقیف به پیکره اش پاشیده باشند یا عطرو بوی تسویه حسابهای مقطعی از آن به مشام برسد .

همشهری : روایت فرزند بدقلق سینمای ایران از نسل جدید

وطن امروز : احمدی نژاد پس از تماشای به رنگ ارغوان :باید به جامعه اجازه رشد بدهیم

ایران: تجلیل احمدی نژاد از به رنگ ارغوان

همشهری: همان حاتمی کیایی که دوست داشتیم

همشهری: خاکستری که سبز نشد

علی عمادی در بخشی از یادداشتش در همشهری می نویسد: حاتمی کیا رفته رفته پس از آژانس شیشه ای رفته رفته با آرمانگرایی فاصله گرفته ،دراین فیلم خود همپای شخصیت اصلی اش گرفتار تردید شده است حاتمی کیا همچون خیلی از هم نسلهایش اورکت سبز آرمانگرایی او مدتهاست بر سر رخت آویز زندگی گذاشته  است ……تردیدهای سینماگر آرمانگرای دهه هفتاد حالا تبدیل به راز سر به مهری شده است .

افروز عیوض خانی نیز درروزنامه ایران با تمجید از بازیهای فرخ نژاد ورضا بابک  می نویسد: بازیهای به یاد ماندنی فرخ نژاد و رضابابک را هم نباید فراموش کرد .

تیترهای یادداشتهای نویسندگان امتیاز :

ناصر سهرابی: به رنگ ارغوان فیلمی که تاریخ مصرف ندارد

محسن سلیمانی فاخر: به رنگ ارغوان روایت واماندگی در جنگ میان تعقل واحساس

بخشهایی از یادداشتهای نویسندگان هفته نامه سینما

علی اکبر صدیقی: کار گردان دراین فیلم یک کار گردانی حساب شده را به اجرا می گذارد و دربطن یک ساختار دراماتیک و با نهادن نقاط عطف به جا وجذاب وگل درشت مخاطب را میخکوب می کند

مهدی کشاورز: گلی خار دار در ویترین جشنواره …گلی به نام ارغوان ….فصلهای ماندگار بسیارند….به رنگ ارغوان تعلیقهایی مخصوص به خوددارد که حتی قوی تر از آژانس شیشه ای در آمده است .

روزنامه پول: حسینیان : به رنگ ارغوان مثبت بود

هفته نامه جهان سینما: درزمان جشنواره در سانسهای نیمه شب ۴۰۰تماشاچی داشتیم

محسن آزرم در چلچراغ: اگر به رنگ ارغوان شش سال پیش اکران می شد آن وقت شاید حاتمی کیا به فیلمهای به نام پدر و دعوت نمی رسید ولی کاش مدیران به این فکر می کردند که بین این همه فیلم مبتذل چند فیلم فرهنگی آبرومند را نباید قربانی کرد .

کوروش تهامی نیز در همشهری جوان می نویسد: این ۵سال تاخیر تاثیر معکوس روی همه گذاشته و اگر همان موقع اکران می شد بازخوردش می توانست روی تک تک اعضا تاثیر بگذارد . سن همه ما ۵سال بالاتر رفته ،پنج سال کم انرژی تر شده ایم با همه اینها به رنگ ارغوان  یک کار تاثیر گذار در کارنامه همه مان است .

روزنامه بهار: حمید فرخ نژاد بازیگر اول فیلم است که هوش وتردیدهای یک مامور اطلاعاتی را به خوبی نشان داده است . بازی او قوی و تاثیر گذار است و باطنز تلخی که همیشه در کاراکتر شخصی او وجوددارد انگیزه تماشای فیلم را در تماشاگر ایجاد می کند .

به رنگ ارغوان فیلمی است جریان ساز که سازنده اش به دست و تسبیح قهرمان زن آن ،دستبند فلزی معناداری می زند .

جواد طوسی درایران دخت بااشاره به فیلمهایی چون بن بست (پرویز صیاد )خط قرمز (مسعود کیمیایی )و نقطه ضعف (محمد رضا اعلامی )که درباره ماموران امنیتی ساخته شده اند می نویسد :به رنگ ارغوان می تواند الگوی مناسبی برای آسیب شناسی جامعه باشد .

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها