محمد مهدی حیدریان گفت: قانون برای همه است و همه باید آن را رعایت کنند.
به گزارش سینماسینما ،محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی،در خصوص اجرای قانون ممنوعیت بهکارگیری بازنشستگان در حوزه مدیریتی خود گفت: قانون برای همه است و همه باید آن را رعایت کنند. اگر قانون ممنوعیت بهکارگیری بازنشستگان شامل حال من هم بشود، به طور حتم آن را رعایت میکنم.
وی در پاسخ به انتقاد کارگردانان سینمای اجتماعی نسبت به اکران بیشتر از حد فیلمهای طنز، گفت: اغلب سالنهای سینما متعلق به بخش خصوصی است. ما تعدادی سالن بالقوه داریم؛ البته با کتابخانهها و آموزش پرورش هم صحبت کردیم که به این ناوگان اضافه شوند؛ اما کار عمده اکران فیلم ها را بخش خصوصی انجام میدهد.
رئیس سازمان سینمایی افزود: اگر یک ژانر در موقعیتی به دلیل نیاز اجتماعی با اقبال بیشتری برخوردار باشد، همه باید خوشحال باشیم. مهم این است که فیلم در ژانرهای مختلف داریم. به نظرم قوانین موجود و بازنگری در شیوه اکران، مشکلات بسیاری را حل کرده است.
وی درباره کیفیت فیلمهای طنز در حال اکران اظهار کرد: وقتی فیلمی بالای ۱۵ میلیارد فروش میکند، یعنی چند بار دیده شده و حکایت از رضایتمندی قشری از جامعه دارد. اما اینکه یک ژانر بر کل سینما و ژانرهای دیگر غلبه کند، به ضرر کل سینماست. امیدواریم سیاستهای ما در جهت حمایت از اکران و تولید فیلم در ژانرهای مختلف باشد.
حیدریان همچنین، در خصوص مهمترین برنامههای پیش روی سینما در آستانهروز ملی سینما اظهار کرد: به نظرم سینما گام بلندی را در حوزه اقتصادی برداشته است. علی رغم مشکلات و برخی سختگیریها، سینمای ایران روزهای پر رونقی را سپری میکند. شاخصهای فروش و جذب مخاطب و سرمایهگذاری در زیر ساختهای سینما استثنایی است و مهمتر اینکه این روند به همین کیفیت در سالهای آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: به نظرم مهمترین اتفاقاتی که باید بیفتد، پاسخ به انتظار مردم است؛ یعنی فیلمهایی بسازیم که مردم به ایرانی بودنشان افتخار کنند. البته این به این معنا نیست که ما نقصی در جامعه نداریم؛ اما روایت این نقص نباید به گونهای باشد که مردم نسبت به هویتشان دچار تلخی شوند. انتظار ما هم از سینماگران این است که نقد منصفانه کنند.
باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایههای دروغ»
- انتشار مدرکی که نشان میدهد فعالیت تمامی بازیگران پیش از انقلاب بدون مانع است
- محمدمهدی حیدریان در پاسخ به برخی شائبهها: نه سازمان سینمایی نیازی به حضور مستقیم دارد نه من چنین وظیفه و تمایلی دارم
- افتتاح بزرگترین پردیس سینمایی جنوب تهران همزمان با فیلم فجر
- محمد متوسلانی: سازمان سینمایی حرکت چشمگیری نداشته است
- نیک بین:حیدریان شروع خوبی داشت امابه بحران هایی برخوردکردکه عملکردش را تحت الشعاع قرار داد
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات حیدریان درباره فیلم خانه پدری
- طعنه تند رضا مقصودی به اظهارات حیدریان درباره فیلم خانه پدری
- بهای برق مراکز خدمات فنی سینمای ایران فرهنگی شد
- اولین گفتوگوی رییس سازمان سینمایی در سال ۹۷
- اختصاصی سینماسینما/ توضیحات محمدمهدی حیدریان درباره تغییرات جشنواره فجر و اکران «عصبانی نیستم»
- سومین روز از جشنواره فیلم سینماحقیقت / گزارش تصویری
- تابناک :پس از حضور حسین فریدون، رئیس سازمان سینمایی ابقا میشود؟
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
- محمدمهدی حیدریان در گفتوگو با سینماسینما/ مساله فیلمهای توقیفی در برابر مشکلات امروز سینما ناچیز است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





