نمایش فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی در فرانسه بازتابهای رسانهای را در این کشور به همراه داشته است.
به گزارش سینماسینما، پس از نمایش فیلم «امروز» با بازی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و شبنم مقدمی در تعدادی از رسانههای فرانسوی مطالبی درباره این فیلم منتشر و نقدهایی از آن چاپ شده است.
در برخی از این گزارشها که در روزنامههایی همچون «فیگارو»، مجله «اپس»(L’OBS) به عنوان یکی از مجلات خبری و شناخته شده پاریس و نیز مجلات تخصصی سینما، تلویزیون و رادیو آمده، ضمن اشاره به جشنوارههایی که تاکنون فیلم «امروز» در آنها حضور داشته و نیز جوایزی که کسب کرده، توضیحاتی درباره داستان فیلم نوشته شده است: «امروز» با صرفهجویی اقتصادی و در حالی که کمی لحن غمگین دارد به خوبی درباره موقعیت زن ایرانی و نیز بشر امروز صحبت میکند.

فیلم «امروز» رضا میرکریمی درامی ایرانی با بازی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و شبنم قلیخانیاست. میرکریمی ـ کارگردان فیلم «کودک و سرباز» ـ با وسایل و ابزاری کوچک سوژهای ظریف را با ریاضتی خاص آن هم با دیالوگهای کم، بدون موسیقی و با تصاویر خشک ارائه میکند. کارگردان با پایان مبهم و گیج کننده فیلم به سادگی احساسات را کنار میگذارد، اما بدون شک یک نگاه سیاسی پشت این اثر وجود داشته است.
«امروز» نهمین فیلم رضا میرکریمی است که متأسفانه آثار دیگرش کمتر در فرانسه نمایش داده شدند. این فیلم درامی معمولی اما با تمهایی چند لایه است که از خشونتهای زندگی مشترک گرفته تا بیتفاوتیهای خطرناک را در یک جامعه مردسالارانه به تصویر میکشد. قهرمان داستان در ابتدا به نظر میرسد آدمی مضطرب و بدون هیچ احساسی است اما سکوتهای یونس (پرویز پرستویی) هرگز به معنای بیاعتنایی او نیست بلکه بیشتر از دردی عمیق و یک همدردی نسبت به مسافرش (سهیلا گلستانی) ناشی میشود.


«امروز» اکران خود در سینماهای فرانسه را توسط کمپانی «ZooTrope Films» از تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) آغاز کرد و در ابتدا در چندین سالن سینمایی در شهر پاریس و حومه پاریس به روی پرده رفت.
ساخته میرکریمی در ادامه اکران خود در سایر شهرهای فرانسه شامل «برست»، «رِن»، «گرونوبل» و «مون پلیه» به روی پرده رفت و این فیلم هماکنون در چند سینمای پاریس و همچنین سینمای شهرهای «روان»، «تولوز»، «لیون» و «سن مارتن» به روی پرده است.
«امروز» با عنوان «UN JOUR NOUVEAU» (یک روز نو) در فرانسه اکران شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- نگاهی به کارنامه سینمایی رضا میرکریمی به بهانه اکران فیلم نگهبان شب
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





