داستان ادامهدار تبلیغات فیلمهای ایرانی در شبکههای «جم»، سؤالات زیادی را مطرح میکند. بهطورمثال اینکه اصلا چه کسی یا کسانی پشت این حرکت مخرب هستند؟
به گزارش سینماسینما، قطعا کارگردانان، تهیهکنندگان و پخشکنندگانی که در داخل کشور طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، آزادانه فیلم میسازند و آن را به نمایش میگذارند، نیک میدانند که ارتباط با شبکههای ماهوارهای منع قانونی دارد و آنقدر عاقل و بالغ هستند که به چنین حرکاتی دست نزنند ولی متأسفانه تیزرهای برخی از فیلمها مجددا در شبکههای جم پخش میشود و تبعات سوء آن هزینههایی را بر سینمای ایران تحمیل میکند. مصطفی کیایی، کارگردان و تهیهکننده فیلم «بارکد»، یکی از افرادی است که ناخواسته ممنوعالکار شده است. در اینباره با او گپ کوتاهی زدیم.
آقای کیایی! در ارتباط با ممنوعالفعالیتشدن برخی از تهیهکنندگان و پخشکنندگان به دلیل پخش تیزرهای فیلمهایشان در شبکه جهانی «جم»، سؤالم این است که آیا نامه به دستتان رسیده است؟
هنوز این نامه به دستم نرسیده، ولی من فقط در این مورد شنیده یا خواندهام.
واکنشتان به این نامه چیست؟
معتقدم کار عجیبی بود! چون به نظر میرسد بدون اینکه تحقیقاتی صورت بگیرد، چنین چیزی صادر شده است. بههرشکل درست است که ما در سینما فعالیت میکنیم، ولی غیر از شخصیت حقوقی، شخصیت حقیقی هم داریم. چقدر خوب میشد پیش از هر چیز، از ما دراینباره پرسیده میشد.
شما بهعنوان کارگردان فراخوانده شدید یا تهیهکننده؟
بهعنوان تهیهکننده فیلم «بارکد». من بهعنوان کسی که این فیلم را تهیه کردهام، اصلا شوقی برای تبلیغ فیلمم در شبکه «جم» را نداشته و ندارم. چون در درجه نخست چنین کاری منع قانونی دارد و من همیشه سعی کردهام به قانون تمکین کنم، ولی اگر منع قانونی نداشت حتی شاید اقدام هم میکردم!
آیا شما نسبت به پخش تیزرها اعتراض کردید؟
بله. بعد از اینکه دیدم تیزر فیلم «بارکد» از آن شبکه پخش میشود، بلافاصله اعتراض کردم که بعد پخش تمامی تیزرها قطع شد. حتی در آن یک هفته، چنین تبلیغاتی روی فروش فیلم من تأثیری نداشت. چون خوشبختانه فیلم از روز اول، فروش خوبی داشت. جالب است همان اوایل هم از سوی صداوسیما تشویق شدم، چون تیزرم از ماهواره پخش نشده بود. ضمنا من اصلا به چنین تبلیغاتی نیاز ندارم. چون مُبلغ اصلی فیلم من، مردم هستند که آنها هم دهانبهدهان درباره فیلم اطلاعرسانی میکنند و به یکدیگر خبر میدهند.
منبع: شرق/ فرانک آرتا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





