داستان ادامهدار تبلیغات فیلمهای ایرانی در شبکههای «جم»، سؤالات زیادی را مطرح میکند. بهطورمثال اینکه اصلا چه کسی یا کسانی پشت این حرکت مخرب هستند؟
به گزارش سینماسینما، قطعا کارگردانان، تهیهکنندگان و پخشکنندگانی که در داخل کشور طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، آزادانه فیلم میسازند و آن را به نمایش میگذارند، نیک میدانند که ارتباط با شبکههای ماهوارهای منع قانونی دارد و آنقدر عاقل و بالغ هستند که به چنین حرکاتی دست نزنند ولی متأسفانه تیزرهای برخی از فیلمها مجددا در شبکههای جم پخش میشود و تبعات سوء آن هزینههایی را بر سینمای ایران تحمیل میکند. مصطفی کیایی، کارگردان و تهیهکننده فیلم «بارکد»، یکی از افرادی است که ناخواسته ممنوعالکار شده است. در اینباره با او گپ کوتاهی زدیم.
آقای کیایی! در ارتباط با ممنوعالفعالیتشدن برخی از تهیهکنندگان و پخشکنندگان به دلیل پخش تیزرهای فیلمهایشان در شبکه جهانی «جم»، سؤالم این است که آیا نامه به دستتان رسیده است؟
هنوز این نامه به دستم نرسیده، ولی من فقط در این مورد شنیده یا خواندهام.
واکنشتان به این نامه چیست؟
معتقدم کار عجیبی بود! چون به نظر میرسد بدون اینکه تحقیقاتی صورت بگیرد، چنین چیزی صادر شده است. بههرشکل درست است که ما در سینما فعالیت میکنیم، ولی غیر از شخصیت حقوقی، شخصیت حقیقی هم داریم. چقدر خوب میشد پیش از هر چیز، از ما دراینباره پرسیده میشد.
شما بهعنوان کارگردان فراخوانده شدید یا تهیهکننده؟
بهعنوان تهیهکننده فیلم «بارکد». من بهعنوان کسی که این فیلم را تهیه کردهام، اصلا شوقی برای تبلیغ فیلمم در شبکه «جم» را نداشته و ندارم. چون در درجه نخست چنین کاری منع قانونی دارد و من همیشه سعی کردهام به قانون تمکین کنم، ولی اگر منع قانونی نداشت حتی شاید اقدام هم میکردم!
آیا شما نسبت به پخش تیزرها اعتراض کردید؟
بله. بعد از اینکه دیدم تیزر فیلم «بارکد» از آن شبکه پخش میشود، بلافاصله اعتراض کردم که بعد پخش تمامی تیزرها قطع شد. حتی در آن یک هفته، چنین تبلیغاتی روی فروش فیلم من تأثیری نداشت. چون خوشبختانه فیلم از روز اول، فروش خوبی داشت. جالب است همان اوایل هم از سوی صداوسیما تشویق شدم، چون تیزرم از ماهواره پخش نشده بود. ضمنا من اصلا به چنین تبلیغاتی نیاز ندارم. چون مُبلغ اصلی فیلم من، مردم هستند که آنها هم دهانبهدهان درباره فیلم اطلاعرسانی میکنند و به یکدیگر خبر میدهند.
منبع: شرق/ فرانک آرتا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
- یک شبکه عراقی امتیاز پخش سریال «همگناه» را خرید
- افسانه چهرهآزاد از نسرین، در «همگناه» میگوید/ زنی امیدوار که عشقی یکطرفه را زندگی میکند
- نشست خبری سریال «هم گناه» / گزارش تصویری
- پرستویی در نشست همگناه: فکر میکردم نمایش خانگی فقط شانه تخممرغیها است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش