در پی انتشار یادداشتی با عنوان «از اشتباه حمایت نکنیم» در نقد انیمیشن «سیم ششم»، بهرام عظیمی کارگردان این انیمیشن به مطالب مطروحه در نوشته مذکور، پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، عظیمی نوشت:
«سلام آقای جعفری
ممنون از توضیحات شما.
در فیلمها و انیمیشن های زیادی به زندگی افراد واقعی بصورت فانتزی پرداخته شده است.
من و نویسنده با دیدگاه خودمان به بخش کوتاهی از زندگی درویش خان پرداختیم، ما انیمیشن ساختیم و در انیمیشنی که ساختیم سراغ اغراق برای جذابیت بیشتر اثر رفتیم.
شاید ندانید که درویش خان قطعاتی برای والس ساخته بودند و برای همین رقص با مادرش والس بود، بله ایرانی هم میشد برقصند ولی سلیقه من والس بود که با نمکتر بشود و کمی ذهن بیننده را به این سمت ببرم که چرا والس؟!
بسیاری از نکاتی که شما به عنوان ایراد اشاره فرمودید، زاییده ذهن بنده بود برای جذابیت بیشتر اثر. عجیب است که نگفتید که درویش خان زن داشته و چرا در فیلم بدون اینکه ازدواج کند میمیرد!
جالب است که نوه درویش خان که زن عموی پدر بنده است به هیچ جای فیلم ایراد نگرفتند حتی به داستان ازدواجش، ولی شما از پلان به پلان فیلم ایراد گرفتید!
این فیلم برداشتی از زندگی درویش خان بود با قلم و نگاه فانتزی من و نویسنده اثر.
در ضمن لباسها و دکوراسیون آنزمان فرقی با چیزی که من به تصویر کشیدم نداشت، شما اطلاعاتتان در این زمینه کم است. در ضمن استاد گرامی دقیقا اتومبیل ها از سال ۱۳۰۵ پلاک داشتند.
و اینکه دو نوازنده دیگر که در آغاز درویش خان را مسخره میکردند و بعد مثل ژاپنی ها برای عذرخواهی به پایش افتادند و شما ناراحت شدید، دیگه از آن ایرادها بود که مشخص میکند شما با دید دیگری فیلم را نگاه کردید و همچنان که در آخر نقدتان نوشتید که نیستم! ولی شما محکوم هستید به دشمنی با جهان فانتزی.
فیلم من ایراد زیاد دارد ولی راستش نه ایراداتی که شما فرمودید.
به هر حال ممنونم که فیلم را جدی گرفتید و آنرا نقد کردید.
با احترام
بهرام عظیمی
کارگردان انیمیشن های رئال و فانتزی»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- حفظ تعادل میان واقعگرایی و تخیل در پویانمایی
- از اشتباه حمایت نکنیم
- اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فردا / گزارش تصویری
- بیست و یکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- حاشیه بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران / گزارش تصویری
- اکران خصوصی فیلم سرکوب / گزارش تصویری
- «سیم ششم» بیننده را غافلگیر میکند/ یک انیمیشن چاپلینی
- جدیدترین ساختهی «بهرام عظیمی» به موسیقی رسید
- بهرام عظیمی: «رهایی از بهشت» از تمامی آثار جشنواره قابل دفاع تر است
- گزارش تصویری روز هشتم جشنواره/ حواشی کاخ جشنواره
- روایت بهرام عظیمی از سفر اربعین/ چه نکاتی این هنرمند را در سفر کربلا شگفت زده کرد؟!
- دست سینمای چین به سوی ایران دراز شد/ فتحی فیلم میسازد، عظیمی انیمیشن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





