تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۱:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 41805

محمد حیدریمحمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد دو فیلم «کارت پرواز» و «یه وا» به بخش خارج از مسابقه جشنواره راه پیدا کرده بودند و صاحبان آثار نخواستند فیلمشان در این بخش به نمایش درآید.

به گزارش سینماسینما، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر درباره صحبت های عماد افروغ در برنامه ۳۵ و نام بردن از نام دو فیلم که پذیرفته شده نیز توضیح داد: «در مورد صحبتهای آقای دکتر عماد افروغ خیلی بحث شده است و این فیلم را روی کانال جشنواره هم گذاشتیم. با آقای افروغ هم صحبت کردیم. اصلا در این فیلم ایشان اشاره نمی کند که این فیلم ها در بخش مسابقه است. او در این دفتر اسامی فیلم های جشنواره را نوشته بودند و هیچ اشاره ای به بخش مسابقه و خارج از مسابقه نکردند و این را قاطعانه می گویم. فیلم هایی که هر هفت رای را داشتند. صورت جلسه ها در دبیرخانه جشنواره است و هر کسی که بخواهند می تواند برود و آن را ببینند. در مرحله اول ۲۸ فیلم معرفی شد و در مرحله دوم پنج فیلم برای بخش سودای سیمرغ معرفی کردند.»

او ادامه داد: «در بخش فیلم هایی که برای خارج از مسابقه معرفی شدند اسم این دو فیلم بود که خود صاحبان فیلم ها از حضور در این بخش انصراف دادند. البته آقای رحمانی اعتراض نامه ای را به جشنواره دادند و من با چهار نفر از اعضای هیات انتخاب ملاقات حضوری داشتم و توانستم با آنان صحبت کنم. آقای افروغ گفتند براساس جمع بندی خود از این فیلم ها یاد کردند و هیچ اشاره ای هم در آن فیلم به حضور فیلم در بخش مسابقه نکردند. هر کسی هم که تردید دارد باید دوباره مراجعه کند و این فیلم را ببیند. آنچه که معرفی شده است نظر قاطع هیات انتخاب بوده و هیچ نظر دیگری در آن دخیل نبوده است.»

او در بخش دیگری از این نشست، درباره حضور خود به عنوان یک تئاتری در جشنواره سینمایی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما گفت: «تئاتر و سینما خیلی به هم نزدیک هستند و ما خیلی جاها وقتی صحبت می کنیم پز تئاتر را می دهیم. در صحبت های چند روز قبل استاد کشاور شنیدیم که ایشان می گفتند تئاتر زیربنای بسیاری از هنرهاست و این هنر در سینما نقش اساسی دارد. این را به معنای حمایت از خودم نمی گویم و نزدیکی سینما و تئاتر نزدیکی دیرینه ای است و خیلی از هنرمندان سینما که از تئاتر آمده اند ماندگاری شان را مدیون تئاتر هستند. حالا بخش مدیریتی که خیلی هم تفاوتی نمی کند. من تمام تلاش و توانم را به کار بردم از سال گذشته تا امسال، از همه هنرمندان خوبی که می توانستند ما را همراهی کنند استفاده کنم.»

حیدری گفت: «کاری که انجام می دهیم کار بسیار سختی است و هر کسی که دوست دارد می تواند این مسئولیت را تمام و کمال برعهده بگیرد. ما کاری که به ما سپرده بودند را انجام دادیم و با تمام عشق مان کار کردیم. عشقی که در تئاتر پاینده و زنده است و به نظرم با تمام تلاش هایی که در سال گذشته من و همکاران خوبم بسیاری از ما از تئاتر آمده ایم. نزدیکی تئاتر و سینما دیرینه است و بسیاری از هنرمندان خوب سینمای ایران از تئاتر آمده اند از آقای غریب پور که خیلی منت گذاشته اند و آمده اند برای کمک به ما. ما تا الان این بار سنگین را بر دوش داشتیم و اگر نخواستند به ما بگویند خیلی هم خوشحال می شویم و کنار می رویم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها