تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۶:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 41547
۸bd2904e6802558b51c98caa40cf0ec3محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر تاکید کرد داوران جشنواره فیلم فجر فقط از سوی دبیر انتخاب نمی‌شوند.

به گزارش سینماسینما، در روزهای اخیر سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر با برخی حواشی روبرو شده است: موضوع نخست مساله پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره است که به دلیل واگذاری به سایتی تازه‌ تاسیس مشکلات بسیاری را برای مراجعان به همراه داشته است و نکته بعدی بیانیه‌ای است که از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی منتشر شده و به انصراف این انجمن از برگزاری نشست‌های مطبوعاتی فیلم‌ها اشاره دارد.

نتیجه اختلالی که در فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره به وجود آمد، موجب شد دبیر جشنواره اعلام کند، علاقه‌مندان با مراجعه حضوری بلیت‌های خود را تهیه کنند.

حیدری در پاسخ به این سئوال که این شرکت جدید برای فروش بلیت‌ها انتخاب شده‌اند، گفت: «از پنج شش ماه پیش شرکت فنا طراحی سایت عرضه بلیت‌های جشنواره را پیشنهاد داده بود. صحبت‌های ما با مسئولان این سایت به این ترتیب بود که بلیت‌های فیلم‌های جشنواره از طریق این سایت به فروش برسد و بعد در اختیار صنوف سینمایی قرار بگیرد.»

او در پاسخ به این پرسش که دلیل تغییر سایت عرضه بلیت چه بوده و قرارداد با مسئولان سایت به چه ترتیب بسته شده است،‌ گفت: «مسولان این سایت به عنوان متقاضی، سامانه خود را پیشنهاد دادند. شرکت فنا شرکتی معتبر است که برای به نتیجه رسیدن با آنان جلسات متعددی داشتیم، در این جلسات نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان و خانه سینما شرکت کردند.»

او ادامه داد: «کار تا مرحله رونمایی موفق بود و مشکلی وجود نداشت، در دو روز اول که این سامانه کارش را انجام می‌داد خیلی موفق بود، اما وقتی حجم و تعداد مراجعه‌کنندگان بالا رفت، سایت به مشکل برخورد و مراجعه‌کنندگان بسیاری پشت صف ماندند.»

حیدری همچنین درباره نامه انجمن منتقدان و انصراف این انجمن از برگزاری نشست‌های مطبوعاتی جشنواره گفت: «جشنواره سازو کاری برای انتخاب داوری دارد، انجمن متتقدان تقاضایی دادند، اما واقعیت این است که در خصوص داوران فقط دبیر تصمیم نمی‌گیرد.»

او در مورد سازوکار انتخاب داوران گفت: «چنین نیست که هر پیشنهادی داده شود، آن پیشنهاد پذیرفته شود. انتخاب داوران سازوکار خودش را دارد و اگر چنین بود که با پیشنهاد اصناف داوران انتخاب می‌شدند، آنگاه ‌همه صنوف خانه سینما نامه می‌دادند و تقاضا می‌کردند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا ماجرا پینشهاد انجمن منتقدان بوده یا وعده حیدری به انجمن منتقدان برای انتخاب داوری از میان منتقدان،‌گفت: «اکبر نبوی منتقد است، مگر غیر از این است؟»

این پاسخ که از سوی حیدری مطرح شد، همان نکته‌ای بود که انجمن منتقدان در نامه خود به آن اشاره کرده و از آن به این ترتیب یاد شده بود: « در انتخاب آقای اکبر نبوی که این شورا به ایشان ارادت جداگانه دارد نیز شیطنتی صورت گرفته تا راه برای بستن دهان ما باز باشد ولی حکایت همچنان باقی‌ست.»

حیدری در پاسخ به این سئوال که آنچه بین او و انجمن منتقدان مطرح شده بود، پیشنهاد بوده، نه وعده، گفت: «اینکه آن‌ها می‌گویند از دیدگاه خودشان صحبت می‌کنند و نقدشان منصفانه نیست. یکی از منتقدان خوب سینمای ایران در ترکیب داوران قرار گرفته است. ترکیب داوری امسال هم از دو کارگردان، دو تهیه‌کننده، یک بازیگر و یک هنرمند بخش فنی تشکل شده و ما یک منتقد را هم برای حضور در ترکیب انتخاب کرده‌ایم.»

حیدری تاکید کرد: «داوران جشنواره فیلم فجر را فقط دبیر انتحاب نمی‌کند، شورای برگزاری در کنار دبیر جشنواره در کنار برخی مسئولان این انتخاب را انجام می‌دهند.»

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها