تئاتر « پایان دنیا» به کارگردانی علیرضا جهاندیده و اردلان خرم نیا در تماشاخانه استاد هودی شیراز میزبان علاقه مندان شد.
به گزارش سینماسینما، گروه تئاتر پویا در تازه ترین اجرای خود تئاتر «پایان دنیا» نوشته آرتور لی کوپیت را با ترجمه علیرضا جهاندیده و با کارگردانی علیرضا جهاندیده و اردلان خرم نیا به صحنه برد.
پایان دنیا که روایتی از شکل گیری ایده پایان جهان را مطرح می کند برای نخستین بار و با ترجمه اختصاصی جهت اجرا در شیراز تهیه و تولید شده است.
گروه تئاتر پویا به عنوان یکی از قدیمی ترین گروه های نمایشی کشور از سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و طی این سالها به عنوان یکی از فعال ترین گروه های نمایشی طی ۱۵ سال اخیر توانسته نمایش های مختلفی را در شیوه های اجرایی گوناگون را با استقبال خوب مخاطبان به صحنه ببرد.
گروه تئاتر پویا علاوه بر فعالیت های نمایشی با تاسیس کانون آموزش تئاتر پویا از سال ۱۳۹۲ تا کنون هنرجویان کودک و نوجوان و بزرگسال بسیاری را در بخش های مختلف نمایشی به فیلم و تئاتر معرفی کرده است.
نوید جعفری ، مهری منصوری ، رامین کشوری و اردلان خرم نیا در کنار بازیگران جوان : زهرا اوجی، امیر منوچهری، محمدرضا علیزاده ، علیرضا احمدی دوقزلو، شیدا کارآمد، زهرا دهقان ، علیرضا پیرو ، کیانا افشاری، سید محمد حسینی، ایمان رضایی ، سوگند محمودی ، امیرحسین زارع و رادین قدرتی حقیقی به عنوان بازیگر کودک در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از:
عباس چهلتنان(سرپرست گروه)، هادی دشت پیما(مدیر اجرایی) ، نوید جعفری ( دراماتورژ )، زهرا اوجی(مدیر صحنه )، مهتا سبحانی (منشی صحنه) ، علیرضا پیرو( تدارکات و هماهنگی) ، علیرضا جهاندیده، نوید جعفری (طراح صحنه و نور ) ، اردلان خرم نیا، مهری منصوری (طراح لباس) ، اردلان خرم نیا (طراح گریم) ، مرجان فراحی ( اجرای گریم ) سعید اوجی(طراح دکور) ، سعید اوجی ، رامین کشوری (پوستر و بروشور) ، علیرضا شریفی، محمدرضا جهاندیده (ساخت دکور) ، نوید جعفری (انتخاب موسیقی)، محمد دادستان پور (تنظیم و پخش موسیقی و افکت) ، کوثر دبیری (اجرای نور)
فرناز باقری ( عکاس) ، شهاب میرباقری ، امیر منوچهری ( تیزر ) ، حسین چناری ( چاپ و تکثیر)، ابوالفضل زارعی ( مدیر سالن)
پس از اجرای این تئاتر ، نمایش عاشقانه سودابه بر سیاوش به نویسندگی و کارگردانی عباس چهل تنان برگرفته از ادبیات کهن ، دیگر نمایش این گروه است که در دی ماه به صحنه خواهد رفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کدام احمد؟/ نگاهی به فیلم «احمد»
- برای خاطره سینما/ روایت شیراز و جشنواره فیلم فجر
- زخم کاری بر پیکر هملت/ نگاهی به سریال «زخم کاری ۲»
- حالا من خود مرگم!/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- کپی که برابر اصل نشد/ نگاهی به سریال «حیثیت گمشده»
- تکنولوژی در خدمت جهانِ معنا/ نگاهی به انیمیشن «دریای عمیق»
- پردهی آخر/ در یادبود فریماه فرجامی
- پایان نمایش/ آیا باید با شبکه نمایش خانگی هم خداحافظی کرد؟
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- دستم را دراز میکنم آن طرف تاقچه/ در یادبود فخری خوروش
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





