پروانه معصومی که مدتی است در تلویزیون کار نمیکند، با بیان این اعتقاد که مردم دیگر علاقهای به تماشای تلویزیون ندارند، خاطرنشان کرد: مدتی است که هر پیشنهادی برای کار در تلویزیون به من میشود، نمیپذیرم و با خودم میگویم وقتی تلویزیون بیننده ندارد، برای چه من خودم را بکُشم؟
این بازیگر پیشکسوت که آخرین همکاریاش با تلویزیون به سریال «راز پنهان» برمیگردد، دربارهی لزوم بالا بردن روحیه نقدپذیری در سازمان صداوسیما و تلاش برای حل مشکلاتی که از سوی کارشناسان درباره رسانه ملی مطرح میشود، بیان کرد: این موضوع مساله بنیادی است؛ چراکه عدم انتقادپذیری فقط در سازمان صداوسیما حاکم نیست؛ انگار کسی دوست ندارد مورد انتقاد قرار بگیرد و همه فقط میخواهند تعریف و تمجید شوند؛ بنابراین طبیعی است که سازمان صداوسیما هم دوست ندارد مورد انتقاد واقع شود؛ البته من شنوندهی رادیو هستم و به نظرم در صدا (رادیو) وضعیت اینطور نیست.
او در همین زمینه عنوان کرد: من خودم شخصا به غیر از گفتوگوها، مابقی برنامههای تلویزیون را نگاه نمیکنم؛ به ویژه اگر شبکهای سریال پخش کند کانال را عوض میکنم. اخیرا هم که یک سریال با قصه و کارگردان خوب به من پیشنهاد شد اما قبول نکردم؛ به دلیل اینکه فکر میکنم مردم ما دیگر علاقه ندارند که تلویزیون نگاه کنند؛ چراکه تلویزیون برنامههای خوبی ندارد و مردم بیشتر به ماهوارهها هجوم بردهاند.
معصومی در ادامه صحبتهایش درباره تولید و پخش سریالها در شبکه نمایش خانگی، بیان کرد: در کنار تلویزیون، شبکه نمایش خانگی هم حضور دارد که خیلی خوب است. تلویزیون نباید شبکه نمایش خانگی را رقیب خود بداند؛ چراکه واقعا رقیب نیست و اگر هم رقیب باشد، خیلی خوب است؛ به عنوان مثال من به عنوان یک بیننده، مشتری پروپاقرص سریال «قهوه تلخ» بودم که از شبکه نمایش خانگی پخش میشد و همیشه منتظر روزهای دوشنبه بودم تا این سریال را تماشا کنم.
این بازیگر در ادامه به وضعیت مالی سازمان صداوسیما اشاره کرد و گفت: بخش سیما تمام این مدت میگوید که بودجه ندارد. اگر واقعا بودجه ندارد پس حق دارد که این کارهای دم دستی را تولید کند. به قول خودشان سریالهای فاخری هم برای تلویزیون تولید میکنند اما من نمیدانم کجای دنیا به این سریالها میگویند فاخر؟!
معصومی سپس تصریح کرد: اگر سازمان صداوسیما بودجه داشته باشد میتواند کارهای درست انجام بدهد. ما کارگردانان و بازیگران خیلی خوبی داریم اما متأسفانه یکسری از بازیگران در همه کارها حضور دارند. من مدتها پیش یک سریال بازی کردم و درباره حضور یک بازیگر پیشنهاد دادم که فلان بازیگر برای نقشی که انتخاب شده مناسب نیست اما در توضیحی که به من داده شد این گونه عنوان شد که کنار برخی بازیگران علامت زده شده و این بدان معناست که یکسری بازیگر حتما باید بازی کنند، دلیلش را هم نمیدانم.
وی در ادامه همین موضوع اظهار کرد: متأسفانه تلویزیون برای نوشته و قصه، درست و حسابی هزینه نمیکند؛ این در حالی است که اگر خوب هزینه کند قطعا میتواند کارهای خوبی برای مردم تولید کند که سرگرمکننده باشند. ما میتوانیم قصههای خیلی خوبی داشته باشیم، به ویژه برای جوانان؛ اما متأسفانه به ویژه در بخش سریالسازی ذهن بیننده را پایین فرض میکنیم و این اتفاق خوبی نیست.
پروانه معصومی دربارهی اینکه آیا در سینما کار جدیدی خواهد داشت؟ اعلام کرد: اگر کار سینمایی خوب پیشنهاد شود قبول میکنم. به نظرم فضای سینما هم آرامتر است و هم زمانش کمتر است. از طرفی دغدغه دستمزد هم وجود ندارد؛ البته این را هم بگویم که هرگز در هیچ کجا پولم را نخوردهاند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کالبد شکافی کارنامهی سینمایی بهرام بیضایی/ نگاهی به کتاب «موزاییک استعارهها»
- پیامهای تسلیتی که برای درگذشت پروانه معصومی منتشر شد
- پروانه معصومی درگذشت
- پروانه معصومی : طرفدار واکسن برکت هستم/تاپایان کرونا جلوی دوربین نمی روم
- گفتوگو با پروانه معصومی، برنده نخستین جایزه بازیگری زن جشنواره فجر/ بیهیاهو زندگی کردم
- تولد بیضایی و یک سکانس طلایی (۱۱)/ شهرام اشرف ابیانه
- برشهایی از فیلم «کلاغ» ساخته بهرام بیضایی + ویدئو
- موضوعی که باعث ناراحتی بازیگر پیشکسوت شده است/ پروانه معصومی: در این روزها کتاب میخوانم
- جزییات سریال طنز جدید شبکه سه با حضور بازیگر «پایتخت»
- اظهارنظر شیرین بینا درباره ماجرای لیلا حاتمی و پروانه معصومی
- دیدار حیدریان با دو بازیگر پیشکسوت در روز زن + عکس
- رازی که پروانه معصومی فاش کرد/ نخواستم در «گلهای داودی» بدون حجاب بازی کنم
- نظر پروانه معصومی درباره فیلمهای دهه ۵۰ سینمای ایران
- انتقاد پروانه معصومی از برگزاری افطاری های تجملاتی توسط افراد نوکیسه
- پروانه معصومی:به کسی که اعتقاد داریم رأی میدهیم و منتظر انتخابش میمانیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





