رضا تیموری به عنوان پرکارترین فیلمبردار یازدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، رضا تیموری پُرکارترین فیلمبردار این دوره از جشنواره است که با ۴ فیلم در بخش مسابقه ملی این رویداد سینمای مستند ایران حضور دارد.
او فیلمبرداری فیلمهای «بانو قدس ایران»، «بند آب بند خاک»، «در جستجوی خانه خورشید» و «دود» را برعهده داشته است.
محمد حدادی در رتبه دوم پرکارترین فیلمبرداران جشنواره «سینما حقیقت» قرار دارد که ۳ فیلم «در جستجوی فریده»، «لاوراتوار» و «ادوارد» را فیلمبرداری کرده است.
عباس صاحب، علی شیلاندری، حسن نقاشی، سجاد آورند و نیما عسگری هم با فیلمبرداری ۲ فیلم راه یافته به بخش مسابقه ملی جشنواره، در این فهرست جای گرفتند. این فیلمها به ترتیب عبارتند از «پسر ویشتاسب»، «دیوارهای خاموش»، «دیدن و بودن»، «نقطه و شیر»، «شبیه مضحک»، «وازاریه»، «وقایع خانه سینما»، «چند ملاقات با یک زن»، «محیطبان و پلنگ» و «در گرداب انقراض».
از دیگر فیلمبردارانی که با یک اثر مستند در بخش مسابقه ملی این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» حاضر هستند، میتوان به بهروز بادروج «بیگدار»، نادر معصومی «سمفونی ایران»، علیمحمد قاسمی «نشان»، صادق سوری «ملوانان تنها به دریا نمیروند»، ساتیار امامی «شرح یک عکس»، مصطفی آتشمرد «رزمآرا: یک دوسیه مسکوت»، هادی بهروز «ترور سرچشمه»، سیدحسن سیدیپریشان «راه دل»، حجت طاهری «زندگی روی خاکریز»، مهراد امینکاظمی «آلاله»، مجید آزادمنش «زنبورک در گام مینور»، ابراهیم مرادی «مادرم ایل من»، علی رشیدیفر «پنجشنبهسوری» و… اشاره کرد.
سال گذشته حجت طاهری برای فیلمبرداری مستند «پرندگان در سایه» موفق به کسب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلمبردار جشنواره «سینماحقیقت» شده بود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذر ۱۳۹۶ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





