رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه وضع دولت را در تعیین میزان بودجه درک میکند، اظهار کرد که رقم پیشنهادی سازمان سینمایی برای بودجه سال آینده سینما بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش سینماسینما، درباره بودجه سال ۹۶ و رقم کلی حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان سینمایی بیان کرد: پیشنهاد ما برای بودجه سال آینده سینما خیلی بیشتر از رقم فعلی و فکر میکنم حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بود. با این حال برای همین میزان هم تشکر میکنم چون وضع دولت را کاملاً درک میکنیم و اگر افزایش بودجه ها در دولت و وزارت فرهنگ به لحاظ نسبت و درصد بررسی شود میبینیم که سینما را کمی ویژهتر از جاهای دیگر دیدهاند.
او افزود: با این حال امیدوارم با همین افزایش رقم بودجه در سال آینده، در بخش زیرساختها بتوانیم کاری جدی را نجام دهیم.
ایوبی تأکید کرد که اولویت سازمان سینمایی برای سال آینده همچنان موضوع زیرساختها در سینما است.
وی در پاسخ به این که آیا با این بودجه میتوان انتظار داشت که مسئله ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران و انتقال به محل جدید که برای غنیسازی آرشیو آن سه میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشبینی شده است، حل شود، گفت: فیلمخانه ملی سالیان سال است که در این وضعیت فعلی باقی مانده و آیینه دق ما شده است. البته بودجه آن در اختیار سازمان سینمایی نیست، بلکه بخش بازسازی پروژههای نیمهتمام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت آن را برعهده دارد؛ اما بودجههایشان آنقدر ناچیز است که عملاً اتفاقی نمیافتد و در دو سه سال گذشته هم هر سال قرار بوده بودجه قابل توجهی تزریق شود، ولی هنوز ساختمان به طور کامل آماده نشده و از تجهیزات هم دور هستیم به همین دلیل نمیدانم سال آینده چه میشود و با این بودجه بعید میدانم کار به جایی برسد.
رئیس سازمان سینمایی درباره برگزاری جشنواره فیلم مستند در پردیس سینمایی چارسو آن هم با توجه به گله تماشاگرانی که برای دیدن برخی فیلمها از شدت شلوغی نتوانستند وارد سالن نمایش شوند، بیان کرد: برای مکان جشنواره انتخاب فضا را برعهده برگزارکنندگان، دبیران و شورای جشنواره گذاشتیم چون خودشان بهتر از همه ما میدانند که به چه چیزهایی نیاز دارند. همکاران ما در جشنواره سینما حقیقت هم امسال با توجه به تجربه سالهای قبل این مکان را ترجیح دادند.
ایوبی درباره جلساتی که درباره سینما با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است هم گفت: جلسات کاری مختلفی تاکنون داشتهایم و ایشان برای کمک به سینما آماده هستند، ضمن اینکه افزایش قابل قبول بودجه هم مدیون حمایت شخص وزیر فرهنگ است.
او درباره اینکه آیا با توجه به حضور وزیر جدید مشکل برخی فیلمهای سینمایی قابل حل است پاسخ داد: ایشان جریان عمومی سینما را قابل قبول میداند و از آن حمایت میکند، اما تاکنون به طور مشخص در این باره بحثی مطرح نشده است.
ایوبی در پایان درباره مجوزهایی که برای فیلمسازان اول صادر میشود و تعداد کمّی آنها و نیز بررسی صلاحیتشان با توجه به استمرار پیدا نکردن فعالیتشان در سینمای حرفهای اعتراضاتی را در برداشته است، گفت: فکر میکنم با نتیجه کار میتوان این موضوع را ارزیابی کرد و الان پس از گذشت سه چهار سال این مسئله قابل بررسی دقیق است، هرچند در موضوع فیلمسازی اول اتفاقاتی رخ داده و به نظر فرایندی که بوده تاحدودی جواب داده است، اما به نظرم باید آمار به طور دقیق بررسی شود چرا که معلوم نیست اگر روند دیگری وجود داشت حتما اتفاق بهتری دیگری رخ میداد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم