رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه وضع دولت را در تعیین میزان بودجه درک میکند، اظهار کرد که رقم پیشنهادی سازمان سینمایی برای بودجه سال آینده سینما بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش سینماسینما، درباره بودجه سال ۹۶ و رقم کلی حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان سینمایی بیان کرد: پیشنهاد ما برای بودجه سال آینده سینما خیلی بیشتر از رقم فعلی و فکر میکنم حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بود. با این حال برای همین میزان هم تشکر میکنم چون وضع دولت را کاملاً درک میکنیم و اگر افزایش بودجه ها در دولت و وزارت فرهنگ به لحاظ نسبت و درصد بررسی شود میبینیم که سینما را کمی ویژهتر از جاهای دیگر دیدهاند.
او افزود: با این حال امیدوارم با همین افزایش رقم بودجه در سال آینده، در بخش زیرساختها بتوانیم کاری جدی را نجام دهیم.
ایوبی تأکید کرد که اولویت سازمان سینمایی برای سال آینده همچنان موضوع زیرساختها در سینما است.
وی در پاسخ به این که آیا با این بودجه میتوان انتظار داشت که مسئله ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران و انتقال به محل جدید که برای غنیسازی آرشیو آن سه میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشبینی شده است، حل شود، گفت: فیلمخانه ملی سالیان سال است که در این وضعیت فعلی باقی مانده و آیینه دق ما شده است. البته بودجه آن در اختیار سازمان سینمایی نیست، بلکه بخش بازسازی پروژههای نیمهتمام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت آن را برعهده دارد؛ اما بودجههایشان آنقدر ناچیز است که عملاً اتفاقی نمیافتد و در دو سه سال گذشته هم هر سال قرار بوده بودجه قابل توجهی تزریق شود، ولی هنوز ساختمان به طور کامل آماده نشده و از تجهیزات هم دور هستیم به همین دلیل نمیدانم سال آینده چه میشود و با این بودجه بعید میدانم کار به جایی برسد.
رئیس سازمان سینمایی درباره برگزاری جشنواره فیلم مستند در پردیس سینمایی چارسو آن هم با توجه به گله تماشاگرانی که برای دیدن برخی فیلمها از شدت شلوغی نتوانستند وارد سالن نمایش شوند، بیان کرد: برای مکان جشنواره انتخاب فضا را برعهده برگزارکنندگان، دبیران و شورای جشنواره گذاشتیم چون خودشان بهتر از همه ما میدانند که به چه چیزهایی نیاز دارند. همکاران ما در جشنواره سینما حقیقت هم امسال با توجه به تجربه سالهای قبل این مکان را ترجیح دادند.
ایوبی درباره جلساتی که درباره سینما با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است هم گفت: جلسات کاری مختلفی تاکنون داشتهایم و ایشان برای کمک به سینما آماده هستند، ضمن اینکه افزایش قابل قبول بودجه هم مدیون حمایت شخص وزیر فرهنگ است.
او درباره اینکه آیا با توجه به حضور وزیر جدید مشکل برخی فیلمهای سینمایی قابل حل است پاسخ داد: ایشان جریان عمومی سینما را قابل قبول میداند و از آن حمایت میکند، اما تاکنون به طور مشخص در این باره بحثی مطرح نشده است.
ایوبی در پایان درباره مجوزهایی که برای فیلمسازان اول صادر میشود و تعداد کمّی آنها و نیز بررسی صلاحیتشان با توجه به استمرار پیدا نکردن فعالیتشان در سینمای حرفهای اعتراضاتی را در برداشته است، گفت: فکر میکنم با نتیجه کار میتوان این موضوع را ارزیابی کرد و الان پس از گذشت سه چهار سال این مسئله قابل بررسی دقیق است، هرچند در موضوع فیلمسازی اول اتفاقاتی رخ داده و به نظر فرایندی که بوده تاحدودی جواب داده است، اما به نظرم باید آمار به طور دقیق بررسی شود چرا که معلوم نیست اگر روند دیگری وجود داشت حتما اتفاق بهتری دیگری رخ میداد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





