رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه وضع دولت را در تعیین میزان بودجه درک میکند، اظهار کرد که رقم پیشنهادی سازمان سینمایی برای بودجه سال آینده سینما بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش سینماسینما، درباره بودجه سال ۹۶ و رقم کلی حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان سینمایی بیان کرد: پیشنهاد ما برای بودجه سال آینده سینما خیلی بیشتر از رقم فعلی و فکر میکنم حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بود. با این حال برای همین میزان هم تشکر میکنم چون وضع دولت را کاملاً درک میکنیم و اگر افزایش بودجه ها در دولت و وزارت فرهنگ به لحاظ نسبت و درصد بررسی شود میبینیم که سینما را کمی ویژهتر از جاهای دیگر دیدهاند.
او افزود: با این حال امیدوارم با همین افزایش رقم بودجه در سال آینده، در بخش زیرساختها بتوانیم کاری جدی را نجام دهیم.
ایوبی تأکید کرد که اولویت سازمان سینمایی برای سال آینده همچنان موضوع زیرساختها در سینما است.
وی در پاسخ به این که آیا با این بودجه میتوان انتظار داشت که مسئله ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران و انتقال به محل جدید که برای غنیسازی آرشیو آن سه میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشبینی شده است، حل شود، گفت: فیلمخانه ملی سالیان سال است که در این وضعیت فعلی باقی مانده و آیینه دق ما شده است. البته بودجه آن در اختیار سازمان سینمایی نیست، بلکه بخش بازسازی پروژههای نیمهتمام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت آن را برعهده دارد؛ اما بودجههایشان آنقدر ناچیز است که عملاً اتفاقی نمیافتد و در دو سه سال گذشته هم هر سال قرار بوده بودجه قابل توجهی تزریق شود، ولی هنوز ساختمان به طور کامل آماده نشده و از تجهیزات هم دور هستیم به همین دلیل نمیدانم سال آینده چه میشود و با این بودجه بعید میدانم کار به جایی برسد.
رئیس سازمان سینمایی درباره برگزاری جشنواره فیلم مستند در پردیس سینمایی چارسو آن هم با توجه به گله تماشاگرانی که برای دیدن برخی فیلمها از شدت شلوغی نتوانستند وارد سالن نمایش شوند، بیان کرد: برای مکان جشنواره انتخاب فضا را برعهده برگزارکنندگان، دبیران و شورای جشنواره گذاشتیم چون خودشان بهتر از همه ما میدانند که به چه چیزهایی نیاز دارند. همکاران ما در جشنواره سینما حقیقت هم امسال با توجه به تجربه سالهای قبل این مکان را ترجیح دادند.
ایوبی درباره جلساتی که درباره سینما با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است هم گفت: جلسات کاری مختلفی تاکنون داشتهایم و ایشان برای کمک به سینما آماده هستند، ضمن اینکه افزایش قابل قبول بودجه هم مدیون حمایت شخص وزیر فرهنگ است.
او درباره اینکه آیا با توجه به حضور وزیر جدید مشکل برخی فیلمهای سینمایی قابل حل است پاسخ داد: ایشان جریان عمومی سینما را قابل قبول میداند و از آن حمایت میکند، اما تاکنون به طور مشخص در این باره بحثی مطرح نشده است.
ایوبی در پایان درباره مجوزهایی که برای فیلمسازان اول صادر میشود و تعداد کمّی آنها و نیز بررسی صلاحیتشان با توجه به استمرار پیدا نکردن فعالیتشان در سینمای حرفهای اعتراضاتی را در برداشته است، گفت: فکر میکنم با نتیجه کار میتوان این موضوع را ارزیابی کرد و الان پس از گذشت سه چهار سال این مسئله قابل بررسی دقیق است، هرچند در موضوع فیلمسازی اول اتفاقاتی رخ داده و به نظر فرایندی که بوده تاحدودی جواب داده است، اما به نظرم باید آمار به طور دقیق بررسی شود چرا که معلوم نیست اگر روند دیگری وجود داشت حتما اتفاق بهتری دیگری رخ میداد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش