
پریناز ایزدیار در صفحه شخصیاش نوشت:
چند سالی است که جمعی اندک از سودجویان که تعدادشان بر اساس اعلام مسئولان محلی، به دویست نفر هم نمیرسد، لکهای سیاه بر نام سرزمین سبز و پربرکتمان به جا گذاشتهاند: جمعی اندک اما زیادهخواه که با استفاده از روشهایی غیرقانونی چون گذر و کرس و یا با برپا کردن تورهای هوایی، به کسب درآمدهای هنگفت از کشتار پرندگان مهاجر خستهبال خو کردهاند.
پرندگانی که پس از فرسنگها پرواز، تنها برای چند صباحی زمستانگذرانی به طبیعت ناب مازندران پناه آوردهاند؛ غافل از اینکه تالابهای امن این سرزمین، به سیاهچالههایی تبدیل شدهاند که بناست دردناکترین پایان را به پروازشان گره بزنند.
جلوگیری از تخلفات شرمآور این سودجویان بدون شک از نهادهای قضایی و اجرایی ساخته است اما از هموطنانم به ویژه مردم خوشقلب و دوستداشتنی مازندران تقاضا دارم، به رسم میهماننوازی که به آن شهرهاند از خرید لاشههای دردکشیده این مخلوقات بیگناه خداوند که نسل بسیاری از آنها در نتیجه صید بیرویه در خطر انقراض قرار گرفته خودداری کنند.
از مردم شریف و بافرهنگ فریدونکنار تقاضا دارم، با خودداری از خرید لاشه پرندگان در بازار فریدونکنار، سایه تاریک بیرحمی، کشتار و قانونگریزی را از نام فریدونکنار و مازندران دور کنند که تصویری که نام فریدونکنار این روزها در ذهن هموطنان و حتی جامعه جهانی تداعی میکند شایسته ما نیست.
از زنان مهربان زادگاهم تقاضا دارم، لاشههای دردآلود این مسافران خسته را که به خاک ما پناه آوردهاند در سفرههایشان نپذیرند. این لاشهها علاوه بر درد، به قانونشکنی هم آلودهاند و محصول تخلفات سودجویانی هستند که نه تنها سرمایههای ارزشمند حیات وحش، بلکه آبروی همشهریانشان را هم فدای درآمد غیرقانونی و بادآورده میکنند.
برای بازگرداندن میهماننوازی و قانون به سرزمینمان، مادامی که در بازار فریدونکنار، لاشه پرندگان مهاجر به صورت غیرقانونی عرضه میشود، مازندرانیهای عزیز بیایید بازار فریدونکنار را تحریم کنیم که قانونشکنی و میهمانکشی رسم ما نیست.
خبر فوری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «لتیان»، باران کمجان بهاری/ نگاهی به فیلم «لتیان»
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۲)/ پریناز ایزدیار، باران کوثری
- هارمونی چشم نواز/ نگاهی به فیلم «سرخپوست»
- واکنش عضو شورا به اظهارات پریناز ایزد یار
- پریناز ایزدیار: به خاطر فیلم «تابستان داغ» حرفهای الکی زیادی شنیدیم
- روایت ایزدیار از ممنوع الکاری بعد از سریال زمانه/ ترجیح می دهم سراغ تلویزیون نروم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





