بازیگری که با بازی در فیلم «پلنگ سیاه» به خوبی درخشید در ۴۳ سالگی بر اثر سرطان جان باخت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» دیشب (جمعه) پس از نبردی ۴ ساله با بیماری سرطان روده جان باخت. او ۴۳ ساله بود.
پیش از آنکه وی به گروه بازیگران ابرقهرمان استودیو مارول بدل شود؛ ایفاگر نقشهای نمادهای مبارزات سیاهان آمریکا بود و در نقش جکی رابینسون در فیلم «۴۲» محصول ۲۰۱۳ و جیمز براون در فیلم «بلند شوید» ۲۰۱۴ بازی کرده بود.
فیلم نخست تصویرگر زندگی رابینسون، بازیکن حرفهای بیسبال و فیلم دوم با تمرکز بر زندگی جیمز براون، خواننده، ترانهسرا و نوازنده سرشناس موسیقی فانک و از چهرههای تاثیرگذار موسیقی قرن بیستم ساخته شده است.
کوین فایگی رییس مارول استودیوز با انتشار بیانیهای در این باره گفت: از دست رفتن چادویک واقعاً مصیبتی است. او «تیچالا» ی ما بود، پلنگ سیاه ما و دوست عزیزمان. هر وقت که او پا در لوکیشن می گذاشت کاریزما و لذتش را به دیگران منتقل میکرد و هر بار که روی پرده ظاهر میشد چیزی واقعی از عظمتش را عیان میکرد.
چادویک بوزمن سال ۲۰۱۸ هنرپیشه اصلی فیلم «پلنگ سیاه» بود و این فیلم با اقبال زیاد روبه رو شد و در نودو یکمین دوره اسکار در هفت رشته نامزد شد و سه اسکار نیز دریافت کرد.
باب ایگر رییس والت دیزنی نیز گفت: قلبمان از درگذشت تراژیک بوزمن شکسته است؛ یک استعداد فوقالعاده و یکی از بخشندهترین افرادی که تاکنون دیدهام. او قدرت، عمق و شخصیت والایی به نقش «پلنگ سیاه» داد. او به قهرمانی روی پرده بدل شد که سراسر دنیا مدتها انتظارش را داشتند و الهامبخش ما شد تا رویاهای بزرگتر و بیشتری را در سر بپرورانیم.
خانواده وی گفتهاند: با اندوهی بیکران، از دنیا رفتن چادویک بوزمن را تایید میکنیم. او سال ۲۰۱۶ متوجه شد به سطح سه بیماری سرطان روده مبتلا است و در چهار سال اخیر با آن مبارزه کرد. این بیماری در این سالها به سطح ۴ رسید و این مبارز واقعی را از بین ما برد. او خود را در برابر همه این سختیها مقاوم نگه داشت و فیلمهایی را به شما تقدیم کرد که بسیار به آنها عشق میورزید. بسیاری از این فیلمها بین عملهای جراحی و شیمیدرمانیهای او فیلمبرداری شدند.
گرچه بوزمن هرگز به صورت عمومی درباره بیماریاش صحبت نکرد و آن را علنی نساخت اما برمبنای این بیانیه او وقتی در نقش نمادهای شاخص بازی کرد که از بیماری رنج میبرد.
وی در جدیدترین فیلمش یعنی «۵ قطره خون» برای اسپایک لی جلوی دوربین رفت و امسال در فیلم «عمق سیاه ما رینی» در برابر وایولا دیویس بازی کرد.
وی وقتی هنوز در دبیرستان درس میخواند نمایشنامهای درباره تیراندازی و کشتن یک همتیمی بسکتبال نوشت و از آنجا به سمت هنر گرایش پیدا کرد و بعد در دانشگاه هوارد در رشته کارگردانی تحصیل کرد و بعد راهی نیویورک شد و به تئاتر پیوست. او به زودی بازیگر سریالهایی چون «نظم و قانون» و «اسیسی ای» و «ایآر» شد و اولین نقش مهمش را با بازی در فیلم «۴۲» در نقش رابینسون ایفا کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رییس استودیوهای مارول: هیچ فیلم ابرقهرمانی بدون فیلمنامه کامل تولید نمیشود
- «تاندربولتز» صدرنشین گیشه جهانی شد
- ۳ فیلم جدید «جنگ ستارگان» در راه است
- حمله وزیر دفاع فرانسه به «پلنگ سیاه»
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند/ یک کارگردان ایرانی-آمریکایی در جمع نامزدها
- بازیگری که پس از مرگ برنده جایزه گلدن گلوب شد
- نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا معرفی شدند
- مجله تایم ۱۰ فیلم و نقش آفرینی برتر سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد
- کمپانی مارول دنباله «پلنگ سیاه» را میسازد
- گفتوگوهای مجازی با عنوان «دیالوگهای آکادمی: با ما آغاز میشود»، برای برابری و همهشمولی در اسکار
- بازیگر فیلمهای «مارول» به کارگردانی بازمیگردد؟
- نگاهی به چهرههای سال هفته نامه تایم
- «انتقامجویان: جنگ بینهایت» با ۶۳۰ میلیون دلار رکورد زد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





