بنیاد پژمان اعلام کرد بهعنوان حامی و با دو برنامه در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.به گزارش سینماسینما، روابط عمومی این بنیاد در خبری آورده است: بنیاد پژمان جوایز بهترین کارگردانی فیلم اول و بهترین فیلم از نگاه منتقدین را اهدا خواهد کرد.
در طول جشنواره نیز بنیاد پژمان چندین ویدیو از هنرمندان معاصر را به نمایش خواهد گذاشت.
این رویداد تحت پلتفرم ‘اتاق’ در کاخ جشنواره بر پا ست و به انتخاب سهراب کاشانی و نریمان حامد آثاری از هنرمندانی چون رضا کیانیان، طلا مدنی، رزیتا شرفجهان، امیرعلی قاسمی، مریم امینی، گلناز اسماعیلی، بهرنگ صمدزادگان، ساسان ابری، علی اتحاد، نازگل انصاری نیا، یوشا بشیر، علییار راستی، سهراب کاشانی، جاوید قائممقامی، سیاوش نقشبندی، حامد صحیحی و مملی شفاهی را به نمایش می گذارد.
اتاق؛ پلتفرمِ در حرکتِ بنیاد پژمان با برنامهریزی مستقل برای برپایی در فضاهای خارج از بنیاد از جمله جشنوارهها و نمایشگاهها طراحی شده است.
گفتنی ست بنیاد پژمان در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با تمرکز بر آثار هنرمندان معاصر ایران و جهان در چهارچوب بیانیهای مشخص آغاز کرد و با گذشت زمان، وظیفه خود در راستای تعهد به فضای فرهنگی و هنری ایران را بیش از گردآوری آثار هنری و پشتیبانی اقتصادی از گالریها و هنرمندان دانست. ایجاد سکویی ارتباطی بین هنرمندان و فراهم کردن فضایی فراتر از اطراف دستیافتنیشان در چشمانداز این نهاد قرار دارند.

نمایش آثار هنر معاصر، برگزاری کارگاه، دعوت از هنرمندان و کارشناسان هنری و برگزاری جلسات گفتوگو، تبادل هنرمندان با دیگر مراکز هنری در خارج از ایران و پشتیبانی از مطالعات فرهنگی و نشر از اهداف این بنیاد محسوب میشوند.
این نهاد خصوصی سعی دارد همپا با محیطهای آموزشی و فرهنگی، بستری هرچه بارورتر و خلاقتر برای اعتلای وضعیت فرهنگ و هنر معاصر را سبب شود. در این راستا سه مرکز: کارخانه آرگو، ساختمان کندوان و کافه موزه هنرهای معاصر به ترتیب به عنوان فضای نمایشی، اقامتگاه هنرمندان و محل برگزاری جلسات سخنرانی مشغول فعالیت هستند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) با دبیری سید رضا میرکریمی توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. بخش جهانی این جشنواره با حضور آثار داخلی و خارجی از سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۵) به شکل جداگانه و مستقل از بخش سینمای ملی برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ساده کردن پیچیدگیها آری، ساده انگاری نه/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- کمی بیرحم کمی جسور/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





