پس از تعطیلی سینماها در چین به دلیل گسترش ویروس کرونا، اکنون با فروکش کردن بیماری، نخستین سینما درهایش را به روی مردم باز کرده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، یک سینما در غرب چین دو ماه بعد از اینکه در راستای تدابیر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسته شده بود، درهای خود را باز کرد، اما در روز اول بینندهای به سینما نیامد.
سینما گلدن پالم ژونگینگ در اورومچی پایتخت منطقه عظیم شینجیانگ، روز دوشنبه برای نخستین بار بعد از تعطیلات کرونایی، درهایش را باز کرد. این سینما که از بیستوششم ژانویه (۶ بهمن) بسته بود، یک شب قبل از بازکردن درهایش در رسانههای اجتماعی خبر این رویداد و اکران فیلم در ۲۲ سانس را منتشر کرد.
این سینما مجموعهای از چهار فیلم درجه دو و چهار فیلم انیمیشن چینی دیگر را به نمایش گذاشت. از امکانات تشویقی هم این بود که والدینی که عضو سینما بودند میتوانستند فرزندانشان را به صورت رایگان برای تماشای فیلمها بیاورند. هزینه تماشای فیلم برای افرادی که عضو نبودند هم معادل ۱۰ رنمینبی (۱.۴۰ دلار) تعیین شده بود.
یکی از عاملان سینما گفت هیچکس در روز اول به ما سر نزد. او اضافه کرد: همه مردم هنوز به تدابیر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسیار پایبند هستند.
تا یکشنبه شب، منطقه شینجیانگ به مدت ۲۷ روز پشت سر هم هیچ مورد تاییدشدهای از ویروس کرونا نداشت. گلدن پالم هم از دولت ملی و هم از دولت محلی اجازه رسمی باز کردن سینما را دریافت کرده بود.
این کارمند سینما گفت «نمیتوانیم تا ابد بسته بمانیم» و اضافه کرد که چند مجموعه چند منظوره دیگر هم در تلاش هستند تا دوباره درهای خود را باز کنند.
اما بدون مردمی که حاضر باشند سینما بروند و پول بدهند، سینمای خالی باید پول بسیار بیشتری هزینه کند و هزینههایش بیشتر از بسته بودن خواهد بود. او گفت: «اگر فیلم جدیدی نباشد هیچ فرقی ندارد که باز باشیم یا نه. در حال حاضر فقط همین چند فیلم را داریم و باید منتظر بمانیم و ببینیم فیلمهای جدیدی اکران میشوند یا خیر».
گلدن پالم سه کارمند دارد که با تلاش بسیار پیش از هر نمایش سالنها را ضدعفونی میکنند. درجه حرارت بدن سینماروها نیز پیش از ورود به سالن سنجیده میشود و آنها باید ماسک به صورت بگذارند. به آنها گفته شده در مرحله خرید بلیت هم با فاصله از هم بایستند. سینما این بار آنلاین بلیت نفروخت چون نمیخواست با ورود ناگهانی تعداد زیادی مشتری روبه رو شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





