پس از تعطیلی سینماها در چین به دلیل گسترش ویروس کرونا، اکنون با فروکش کردن بیماری، نخستین سینما درهایش را به روی مردم باز کرده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، یک سینما در غرب چین دو ماه بعد از اینکه در راستای تدابیر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسته شده بود، درهای خود را باز کرد، اما در روز اول بینندهای به سینما نیامد.
سینما گلدن پالم ژونگینگ در اورومچی پایتخت منطقه عظیم شینجیانگ، روز دوشنبه برای نخستین بار بعد از تعطیلات کرونایی، درهایش را باز کرد. این سینما که از بیستوششم ژانویه (۶ بهمن) بسته بود، یک شب قبل از بازکردن درهایش در رسانههای اجتماعی خبر این رویداد و اکران فیلم در ۲۲ سانس را منتشر کرد.
این سینما مجموعهای از چهار فیلم درجه دو و چهار فیلم انیمیشن چینی دیگر را به نمایش گذاشت. از امکانات تشویقی هم این بود که والدینی که عضو سینما بودند میتوانستند فرزندانشان را به صورت رایگان برای تماشای فیلمها بیاورند. هزینه تماشای فیلم برای افرادی که عضو نبودند هم معادل ۱۰ رنمینبی (۱.۴۰ دلار) تعیین شده بود.
یکی از عاملان سینما گفت هیچکس در روز اول به ما سر نزد. او اضافه کرد: همه مردم هنوز به تدابیر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسیار پایبند هستند.
تا یکشنبه شب، منطقه شینجیانگ به مدت ۲۷ روز پشت سر هم هیچ مورد تاییدشدهای از ویروس کرونا نداشت. گلدن پالم هم از دولت ملی و هم از دولت محلی اجازه رسمی باز کردن سینما را دریافت کرده بود.
این کارمند سینما گفت «نمیتوانیم تا ابد بسته بمانیم» و اضافه کرد که چند مجموعه چند منظوره دیگر هم در تلاش هستند تا دوباره درهای خود را باز کنند.
اما بدون مردمی که حاضر باشند سینما بروند و پول بدهند، سینمای خالی باید پول بسیار بیشتری هزینه کند و هزینههایش بیشتر از بسته بودن خواهد بود. او گفت: «اگر فیلم جدیدی نباشد هیچ فرقی ندارد که باز باشیم یا نه. در حال حاضر فقط همین چند فیلم را داریم و باید منتظر بمانیم و ببینیم فیلمهای جدیدی اکران میشوند یا خیر».
گلدن پالم سه کارمند دارد که با تلاش بسیار پیش از هر نمایش سالنها را ضدعفونی میکنند. درجه حرارت بدن سینماروها نیز پیش از ورود به سالن سنجیده میشود و آنها باید ماسک به صورت بگذارند. به آنها گفته شده در مرحله خرید بلیت هم با فاصله از هم بایستند. سینما این بار آنلاین بلیت نفروخت چون نمیخواست با ورود ناگهانی تعداد زیادی مشتری روبه رو شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





