
امیر مهدی ژوله به بهانه اکران فیلم سامورایی در برلین گفت وگویی با همشهری کرده و در بخشهایی از آن حرفهای جالبی زده است.
به گزارش سینماسینما، بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است:
*مثلا الان فیلمهایی مثل «اجارهنشینها» یا«ای ایران» مجوز ساخت نمیگیرند؛ همانطور که «شبهای برره» اجازه پخش از تلویزیون نمیگیرد.
*آقای نادری مگر با فضای سینمای ایران آشناست؟ او یک فیلم به نام «بدرود بغداد» ساخت و ۸سال خانهنشین شد.
* احتمالا همین دوری چندین ساله از سینما باعث شد مهدی نادری دست به عصا راه برود و فیلم بیدردسری مثل سامورایی در برلین را بسازد.
نمیدانم اما نادری خیلی دنبال شوخیهای رکیک نبود. حتی دستمایههایی مثل دختر ایرانی و دختر آلمانی در فیلم داشتیم و میتوانست با این شخصیتها بازی کند اما این کار جزو علائق خودش نبود.
*فکر میکنم یکی از مدیران صدا و سیما بود که میگفت کمدی برای مسئولان حکم توالت را دارد. همه میگویند لازم و ضروری است و مردم را آرام میکند و میتواند سوپاپ باشد اما کسی حاضر نیست با کمدی عکس یادگاری بگیرد.
شاید دلیلش این باشد که سینمای کمدی در سالهای اخیر رو به ابتذال رفته و مسئولان هم میخواهند خودشان را از آنچه سینمای مبتذل خوانده میشود مبرا کنند.
*آنها همیشه سعی کردهاند خودشان را مبرا کنند. همانطور که از شبهای برره و مرد هزار چهره خودشان را مبرا کردند. اینگونه نیست که کارهای پیمان قاسمخانی با آن ساختار درست و حسابی دیده شود.
*کمدیسازها و بازیگران کمدی هیچ زمانی جدی گرفته نشدهاند. یک سال برای اینکه به نوید محمدزاده جایزه ندهند آن را به رضا عطاران دادند، وگرنه تلاشی که عطاران در سینمای کمدی کرده، دیده نشده است. هیچ وقت فیلمهایی مثل «اجارهنشینها»، «دایره زنگی»، «ایایران»، «مارمولک» و «ورود آقایان ممنوع» دیده و جدی گرفته نشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدویان: «شیشلیک» همان کمدی مطلوب من است
- مهدی نادری دندان گرگ را می سازد
- «ملاقات با جادوگر» آماده نمایش شد
- توقف اکران فیلمهای کمدی با آغاز ماه محرم
- گفتوگو با نادر مشایخی از تحصیل در وین تا سامورایی در برلین:پدرم گفت یا سینما یا موسیقی
- در گفت وگو با سینماسینما عنوان شد :اظهار نگرانی سرتیپی درباره وضعیت سینماها در شش ماه دوم سال ۹۸
- واکنش امیرمهدی ژوله به انتقادات به سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا/ مردم چه انتقادی به جوان دارند؟
- «تگزاس ۲» و «سامورایی در برلین» گیشه را تسخیر کردند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- «سینماسینماست»/ نقدی بر فیلم «سامورایی در برلین»؛ ویرانهای به نام فیلم
- صدرنشینی «تگزاس ۲» و «سامورایی در برلین» در گیشه/ مروری بر فروش هفتگی سینمای ایران
- واکنش تند فرخ نژاد به شرط تلویزیون برای حذف تصاویر امیر مهدی ژوله از تیزرهای سامورایی دربرلین
- مهدی نادری: سینمای اجتماعی به کاسبی افتاده است/ ادای مسئولیت با ساخت کمدی
- مهدی نادری: سینمای اجتماعی به کاسبی افتاده است/ ادای مسئولیت با ساخت کمدی
- مهدی نادری در تدارک ساخت فیلمی دربارهی “جاهطلبی”
- مهدی نادری: «سامورایی در برلین» به جشنوارهی فیلم فجر نرسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





