اصغر یوسفی نژاد از اکران فیلم ” ائو” و فیلمنامه جدید خود گفت.
به گزارش سینماسینما، اصغر یوسفی نژاد کارگردان فیلم سینمایی “خانه ” در خصوص اکران این فیلم در سینماهای کشور که قرار است از روز یکشنبه ۲۳ مهرماه به روی پرده سینماها برود، گفت: برنامه اکران فیلم ما در گروه هنر و تجربه همانند سایر آثاری است که در این گروه روی پرده رفتهاند. جلسات نقد و بررسی خواهیم داشت و در شهرهای مختلف حضور به هم میرسانیم.
وی ادامه داد: تا جایی که بتوانم و در توانم باشد، مایلم در برنامهها حاضر باشم، چراکه بخش اساسی فیلمسازی مواجه با تماشاگر و آشنا شدن با نظرات اوست. این اصلیترین بخش ماجرای فیلمسازی است و من هم تلاش میکنم این لحظات را از دست ندهم، اما همزمان با اکران داخلی ما چند برنامه هم در خارج از کشور داریم که اصلیترین آن ۲ آبان ماه در توکیو رقم میخورد و بعدازآن در آبان و آذر هم برنامههایی در سطح بینالمللی داریم که بهموقع اطلاعرسانی خواهند شد.
کارگردان فیلم “ائو” در ادامه بیان کرد: در کنار این بخش از ماجرا اولین نسخه یا پیشنویس فیلمنامه بعدی را هم آماده کردم. فیلمنامه در مرحلهای است که مستعد بازنویسیهای بسیار است و تاکنون تنها چارچوب کلی کار و بخش عمدهای از دیالوگهای آن نوشته شده است. بعد از اکران فیلم “ائو ” پس از مشورت با دوستان نزدیکم نگارش کامل فیلمنامه را شروع خواهم کرد.
یوسفی نژاد در خصوص تفاوت فیلم جدید با “ائو” اظهار کرد: تغییرات عمده خواهد بود و آنچه الآن بیان شود طرح خامی است که به آنچه تماشاگر میبیند هیچ ربطی ندارد، بنابراین فعلاً از گفتن خلاصه موضوع آن خودداری میکنم. تنها میتوانم بگویم که فیلم جدیدم به لحاظ شرایط تولیدی و ابعاد پروژه، انتخاب بازیگران، زبان و لوکیشن نزدیک به “ائو ” است، اما به لحاظ موضوع و داستان کاملاً مجزا از آن فیلم است.
این منتقد سینما درباره عنوان فیلم جدید نیز گفت: عنوان فیلم جدیدم “عروس خوانده ” یا به زبان آذری ” اوگئی گلین” نام دارد.
وی در خاتمه عنوان کرد: ما در ایام جشنواره فیلم فجر مهمان هموطنان فارس زبان بودیم و الآن هم مهمان آنها هستیم. تا اینجا که شرمندهمان کردند و امیدواریم که در سالنها نیز رسم مهماننوازی را ادامه دهند و ما را تنها نگذارند.
“ائو” روایت مردی است که از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شدهاند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته میشود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیدا مخالف است. رامین ریاضی، محدثه حیرت، غلامرضا باقری، صدیقه دریانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
این فیلم در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر موفق به دریافت جایزه نتپک، سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه و سیمرغ زرین بهترین فیلم شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جزئیاتی از «عروسک»، فیلم جدید اصغر یوسفینژاد
- اصغر یوسفینژاد از «ائو» میگوید/ «ائو»، تصویری ملموس از جامعه
- نگاهی به فیلم «ائو» / انسانیت نیمهجان در دایره جنایت و فریب
- کارگردان «ائو» به سراغ «عروس خوانده» میرود
- نمایش «ائو» در بخش مسابقه جشنواره ترانسیلوانیا
- فیلم ائو (خانه) در راه جشنوارههای بین المللی؛ حضور در آمریکا و چین
- هنر و تجربه فرصتی برای هنرمندان شهرستانی/ هنر بومیسازی و تجربههای تازه
- گفتوگو با اصغر یوسفینژاد، کارگردان «ائو»/ تاثیر گرفتن آدمها از محیط
- نگاهی به فیلم ائو / این خانه، خانه نیست
- یادداشت مهرزاد دانش درباره فیلم ائو (خانه) / بازی
- یادداشت احمد طالبینژاد درباره «ائو» / کسی به فکر باغچه نیست
- پدیده جشنواره فجر ، به سانس فوق العاده رسید
- تیزر جدید فیلم سینمایی «ائو» (خانه) ساخته اصغر یوسفینژاد/ ویدیو
- نمایندگان ایران به جایزه آسیاپاسفیک معرفی شدند/ از «رگ خواب» تا «ویلاییها»
- نگاهی به فیلم اِو (خانه)/ بالماسکه مرگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





