کاوه صباغ زاده نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در اعتراض به نحوه اکران فیلمش گفت: فیلم فروش قابل قبولی داشته و مخاطب خودش را پیدا کرده است. از انجایی که بودجه زیادی برای تبلیغات محیطی نداشتیم فقط به صورت مجازی روی تبلیغات فیلم کار کردیم.
به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیاایتالیا» گفت: در طول یک هفته اخیر ۹۰درصد سینماهای ما را گرفتند و سایت سینما تیکت که بزرگترین مرجع فروش بلیط است به بهانه اکران شدن فیلم های دیگر، تبلیغ فیلم ما را از سایتش حذف کرد!
وی افزود: از تبلیغات منفی صدا و سیما هم کاملا مشخص بود که گزارشگر سراغ افرادی رفته که فیلم را دوست نداشتند و سراغ کسانی که فیلم را دوست داشتند، نرفته که این موضوع در برنامه های صدا و سیما طبیعی است.
صباغ زاده گفت: غیر از اینها، دو هفته ای است که برای گذاشتن سانس فوق العاده به مشکل بر خوردهایم و سینمادارها زیاد بودن تعداد فیلم های اکران شده را بهانه میکنند.
وی ادامه داد: بعضی از سینماها از وقتی فیلم اکران شد بنر تبلیغاتی فیلم را در معرض عموم نگذاشتند و هر بار با بهانه ای از این کار شانه خالی کردند و من فکر میکنم به تعداد سینماهایی که اکران داریم باید مراقب بگذاریم که کارهایشان را به درستی انجام دهند.
وی در پایان افزود: سینماهای ما تمام سانس هایش پر شده اما برای ما سانس فوق العاده نمیگذارند، ما هم بودجهای برای این موضوع کنار نگذاشتیم که بخواهیم به سینماها باج بدهیم. در صورتی که برخی به پرسنل برخی از سینماها گوشی موبایل و سکه و از این قبیل هدایا میدهند تا هوای فیلمشان را بیشتر داشته باشند! اگر هم چنین پولی داشتیم قطعا آن را خرج فیلم میکردیم نه باج دادن به سینماها!
این کارگردان جوان تصریح کرد: پخش کننده ها به ما راست نگفتند و گفتند که این فصل برای اکران فیلم شما مناسب است و فکر نکردند که این فصل پر از تعطیلات است و به فروش فیلم آسیب میزند.
منبع: نقد سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- «ناصدا» به تهیهکنندگی سارا بهرامی روی صحنه میرود
- اکران «روایت ناتمام سیما» از چهارشنبه/ رونمایی از پوستر
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- آغاز اکران «جوجه تیغی» از چهارشنبه/ فیلم پربازیگر مستانه مهاجر در راه سینماها
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- این زن حرف میزند/ نگاهی به «علفزار»
- هزار داستان/ نگاهی به فیلم «علفزار»
- اکران «علفزار» از اوایل هفته آینده آغاز میشود
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- از ۷ فروردین با بلیت ۱۰۰هزارتومانی؛ نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه میرود
- بدون منطق روایی/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلاژی از موفقیت فیلمهای پیشین/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- «علفزار» و ساختار قصه در قصهاش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





