اسماعیل موحدی معتقد است: بخش “مرور بر تئاتر” در یک سال گذشته باید در جشنوارهی فجر وجود داشته باشد، عدهای از بچههای تئاتر هستند که دوست ندارند از طریق جشنوارههای استانی و یا منطقهای در جشنواره شرکت کنند با وجود این که کار آنها بد نیست. اگر این بخش مروری از جشنواره حذف شود، خیلی از تئاتریها مجالی برای نشان دادن توانایی و کار خود ندارند و نمیتوانند این فرصت را پیدا کنند.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان اصفهانی که با تئاتر «دام» در بخش تئاتر «ایران دو» جشنواره فجر امسال حضور دارد ، ادامه داد: در عین حال اشکالی هم ندارد که بخش تولیدی در کنار بخش مروری وجود داشته باشد، اما حذف بخش مروری کار اشتباهی است و با این کار یک بخشی از توانایی تئاتر ایران را نخواهیم دید.
موحدی درباره جشنواره امسال گفت: پیش تولید جشنواره تئاتر فجر امسال با عملکرد و برنامه ریزی بسیار خوبی انجام شد و به نظرم جشنواره امسال توانسته از ظرفیت حداکثری آثار با کیفیت تئاتر ایران در بخشهای مختلف استفاده کند، بنابراین با ویترین جذاب و خوش رنگ و لعابی از تئاتر کشورمان روبرو بوده ایم.
او ادامه داد: تمام عوامل فنی و تکنسینها و مسؤولان سالن همکاری بسیار خوبی با ما داشتن و همه ی تلاشها برای رسیدن به یک اجرای با کیفیت بود که محقق شد.
نمایش ۹۰ دقیقهای «دام» روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه در دو نوبت در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت، موحدی درباره این اجرا گفت: در مجموع دو اجرا تقریباً هفتصد تماشاگر به تماشای «دام» نشستند و خدا را شکر بازخورد تماشاگران مثبت بود. در رأس همه، حضور مترجم اثر دکتر محمدرضا خاکی بود که تعریفهای ایشان از کار، خستگی را از تن همه دوستان درآورد.
او با بیان اینکه گروه نمایش تقریباً سه روز در تهران بودند، افزود: در طول مدتی که از جشنواره گذشته، تنها توانستم «خانهی برنارد آلبا» از دکتر رفیعی را ببینم.
اسماعیل موحدی با بیان اینکه ” با توجه به برآیندی که از نمایشهای انتخاب شده دارم، به درخشیدن نمایشهای شهرستانی در جشنواره امسال خیلی امیدوارم” افزود: همچنین شاید برای اولین بار باشد که از شهر من _اصفهان_ بعد از مدتها چهار نمایش در بخش “ایران دو” سه تا به صورت مستقیم و یکی به صورت منطقهای، انتخاب شده است. این نشانه خیلی خوبی است و امیدوارم که باز هم به تئاتر شهرستان همین گونه بها داده شود تا آنها نیز کنار افرادی که در تهران کار میکنند، کار خودشان را نشان دهند.
او تصریح کرد: البته معتقدم که تئاترهای تهران هم ریشه در شهرستان دارند و همچنان آنها هستند که تئاتر را تغذیه میکنند. امیدوارم کارهای آنها نیز به خوبی دیده شود و اتفاقات خوبی برایشان بیفتد.
اسماعیل موحدی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: من ۲۰ سال است که تئاتر کار میکنم و در این مدت ۲۰ سال اساساً به جشنوارهها اعتقاد نداشتم اما بعد از صحبتهایی که با اساتید خود داشتم آنها مرا مجاب کردند که جشنواره فجر، ویترین تئاتر ایران است و اگر خوب باشی میتوانی در آن جایگاهی داشته باشی. بر همین اساس برای اولین بار است که یکی از کارهای خود را به جشنواره معرفی کردم و خوشبختانه کارم پذیرفته شد.
این کارگردان در پایان درباره وضعیت اجرای تئاتر «دام» در اصفهان گفت: در اصفهان نیز از این نمایش استقبال خوبی شد. با وجود اینکه سالن نمایش ما در مکان مناسبی نبوده و با بالاترین قیمت بلیط که در اصفهان ۳۰ هزار تومان است، نمایش اجرا شد، تماشاگران به این سالن آمده و بلیط تهیه کردند. این استقبال با این شرایط، نشان دهنده توفیق «دام» در اصفهان بوده است.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به سریال «ستایش»؛ لطفا به شعور مخاطب رحم کنید!
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
آخرین ها
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- ایدههای تازه برای فیلمسازی با بودجههای کم
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب
- استیج ۱۴ میزبان آثار تانیا پاکزاد میشود
- با پیشتازی نمایش موزیکال «ویولنزن روی بام»؛ نامزدهای جوایز تئاتر اولیویه معرفی شدند
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»
- بازگشت پیمان خازنی با «مرگ شیرین»
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- پیامهایی برای موفقیت انیمیشن ایرانی در اسکار
- آتش زنده کامکارها در شب زمستانی تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- کنسرت ارکسترال کامکارها / گزارش تصویری
- فرش قرمز اسکار نود و هفتم / گزارش تصویری
- به بهانه گزارش دربی توسط جواد خیابانی/ بودن یا نبودن، مسئله این است
- مراسم نود و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار / گزارش تصویری
- لحظه اعلام نام انیمیشن ایرانی در اسکار ۲۰۲۵
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- برندگان اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی جایزه اسکار گرفت
- حقایقی درباره فیلم درباره الی
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم