سینماسینما،علی پاکزاد – ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» معتقد است که فیلم «تابستان داغ» یک درام اجتماعی دارد.او اعتقاد دارد این فیلم از لحاظ فیلمنامه و حرکت دوربین در فیلم منحصر به فرد است.
به گزارش سینماسینما، ابراهیم ایرج زاد اولین فیلم سینمای خود را با نام «تابستان داغ» با بازی علی ،مصفا صابر ابر، مینا ساداتی و پریناز ایزدیار کارگردانی کرد. براساس اعلام آرای داروان جشنواره، تا این زمان فیلم «تابستان داغ» بیشترین شانس کسب سیمرغ را در بخشهای مختلف دارد.
ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» درباره کاندید شدن این فیلم در بخشهای مختلف گفت: «قصد داشتم فیلم اولی که می سازم از هر نظر کامل باشد. معتقد بودم می توان با کمک و داشتن ایده مناسب این فیلم را به خوبی به نمایش گذاشت. خوشبختانه همکاری خوبی با بهترین های سینما داشتم. همین موضوع باعث شد تا مسیر خوبی را تا اینجا کار دنبال کرده باشیم. نظر هیات انتخاب و داوری این بود که ما عملکرد مناسبی داشته ایم. عقیده دارم عملکرد مناسبی از خود نشان داده ایم.»
او ادامه داد:«صبر می کنم تا ببینم چه اتفاقی رخ می دهد. روز اختتامیه بسیار برای من و دوستان دیگر دارای اهمیت است.اما تا این زمان نیز اتفاقات خوبی برای فیلم «تابستان داغ» رقم خورده که اهمیت زیادی دارد.»
ایرج زاد درباره ساخت فیلم جدید گفت: «اکنون کار خاصی را در دست ندارم. تمام دغدغه من بازخوردی است که از مخاطبانم دریافت می کنم. باید ببینم که مردم و مخاطبان عام درباره این فیلم چه نظری دارند. بسیاری فیلم «تابستان داغ» را شبیه به فیلمهایی مانند «درباره الی» یا فیلم های دیگر اجتماعی ایران می دانند.البته من چنین نظریه ای را رد نمی کنم.اما عقیده دارم که ژآنر غالب در سینمای ایران درام اجتماعی است.اما فیلم «تابستان داغ» از لحاظ فیلمنامه و فضاسازی و وضعیت دوربین کاملا متفاوت است از فیلمهایی که نام بردیم. دوربین در این فیلم شرایط متفاوتی دارد. کاملا برخورد دوربین در این فیلم دراماتیک است و بار روانی قابل توجهی را با خود دارد.»
کارگردان «تابستان داغ» درباره کسب سیمرغ گفت: «امیدوارم هر فردی که لایق کسب سیمرغ است ؛ این افتخار را کسب کند. فرقی نمی کند قطعا بهترین ها دیده می شوند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید مینا ساداتی از پوستر فیلم تابستان داغ
- پنج جایزه جشنواره داکا برای سینمای ایران
- پریناز ایزدیار: به خاطر فیلم «تابستان داغ» حرفهای الکی زیادی شنیدیم
- ابراهیم ایرج زاد در گفت و گو با سینماسینما/ «تابستان داغ» دنبالهروی سینمای هیچ فیلمسازی غیر از خودم نیست
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- اکران «تابستان داغ» با حضور هنرمندان/ از پریناز ایزدیار تا ایرج طهماسب + تصاویر
- «سارا و آیدا»، «ملی و راههای نرفتهاش» و «تابستان داغ»/ فیلمهای جدید در انتظار اکران
- ۵ فیلم از کارگردانان ایرانی در بازار جشنواره کن
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد