سینماسینما،علی پاکزاد – ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» معتقد است که فیلم «تابستان داغ» یک درام اجتماعی دارد.او اعتقاد دارد این فیلم از لحاظ فیلمنامه و حرکت دوربین در فیلم منحصر به فرد است.
به گزارش سینماسینما، ابراهیم ایرج زاد اولین فیلم سینمای خود را با نام «تابستان داغ» با بازی علی ،مصفا صابر ابر، مینا ساداتی و پریناز ایزدیار کارگردانی کرد. براساس اعلام آرای داروان جشنواره، تا این زمان فیلم «تابستان داغ» بیشترین شانس کسب سیمرغ را در بخشهای مختلف دارد.
ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» درباره کاندید شدن این فیلم در بخشهای مختلف گفت: «قصد داشتم فیلم اولی که می سازم از هر نظر کامل باشد. معتقد بودم می توان با کمک و داشتن ایده مناسب این فیلم را به خوبی به نمایش گذاشت. خوشبختانه همکاری خوبی با بهترین های سینما داشتم. همین موضوع باعث شد تا مسیر خوبی را تا اینجا کار دنبال کرده باشیم. نظر هیات انتخاب و داوری این بود که ما عملکرد مناسبی داشته ایم. عقیده دارم عملکرد مناسبی از خود نشان داده ایم.»
او ادامه داد:«صبر می کنم تا ببینم چه اتفاقی رخ می دهد. روز اختتامیه بسیار برای من و دوستان دیگر دارای اهمیت است.اما تا این زمان نیز اتفاقات خوبی برای فیلم «تابستان داغ» رقم خورده که اهمیت زیادی دارد.»
ایرج زاد درباره ساخت فیلم جدید گفت: «اکنون کار خاصی را در دست ندارم. تمام دغدغه من بازخوردی است که از مخاطبانم دریافت می کنم. باید ببینم که مردم و مخاطبان عام درباره این فیلم چه نظری دارند. بسیاری فیلم «تابستان داغ» را شبیه به فیلمهایی مانند «درباره الی» یا فیلم های دیگر اجتماعی ایران می دانند.البته من چنین نظریه ای را رد نمی کنم.اما عقیده دارم که ژآنر غالب در سینمای ایران درام اجتماعی است.اما فیلم «تابستان داغ» از لحاظ فیلمنامه و فضاسازی و وضعیت دوربین کاملا متفاوت است از فیلمهایی که نام بردیم. دوربین در این فیلم شرایط متفاوتی دارد. کاملا برخورد دوربین در این فیلم دراماتیک است و بار روانی قابل توجهی را با خود دارد.»
کارگردان «تابستان داغ» درباره کسب سیمرغ گفت: «امیدوارم هر فردی که لایق کسب سیمرغ است ؛ این افتخار را کسب کند. فرقی نمی کند قطعا بهترین ها دیده می شوند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید مینا ساداتی از پوستر فیلم تابستان داغ
- پنج جایزه جشنواره داکا برای سینمای ایران
- پریناز ایزدیار: به خاطر فیلم «تابستان داغ» حرفهای الکی زیادی شنیدیم
- ابراهیم ایرج زاد در گفت و گو با سینماسینما/ «تابستان داغ» دنبالهروی سینمای هیچ فیلمسازی غیر از خودم نیست
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- اکران «تابستان داغ» با حضور هنرمندان/ از پریناز ایزدیار تا ایرج طهماسب + تصاویر
- «سارا و آیدا»، «ملی و راههای نرفتهاش» و «تابستان داغ»/ فیلمهای جدید در انتظار اکران
- ۵ فیلم از کارگردانان ایرانی در بازار جشنواره کن
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





