یک فیلمساز و کارگردان چینی با اشاره به سبک خاص کارگردانان ایرانی در عرصه سینما تاکید کرد سینمای ایران در حال نفوذ در جهان است و به یک سبک خاص تبدیل شده است.
به گزارش سینماسینما ،وانگ فان (Wang Fan) روز شنبه در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم شانگهای خاطر نشان کرد که تبحر فیلمسازان ایرانی و استفاده آنها از سوژههای بسیار بکر، همواره زبانزد و آموزنده بوده است شاید کمتر بتوان در سراسر جهان فیلمسازانی پیدا کرد که بتوانند تا این اندازه از موضوعات مختلف برای ساخت آثار برتر در دنیا استفاده کنند.
او گفت که فارغ از قدرتهای سینمایی دنیا از جمله هالیوود، نباید فراموش کرد که کارگردانان ایرانی در سراسر دنیا شهره هستند و میتوانند فیلمهایی بسازند که در سراسر جهان قدرت بالای رقابتی داشته باشند.
این فیلمساز چینی تصریح کرد که اینکه ایرانیها توانستهاند به این اندازه در هنر فیلمسازی پیشرفت کنند و کمتر قدرتی میتواند با آنها در این عرصه رقابت کند و در منطقه خود نیز بهترین هستند، میتواند برای همه تجربهای آموزنده باشد.
وانگ تاکید کرد که کشورها میتوانند از ایرانیها بیاموزند فیلمهای ایرانی وجهه جهانی دارد فیلمسازان ایرانی میتوانند از هر موضوعی هنر بیافرینند آنها با سوژههایی بسیار ساده توانستهاند بهترین فیلمها را بسازند.
عضو ستاد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شانگهای، ارتباط و تعامل میان سینمای چین و ایران را مهم توصیف کرد و گفت از طریق آثار سینمایی میتوان فرهنگ و هنر را منتقل کرد چین مایل است با همه کشورهای دنیا از جمله ایران تعاملاتی گسترده در عرصه سینما و فیلمسازی داشته باشد.
این فیلمساز چینی، ویژگیهای فیلم و سینمای ایران و فرهنگ فیلمسازی را خاص دانست و گفت که ایرانیها سبک و سیاق مختص خود را دارند سبکی که برای دنیا با ارزش است.
وانگ اظهار کرد فیلمهای ایرانی به تماشاگران احساس ویژه ای میدهند آنها را به خود جذب میکند آسودگی ویژه ای با دیدن فیلمهای ایرانی پیدا میکنید فیلمها بسیار طبیعی ساخته میشود و در نقاط مختلف دنیا کمتر این تجربه را شاهد بودهام.
وی آثار ایرانی را برای کشورهای دنیا جالب توجه دانست و افزود که فیلمسازان کشورهای دیگر از جمله چین میخواهند با سینمای ایران در ارتباط باشند و از آن بیاموزند سینمای چین مایل به گسترش روابط و همکاری با ایران است کشوری که فیلمهای سطح جهانی میسازد و در این عرصه متبحر است.
بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای از ۲۵ خرداد آغاز شده است تا ۳ تیر در این شهر بندری ادامه دارد ۱۰ فیلم ایرانی در بخشهای رقابتی و غیر رقابتی این جشنواره حضور دارند.
جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در مقایسه با سایر جشنوارههایی مانند کن و برلین که به تأیید اتحادیهها و انجمنهای بزرگ سینمایی جهان رسیدهاند، از سابقه بسیار کمتری برخوردار است اما این جشنواره بعد از تأسیس به عنوان یکی از جشنوارههای رقابتی فیلم بلند مورد تأیید قرار گرفته است.
جشنواره فیلم شانگهای که در سال ۱۹۹۳ پایهریزی شد، معتبرترین جشنواره بین المللی فیلم چین محسوب میشود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- «بی سر» در جشنواره فیلم شانگهای به نمایش در میآید + لوگوتایپ
- فیلم جدید کاهانی در بخش مسابقه جشنواره شانگهای
- حسن معجونی بازیگر «گورکن» مطرح کرد/ اهمیت کارگردانی که زبان شخصی خود را در فیلم پیدا میکند
- راهیابی «من اینجا هستم» به جشنواره فیلم شانگهای
- اختصاصی سینماسینما/ گزارش برگزاری بیستودومین جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای/ چین؛ رو به جاده جدید ابریشم، پشت به آمریکا
- رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل فارابی طی پیامهایی موفقیت “قصر شیرین” در جشنواره شانگهای را تبریک گفتند
- کامیار محسنین در هیات داوران رسانهای جشنواره فیلم شانگهای
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟