
یک فیلمساز و کارگردان چینی با اشاره به سبک خاص کارگردانان ایرانی در عرصه سینما تاکید کرد سینمای ایران در حال نفوذ در جهان است و به یک سبک خاص تبدیل شده است.
به گزارش سینماسینما ،وانگ فان (Wang Fan) روز شنبه در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم شانگهای خاطر نشان کرد که تبحر فیلمسازان ایرانی و استفاده آنها از سوژههای بسیار بکر، همواره زبانزد و آموزنده بوده است شاید کمتر بتوان در سراسر جهان فیلمسازانی پیدا کرد که بتوانند تا این اندازه از موضوعات مختلف برای ساخت آثار برتر در دنیا استفاده کنند.
او گفت که فارغ از قدرتهای سینمایی دنیا از جمله هالیوود، نباید فراموش کرد که کارگردانان ایرانی در سراسر دنیا شهره هستند و میتوانند فیلمهایی بسازند که در سراسر جهان قدرت بالای رقابتی داشته باشند.
این فیلمساز چینی تصریح کرد که اینکه ایرانیها توانستهاند به این اندازه در هنر فیلمسازی پیشرفت کنند و کمتر قدرتی میتواند با آنها در این عرصه رقابت کند و در منطقه خود نیز بهترین هستند، میتواند برای همه تجربهای آموزنده باشد.
وانگ تاکید کرد که کشورها میتوانند از ایرانیها بیاموزند فیلمهای ایرانی وجهه جهانی دارد فیلمسازان ایرانی میتوانند از هر موضوعی هنر بیافرینند آنها با سوژههایی بسیار ساده توانستهاند بهترین فیلمها را بسازند.
عضو ستاد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شانگهای، ارتباط و تعامل میان سینمای چین و ایران را مهم توصیف کرد و گفت از طریق آثار سینمایی میتوان فرهنگ و هنر را منتقل کرد چین مایل است با همه کشورهای دنیا از جمله ایران تعاملاتی گسترده در عرصه سینما و فیلمسازی داشته باشد.
این فیلمساز چینی، ویژگیهای فیلم و سینمای ایران و فرهنگ فیلمسازی را خاص دانست و گفت که ایرانیها سبک و سیاق مختص خود را دارند سبکی که برای دنیا با ارزش است.
وانگ اظهار کرد فیلمهای ایرانی به تماشاگران احساس ویژه ای میدهند آنها را به خود جذب میکند آسودگی ویژه ای با دیدن فیلمهای ایرانی پیدا میکنید فیلمها بسیار طبیعی ساخته میشود و در نقاط مختلف دنیا کمتر این تجربه را شاهد بودهام.
وی آثار ایرانی را برای کشورهای دنیا جالب توجه دانست و افزود که فیلمسازان کشورهای دیگر از جمله چین میخواهند با سینمای ایران در ارتباط باشند و از آن بیاموزند سینمای چین مایل به گسترش روابط و همکاری با ایران است کشوری که فیلمهای سطح جهانی میسازد و در این عرصه متبحر است.
بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای از ۲۵ خرداد آغاز شده است تا ۳ تیر در این شهر بندری ادامه دارد ۱۰ فیلم ایرانی در بخشهای رقابتی و غیر رقابتی این جشنواره حضور دارند.
جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در مقایسه با سایر جشنوارههایی مانند کن و برلین که به تأیید اتحادیهها و انجمنهای بزرگ سینمایی جهان رسیدهاند، از سابقه بسیار کمتری برخوردار است اما این جشنواره بعد از تأسیس به عنوان یکی از جشنوارههای رقابتی فیلم بلند مورد تأیید قرار گرفته است.
جشنواره فیلم شانگهای که در سال ۱۹۹۳ پایهریزی شد، معتبرترین جشنواره بین المللی فیلم چین محسوب میشود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- «بی سر» در جشنواره فیلم شانگهای به نمایش در میآید + لوگوتایپ
- فیلم جدید کاهانی در بخش مسابقه جشنواره شانگهای
- حسن معجونی بازیگر «گورکن» مطرح کرد/ اهمیت کارگردانی که زبان شخصی خود را در فیلم پیدا میکند
- راهیابی «من اینجا هستم» به جشنواره فیلم شانگهای
- اختصاصی سینماسینما/ گزارش برگزاری بیستودومین جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای/ چین؛ رو به جاده جدید ابریشم، پشت به آمریکا
- رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل فارابی طی پیامهایی موفقیت “قصر شیرین” در جشنواره شانگهای را تبریک گفتند
- کامیار محسنین در هیات داوران رسانهای جشنواره فیلم شانگهای
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





