شرکت تئاتر «رویال شکسپیر» تمام اجراهای برنامهریزی شده خود را برای سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو و یا به زمان دیگری موکول کرد.
به گزارش سینماسینما، شرکت انگلیسی رویال شکسپیر (Royal Shakespeare Company) اعلام کرد که با ادامه مقررات قرنطینه در انگلستان و در راستای توصیههای دولت لندن مبنی بر لزوم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، تغییراتی را در برنامه اجراهای خود در سال جاری میلادی اعمال کرده است. بدین ترتیب، تمام اجراهای باقی مانده از نمایشنامههای حکایت زمستان (The Winter’s Tale) و کمدی اشتباهات (The Comedy of Errors) که برای فصل تابستان برنامهریزی شده بود، به زمان دیگری موکول شدند.
از اجراهایی که قرار بود پاییز و زمستان ۲۰۲۰ روی صحنه بروند نیز بخش اول و دوم جنگ رُزها (The Wars of The Roses) به پاییز ۲۰۲۱، موزیکال جدید فیل شعبدهباز (The Magician’s Elephant) به زمستان ۲۰۲۱ و تور شب دوازدهم به زمانی در سال آینده میلادی موکول شد.
شرکت رویال شکسپیر که بیشتر به اجرای نمایشنامههای شکسپیر و دیگر نمایشنامهنویسان عصر الیزابت و جاکوب شناخته میشود، از زمان اعمال مقررات قرنطینه تاکنون، ۹۰ درصد از کارکنان خود را به مرخصی اجباری فرستاده است اما با وجود تعطیلیها همچنان در فضای آنلاین اجراها، رویدادها و فعالیتهای آموزشی خود را به علاقهمندان ارائه میدهد.
این روزها صنعت تئاتر نیز از پیامدهای منفی شیوع کرونا در امان نمانده است. تماشاخانهها در سراسر جهان به روی تماشاگران و علاقمندان به صحنه بسته شده و اجراها به تعویق افتادهاند. اداره کل هنرهای نمایشی ایران نیز در هفته جاری سومین گزارش خود را در رابطه با رصد و پیگیری شرایط و مشکلات گروههای نمایشی و تماشاخانههای خصوصی در وضعیت همهگیری بیماری کرونا منتشر کرد که نشان داد کار ۴۶۶ تئاتر استانی در ایام کرونا به تعطیلی کشیده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





