کمال تبریزی در بخش هایی از مصاحبه خود با برنامه ۳۵حرف های جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم «مارمولک» با اشاره به حاشیههایی که آن دوره بعد از اکران این فیلم پیش آمد یادآور شد: آن دوره ما را مهدورالدم نامیدند و خونمان را حلال دانستند. تهیه کننده کار بسیار تحت فشار بود. اما اخیرا مارمولک را به عنوان بهترین فیلم تقدیر کردهاند یعنی نباید با قاطعیت بگوییم یک فیلم به درد نمیخورد. ضمن اینکه فراموش نکنیم سینما باید نسبت به مردم پیشروتر باشد.
گزیده ای از گفت و گوی کمال تبریزی با فریدون جیرانی:
مسعود فراستی تعادل روحی ندارد و دارد هذیان می گوید.
حتی اگر حکم شلاق خوردن ایشان را می دادند من راضی به این اتفاق نبودم.
برخی کلمات در برنامه هفت را بچه ها نباید بشنوند.
ده سال قبل من و اقای فراستی و آقای سعید عقیقی با هم فیلمنامه می نوشتیم و اصلا چنین آدمی نبود و چنینی شخصیتی نبود و این آدم به لحاظ کارکتر در موقعیتی قرار گرفت که این اتفاق برایش افتاد.
برخی آدم ها دچار خود کم بینی هستند و نیاز به این دارند به آنها توجه بشود.
فراستی بعد از مرحله ای احساس کرد به او توجه نمی شود و سعی کرد با کلمات و لغاتی تحت عنوان نقد فیلم جنجالی به وجود بیاورد و به تیترها را ه پیدا کند.
برنامه هفت دارد تبدیل به برنامه ای می شود که با صدای کرکننده اش توجه جلب کند و اگر این اتفاق نیفتد لغات و جملاتی در مورد افراد شاخص به کار می برند که این اتفاق بیفتد.
من مطمئنم اگر آقای فراستی به یک روانپزشک مراجعه کنند حتما اصلاح می شود و تبدیل به آدمی می شود که می تواند درست صحبت کند.
فراستی آدم با سوادی است اما گاهی من را یاد شعبان بی مخ می اندازد. کارکتر شعبان جعفری لمپنیسم خاصی در گفتار و رفتار داشت و آدم ها را می ترساند تا نتوانند مسیری که می خواهند ادامه بدهند و آقای فراستی تصمیم گرفته در شکل و تراز شخصیت، شعبان بی مخ و یک لولوی سر خرمن باشد تا جریانی که در سینما به وجود آمده را تحت تاثیر قرار بدهد.
گاهی می بینم آقای فراستی یک فیلم بد را تعریف می کند و یک فیلم خوب را تخریب می کند و معلوم است دنبال ریل گذاریی از جنس ریل های آقای شمقدری است و معلوم است دنبال ترساندن آدم هاست و باید بداند که می نمی ترسم و به دیگران هم توصیه می کنم که از او نترسند.
صحبت های آقای فراستی تبدیل شده به یک عیار. وقتی از فیلمی تعریف می کند یعنی آن فیلم مزخرف است و وقتی انتقاد می کند یعنی فیلم خوبی است.
یکبار بادیگارد را می کوبد و فردایش می آید یکباره از بادیگارد تعریف می کند! معلوم است از برنامه که بیرون آمده گوشش را گرفتند که تو حق نداری در باره بادیگارد اینطور صحبت کنی و صحبت هایش را اصللاح می کنند.
منبع: کانال روزنامه سینما

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- ادب مرد به ز دولت اوست
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن