کمال تبریزی در بخش هایی از مصاحبه خود با برنامه ۳۵حرف های جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم «مارمولک» با اشاره به حاشیههایی که آن دوره بعد از اکران این فیلم پیش آمد یادآور شد: آن دوره ما را مهدورالدم نامیدند و خونمان را حلال دانستند. تهیه کننده کار بسیار تحت فشار بود. اما اخیرا مارمولک را به عنوان بهترین فیلم تقدیر کردهاند یعنی نباید با قاطعیت بگوییم یک فیلم به درد نمیخورد. ضمن اینکه فراموش نکنیم سینما باید نسبت به مردم پیشروتر باشد.
گزیده ای از گفت و گوی کمال تبریزی با فریدون جیرانی:
مسعود فراستی تعادل روحی ندارد و دارد هذیان می گوید.
حتی اگر حکم شلاق خوردن ایشان را می دادند من راضی به این اتفاق نبودم.
برخی کلمات در برنامه هفت را بچه ها نباید بشنوند.
ده سال قبل من و اقای فراستی و آقای سعید عقیقی با هم فیلمنامه می نوشتیم و اصلا چنین آدمی نبود و چنینی شخصیتی نبود و این آدم به لحاظ کارکتر در موقعیتی قرار گرفت که این اتفاق برایش افتاد.
برخی آدم ها دچار خود کم بینی هستند و نیاز به این دارند به آنها توجه بشود.
فراستی بعد از مرحله ای احساس کرد به او توجه نمی شود و سعی کرد با کلمات و لغاتی تحت عنوان نقد فیلم جنجالی به وجود بیاورد و به تیترها را ه پیدا کند.
برنامه هفت دارد تبدیل به برنامه ای می شود که با صدای کرکننده اش توجه جلب کند و اگر این اتفاق نیفتد لغات و جملاتی در مورد افراد شاخص به کار می برند که این اتفاق بیفتد.
من مطمئنم اگر آقای فراستی به یک روانپزشک مراجعه کنند حتما اصلاح می شود و تبدیل به آدمی می شود که می تواند درست صحبت کند.
فراستی آدم با سوادی است اما گاهی من را یاد شعبان بی مخ می اندازد. کارکتر شعبان جعفری لمپنیسم خاصی در گفتار و رفتار داشت و آدم ها را می ترساند تا نتوانند مسیری که می خواهند ادامه بدهند و آقای فراستی تصمیم گرفته در شکل و تراز شخصیت، شعبان بی مخ و یک لولوی سر خرمن باشد تا جریانی که در سینما به وجود آمده را تحت تاثیر قرار بدهد.
گاهی می بینم آقای فراستی یک فیلم بد را تعریف می کند و یک فیلم خوب را تخریب می کند و معلوم است دنبال ریل گذاریی از جنس ریل های آقای شمقدری است و معلوم است دنبال ترساندن آدم هاست و باید بداند که می نمی ترسم و به دیگران هم توصیه می کنم که از او نترسند.
صحبت های آقای فراستی تبدیل شده به یک عیار. وقتی از فیلمی تعریف می کند یعنی آن فیلم مزخرف است و وقتی انتقاد می کند یعنی فیلم خوبی است.
یکبار بادیگارد را می کوبد و فردایش می آید یکباره از بادیگارد تعریف می کند! معلوم است از برنامه که بیرون آمده گوشش را گرفتند که تو حق نداری در باره بادیگارد اینطور صحبت کنی و صحبت هایش را اصللاح می کنند.
منبع: کانال روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟