قرارداد ۷۱ میلیارد دلاری دیزنی برای خرید بخش اعظم کمپانی فاکس، نهایی و به این ترتیب دیزنی به غول بیرقیب دنیای سرگرمی تبدیل شد.
به گزارش سینماسینما، کمپانی دیزنی در یک معامله به ارزش ۷۱ میلیارد دلار بخش عمدهای از کمپانی «فاکس قرن ۲۱» را زیرمجموعه خود کرد.
بر اساس این قرارداد مجموعه «فاکس فیلم» و استودیوهای تلویزیونی فاکس، شبکههای «افایکس»، «نشنال جئوگرافیک»، شبکه «استار ایندیا» و البته ۳۰ درصد سهام فاکس در شرکت «هولو» به دیزنی ملحق شدند.
دیزنی که در سال مالی ۲۰۱۷ بیش از ۵۵ میلیارد دلار درآمد داشت و از این میزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سود کسب کرده بود، اعلام کرد که با خرید فاکس بیش از ۱۹ میلیارد دلار به درآمد این سال مالی اضافه خواهد شد.
از آنجا که این معامله گستردگی جهانی داشت و کشورهای زیادی را درگیر میکرد به موافقت مراجع زیادی در جهان از جمله وزارت دادگستری آمریکا، رگلاتورهای اروپایی و چینی نیاز داشت.
البته دیزنی برای به دست آوردن موافقت آنها قبول کرد که ۲۲ شبکه محلی ورزشی در آمریکا را همراه شبکههای ورزشی خود در برزیل و مکزیک بفروشد. در اروپا هم باید سهام خود در شبکههایی مثل لایفتایم و هیستوری را واگذار کند.
ماجرای معامله دیزنی با فاکس که متعلق به خانواده روپرت مرداک مشهور است، به سال ۲۰۱۷ برمیگردد. دیزنی در آغاز پیشنهادی ۵۲ میلیارد دلاری برای خرید فاکس ارائه کرد اما چندی بعد کمپانی کامکست وارد رقابت شد و پیشنهاد را تا ۶۵ میلیارد دلار بالا برد. در نهایت دیزنی با پیشنهاد ۷۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری معامله را از آن خود کرد.
به باور کارشناسان مالی دیزنی از این معامله سود بسیار خواهد برد و در تولید محتوا پیشتاز میشود اما در کوتاه مدت این تغییرات به علاوه هزینه راهاندازی سرویس آنلاین «دیزنی پلاس» آهنگ رشد سودآوری شرکت را کند میکند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- دیزنی اعلام کرد؛ اکران «یخزده ۳» در سال ۲۰۲۷
- دیزنی با «ددپول و ولورین» ۳ میلیارد دلاری شد
- با دلایل اعلام نشده؛ پروژه دیزنی درباره ایران متوقف شد
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





