تقریبا تمام اکران های کشور ژاپن بخاطر بحران کرونا به تعلیق درآمده و حالا حیات صحنه هنری این کشور به سینمای مستقل چشم دوخته است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، سینماگران ژاپنی برای نجات سینمای مستقل سرزمین آفتاب تابان در توکیو کمپین تشکیل دادند
تقریبا تمام اکران های کشور ژاپن بخاطر بحران کرونا به تعلیق درآمده و حالا حیات صحنه هنری این کشور به سینمای مستقل چشم دوخته است.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با اعلام وضعیت اضطراری در کشور دستور داد تا آن تعداد از سینماها که هنوز باز هستند، نیز تعطیل شوند.
ژاپن سومین بازار بزرگ اکران سینمایی در جهان است و تعطیلی بلند مدت سینماهای این کشور به دلیل پاندمی ویروس کرونا نقش مهمی در سقوط گیشه جهانی خواهد داشت.
قانون ژاپن مکانیسمی برای اجبار در تعطیلی مشاغل یا ممانعت از بیرون رفتن افراد مقرر نکرده است و اعلامیه شینزو آبه تنها جنبه اجتماعی و تاکید بر رعایت موارد ایمنی دارد و منعی قانونی در این زمینه لحاظ نشده است بااین وجود خود مردم ژاپن مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را در سطح بالایی رعایت کرده و از حضور در مراکز تجمع عمومی همچون سالن های سینما خودداری می کنند.
طی همین آخر هفته، ۱۰ عنوان از شاخص ترین فیلم های سینمایی روز اکران شد و در سراسر کشور تنها ۴۲ هزار و ۲۰۸ دلار نصیب گیشه شد. همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته است.
انتظار می رود سینماهای زنجیره ای سراسر کشور ژاپن نظیر سینماهای زنجیره ای توهو(Toho)، با ۶۹۵ سالن اکران بتوانند بحران را با کمترین چالش مهار کنند، زیرا آنها بخشی از مجتمع های بزرگ سرگرمی با دسترسی آماده برای سرمایه گزاری هستند.
اما مشکل اصلی در ژاپن سینماهای مستقل هستند. بسیاری ازاین سینماها در مقیاس کوچک ژاپن که بصورت محلی به نام «مینی شیاتا» شناخته می شوند ممکن است با بحران مواجه شوند.
این سالن ها متضمن بخش قابل توجهی از مارکت فیلم های مستقل ایالات متحده و اروپا هستند و همین مساله را بسیار مهم و حساس می کند.
تاکاشی آسایی از افراد تاثیرگذار در صنعت سینمای ژاپن که اداره سالن های غرب توکیو را برعهده دارد گفت: درآمد گیشه به صفر رسیده است و در حال حاضر تامین مخارج و هزینه های اولیه به ضروری ترین جدال این روزها بدل شده است.
حالا بسیاری از تاثیرگذارترین فیلمسازان ژاپن برای حمایت از سینمای مستقل کشور خود دست به کار شده اند.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ فیلمسازی که تارانتینو حاضر به بازی در فیلمش شد/ خشونت به سبک ژاپنی!
- روایت یک انتقام سخت؛ «سیزده قاتل» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ روایت خشنتر زنان از «جنایت»/ «اعترافات» تابوشکنی میکند
- روایت قتل فرزند یک معلم/ «اعترافات» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود
- در جلسه نقد و بررسی «سونات توکیو» مطرح شد؛ فیلمسازی که در بند ژانر نیست
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- نمایش روایت کوروساوا از بیکاری یک پدر در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «جنگل سوگوار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران و نقد میشود
- در جلسه نقد و بررسی «تیغ پنهان» مطرح شد؛ فیلمسازی که تماشاگرپسند است/ این ساموراییها دوست ندارند شمشیر بکشند
- نمایش «تیغ پنهان» سینمای ژاپن در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ سینمای ژاپن در ۲۰ سال گذشته به دوران طلایی خود نزدیک شده است
- نمایش فیلم «طعم چای» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





