محمود گبرلو در اینستاگرام خود نوشت : به شدت سریالهای تلویزیون رو دنبال می کنم و البته همان جور که سریالهای مختلف خارجی را دنبال می کنم ! وقتی می بینم جمع زیادی از بچه های هنرمند ایرانی شبانه روز تلاش می کنند تا برای تماشاگر ایرانی ، سریالی با هویت ایرانی بسازند خیلی لذت می برم . تلویزیون در سال ۹۹ شاهکار کرده .نزدیک سی سریال برای مردم پخش کرد .در این شرایط سخت کرونا ومشکلات اقتصادی سریال سازی بسیار سخت و دشوار هست . براحتی کسی تن به اینکار نمی دهد .به نظرم باید سریالهای ایرانی را حتما ببینیم ؛ هم شاهد تلاش و خلاقیت هنرمندان ایرانی باشیم و هم بتونیم با تحلیل و ارزیابی برای کار بهتر و پخته تر تلاش کنیم.هر چقدر هم سریالهای خارجی جذاب و خوش ساخت باشند بازهم سریال ایرانی با موضوعات ایرانی یک چیز دیگه است. به شرط آنکه سریال سازان بدانند در رقابت با نزدیک هزار شبکه تلویزیونی هستند که اگر کم بیاورند بیننده منتظر نمی ماند و ظرف سه ثانیه سریال دیگری رو انتخاب خواهد کرد. در عصر حاضر سریال حرف اول رو در سبد سرگرمی و فرهنگی خانواده می زند و در این میان ،هر چقدر ساختار حرفه ای و قصه ملموس تر باشد جذاب تر است !! سریال سازی خیلی مهمتر از فیلمسازی است باید کار را به کاردان سپرد . شوخی نیست که تماشاگر را بتوانی چند ماه درگیر خودت کنی .میلیاردها تومان را نباید دور ریخت تا یک فرد سریال ساز شود. هر قصه و مضمونی را با این ظرفیت گسترده که در ایران است می توان ساخت به شرط آنکه از آدمها درست استفاده شود. ما نیاز به ایجاد نهضت سریال سازی داریم و این راه نمی افتد مگر آنکه در وهله اول با هنرمندان تعامل داشته باشیم نه آنکه در هر برنامه ای زیرآب هنرمندان رو بزنیم و بعد انتظار داشته باشیم با ما هم سو باشند. از نیروهای خلاق در شهرستانها استفاده بهینه ببریم . آنها رو دریابیم، شناسی کنیم .
نکته: شبی میهمان برنامه سریالیست بودم و به سوالات پدرام کریمی مجری خوش تیپ و خوش بیان پاسخ گفتم . برنامه ای که جذابیت خاص خودش رو داشت و مردم رو دعوت به مشارکت می کرد.در میان انتخاب ها برخی سریالها خیلی ضعیف و برخی قوی بودند مثل جلال که از لحاظ محتوا و تکنیک خیلی عالی بود اما در انتخاب ها نبود . باید درصد تماشاگر رو بالا بود و این میسر نیست جز با انتخاب قصه از میان مردم و سرمایه گذاری درست برای خلق اثری جذاب و استفاده از تیم گسترده خلاق در ایران.
و پایان : هر شب تلویزیون تبلیغات می کند که برنامه ها رو می توانید در تلوبییون ببنید . ولی چند روزه که تلاش میکنم سریالیست را دانلود کنم نشد . نباید به مردم کلک زد ظرف سه ثانیه شما را کنار می گذارند 😅
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- آیا حذف «پیرپسر» و «رکسانا» اشتباه دبیر جشنواره فیلم فجر بود؟
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- محمود گبرلو: اعتراض تهیه کننده «فسیل» بهجا نیست
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- واکنش اینستاگرامی محمود گبرلو به موفقیت زهرا امیر ابراهیمی در جشنواره کن
- گبرلو: ای کاش روحانیون محترم با اطلاعات دقیق درباره جشنواره سخن می گفتند/ به والله این ضد تبلیغ است
- واکنش محمود گبرلو به بازتاب انتقاد او از جشنواره فجر در بی بی سی فارسی
- دفاع محمود گبرلو از ترکیب جدید هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی
- گبرلو : برخی فکر می کنند خبرنگاران برده آنها هستند
- تحلیل محمود گبرلو از مناظره انتخاباتی دیروز
- حسن نجفی: سریال «بد وارث» را برای شبکه نمایش خانگی میسازم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





